Status
Niet open voor verdere reacties.

Rikkie

Steunend lid
Vip Lid
Hoi iedereen,

Weer een probleem dat de kop opsteekt…
Sinds de “upgrade” naar W10 kan ik onder andere geen updates meer installeren van Adobe Flash player of Java.
Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

  • Update laten bijwerken via de programma’s zelf.
  • Update proberen te installeren via Ninite.
  • Update proberen t installeren via Avast updatecenter.
  • Laatste nieuwe versie afgehaald van de site.
  • Via FF Plug-in-controle

Wat gebeurt er:
Steeds lang wachten voor het installatieprogramma aanspringt en als dat dan al zou lukken blijft deze uren bezig zonder dat er iets geïnstalleerd geraakt.
Weet er iemand wat hier mis kan zijn?
Waarom kan ik geen updates meer uitvoeren?

Groetjes Rikkie

P.s.: PC is reeds gescand op virussen (Avast) en malware (MBAM)
 
je begaat hier een grote vergissing betreffende de Adobe Flash player .... aangezien deze standaard aanwezig is in de Windows 10 komen de updates voor de Adobe Flash player dan ook binnen via de Windows updates ...of bedoel je dat zelf deze mislukken !

in welke browser gebruik jij dan Java .. als dit via de IE11 is zijn dan ook de invoegtoepassingen ingeschakeld !
betreffende de java plugin in Firefox is deze hier het laatst bijgewerkt geworden op 21/07/2016 en doe ik de controle of hier dan de aanwezige plugin's up to date zijn dat krijg ik dus ook de melding dat deze up to date zijn m.a.w. er zijn dus geen updates ..

972cf7a40f-Ashampoo_Snap_2016.09.26_21h09m44s_003_.png
 
Hoi Qtex bedankt voor de snelle reactie!

Ik gebruik E11 niet, alleen FF en heb Google geïnstalleerd voor andere gebruikers (mocht dit nodig zijn).
Bij mij geeft dat dit in FF
weL37IbQxMOEwAAAABJRU5ErkJgggA=
FF.jpg
Ik krijg deze niet meer bijgewerkt sinds ik van W8.1 naar W10 ben overgeschakeld 2 maanden geleden
Bij Avast worden dit getoond:

EyQGCauhCYAHymePBH9qf8dCjIDidAYFQnEeMhCYBxhcAUnBTLFYMDRiwI4CRC0PD7fR4mGQITwCiQtfog BPqQXY4AQKjOmlQYYLJgMAEAAAAoAKBCQAAAEAFAhMAAACACgQmAAAAABUITAAAAAAqEJgAAAAAVCAwAQAAAKj4fyQoOzx 8E9dAAAAAElFTkSuQmCCAA==
Avast.jpg

Op de updates van Windows heb ik geen zicht meer, hij komt niets meer vragen, je kan niets meer kiezen en af en toe heb ik gezien dat Windows updates installeert.
 
Laatst bewerkt:
volgens ik denk is het de Avast die hier de updates tegen houd ... kun je deze optie in avast niet activeren (voor deze die in het roze vermeld staan !)
*indien dit niet kan geactiveert worden dan zou je dit in feite ook moeten kunnen deactiveren ... m.a.w. deze controle via avast zelf uitschakelen via de instellingen (tandwieltje).
 
Denk ook dat avast voor problemen zorgt.
In Microsoft Edge/IE10 is deze wel standaard voorzien in Windows 10, en gaat deze component wel mee geupdate worden.
Maar voor alle andere browsers dien je wel degelijk Adobe Flash player te downloaden, installeren en updaten.
 
volgens ik denk is het de Avast die hier de updates tegen houd ... kun je deze optie in avast niet activeren (voor deze die in het roze vermeld staan !)
*indien dit niet kan geactiveert worden dan zou je dit in feite ook moeten kunnen deactiveren ... m.a.w. deze controle via avast zelf uitschakelen via de instellingen (tandwieltje).

Uitgezet en terug moeten opstarten want er liep nog een installatieprogramma op de achtergrond.
Na heropstart wordt de .exe direct geactiveerd, maar dan niets meer, er loopt nog altijd een installatie op de achtergrond maar ik krijg geen venster (met vooruitgang of dergelijke).
Ik zal eens terug opstarten en Avast uitschakelen...

Ik heb in het verleden nooit last gehad van Avast bij updates, integendeel de updater van Avast werkte gewoonlijk altijd.
 
zelf gebruik ik avast niet maar denk dat deze niet zomaar uit te schakelen is doordat deze dus een zelfbeschermingsmodule heeft .. deze dien je waarschijnlijk eerst uit te zetten .
 
Probeer eens in veilige modus te updaten. In veilige modus draaien er normaal gesproken geen programma's die een update kunnen blokkeren.
Laat ik het zo zeggen, in Windows 7 in ieder geval niet.
Hoe dat met de draak van Windows 10 is weet ik niet, omdat ik deze zolang als mogelijk van mijn pc's weer.
 
zelf gebruik ik avast niet maar denk dat deze niet zomaar uit te schakelen is doordat deze dus een zelfbeschermingsmodule heeft .. deze dien je waarschijnlijk eerst uit te zetten .

Jawel, je kan kiezen voor Avast 10 min, 1 uur, tot volgende opstart of permanent uit te schakelen.

Maar 't heeft niet mogen zijn, de melding dat er een installatie zal worden uitgevoerd komt wel sneller maar daarna niets meer, de installatie blijft op de achtergrond lopen, maar geen ander scherm met vooruitgang.
Ik heb het verschillende keer geprobeerd, met verschillende update-files.

Bij Ninite kreeg ik wel een balk maar die bleef maar lopen.

Altijd moet ik de startknop ingeduwd houden voor terug op te starten omdat er een installatieprogramma liep in de achtergrond.
 
de optie om in de veilige modus op te starten en er dan van uit te gaan dat de Avast niet opstart is fout ook in de veilige modus zal deze opstarten ...

rechtzetting !!

in de veilige modus zal de Avast dus uitgeschakeld worden ...

Ashampoo_Snap_2016.09.26_23h43m51s_004_.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eerst nog aan 't zoeken hoe veilig opstarten onder W10.
Klik op "start "
klik dan verder op instellingen ...
klik verder op " bijwerken en beveiliging" ..
Klik verder op " systeemherstel"
Klik verder op "nu opnieuw opstarten" bij de "geavanceerde opstartopties"..

*na het opnieuw opstarten heb je meerdere keuzes (4 in het totaal )
kies keuze 3 " problemen oplossen "

*nu krijg je weer een keuze menu (2 in het totaal)....
kies nu de " geavanceerde optie"

*weer krijg je meerdere keuzes( 6 in het totaal ) ...
kies de voorlaatste optie " Opstart instellingen "

*nadat je de opstart instellingen heb geselecteerd dien je weer te herstarten ....
pas na deze herstart kom je in het menu waar je de veilige modus met netwerkmogelijkheden kunt selecteren ...je klikt optie nr 5 aan "Veilige modus met Netwerkmogelijkheden "

Ashampoo_Snap_2016.09.27_09h39m25s_001_.png
*bevestig deze keuze met enter en je pc zal weer herstarten ....-na deze herstart zal je pc ook opstarten in de veilige modus met netwerkmogelijheden
 
Klik op "start "
etc

Bedankt voor de uitleg, Qtex!
Dat heeft mij heel wat opzoekwerk bespaard...
Microsoft heeft het er niet makkelijker op gemaakt, waar zitten die met hun gedachten...

Ik ben er dan in geslaagd van in veilige modus op te starten, maar 't resultaat bleef hetzelfde.
De computer raakt in een loop en programma (voor den update) start niet op, ik geraak zelfs niet bij het venster voor toestemming te geven voor het programma op te starten.
(computer terug opstarten in veilige modus was ook een ramp, hij bleef draaien, ik heb zeker 5 X moeten proberen om in veilige modus te raken (na koude start dus), 't is juist of er iets op de achtergrond blijft draaien waardoor hij zich niet kan uitschakelen)


Adobe Flash Player is wonder boven wonder ineens wel geüpdatet …
Neen niet via veilige modus en Avast was aan, gewoon nog even geprobeerd voor ik aan veilige modus begon.
FF 2.JPG

Ik ga wat verder proberen om Java te updaten.
 
jij heb wellicht een merk pc en dan is het volgens mij de secure boot optie die je dus belet om naar de veilige modus te gaan ...( dit is een vermoeden aangezien ik hier nog steeds een oudere bios gebruikt )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan