Windows 10 Problemen met clone! 0x8004230f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Sinds lang neem ik elke 1e en 15e van de maand een clone met Macrium Reflect van de c:\schijf. Dat verliep telkens goed.
Echter sinds vandaag ondervind ik problemen. Krijg telkens de foutmelding 0x8004230f.
Die verwijst dan weer naar Volume shadow copy die niet zou opstaan. Maar die staat wel degelijk op Automatisch vertraagd opstarten.

Macrium 1.JPG

Ik lees ook dat het problemen kan geven met systeemherstel. Krijg bij systeemherstel de foutcode 0x81000203. Kan ook geen herstelpunt maken.

Er zou geen match zijn met die schijf. Is een schijf met exact dezelfde hoeveelheden. Sinds meer als een jaar gebruik ik die elke 15e van de maand zonder problemen.
Wat zou er mis kunnen gegaan zijn?
Heb wel enkele proeven gedaan met Aomei backupper. Maar dat gaf me niet het resultaat dat ik wou. Heb ook niets speciaal aangepast hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
@Skippy ook ik was een liefhebber van de Acronis true image maar sinds ik de Macrium reflect free heb leren kennen verkies ik deze .helaas is deze niet in het Nederlands te gebruiken wat voor de A.t.i. wel zo is..
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
Macrium Reflect heeft mij al jaren goed gediend. De gratis versie geeft trouwens veel 'voor zijn geld'.
Men moet alleen heel goed opletten bij wat men doet. Het Support Team is welwillend voor wie geen betaalde versie heeft en er is een forum dat eerste hulp kan bieden.

ATI daarentegen gaf problemen en is niet meer 'de beste' . Ik heb die al lang afgezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Quit
wat Tuts bedoeld is géén clone hij bedoeld hier wellicht de de functie back-up maken en terug zetten (windows 7) in de linkerzijde staat dan een systeemkopie maken vermeld .. als ook een een systeemherstelschijf maken ...dit is dan de opstart cd of usb stick ook wel bekend onder de naam recovery disk ..

Ashampoo_Snap_maandag 16 november 2020_11h16m41s_001_.jpg


*hoe denk je dat ik eerder hier al de recovery iso's van Vista tot en met de Windows 10 beschikbaar heb kunnen stellen ..
eerst door zo'n systeemherstelschijfje aan te maken en vervolgens op te laden in poweriso om een opstartbestand er aan toe te voegen en om vervolgens deze dan op te slaan als een iso .
**aan de Windows 10 voegde ik dan ook het Dart10 script toe.. en zo bekomt men dan de Recovery Disk Windows 10 x64b + Dart10
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan