Windows 10 Problemen met clone! 0x8004230f

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Sinds lang neem ik elke 1e en 15e van de maand een clone met Macrium Reflect van de c:\schijf. Dat verliep telkens goed.
Echter sinds vandaag ondervind ik problemen. Krijg telkens de foutmelding 0x8004230f.
Die verwijst dan weer naar Volume shadow copy die niet zou opstaan. Maar die staat wel degelijk op Automatisch vertraagd opstarten.

Macrium 1.JPG

Ik lees ook dat het problemen kan geven met systeemherstel. Krijg bij systeemherstel de foutcode 0x81000203. Kan ook geen herstelpunt maken.

Er zou geen match zijn met die schijf. Is een schijf met exact dezelfde hoeveelheden. Sinds meer als een jaar gebruik ik die elke 15e van de maand zonder problemen.
Wat zou er mis kunnen gegaan zijn?
Heb wel enkele proeven gedaan met Aomei backupper. Maar dat gaf me niet het resultaat dat ik wou. Heb ook niets speciaal aangepast hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
welke optie had jij gebruikt ..er zijn 3 mogelijkheden ..

Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_17h26m13s_003_.jpg


*ik heb dus de eerste optie genomen waarbij dus de C (ssd) volledig gekloont word naar een via een dockingsstation aangesloten hdd ..
deze is nu bezig en geeft op dit moment een 8% aan .. wat me opvalt is dat deze extern aangesloten hdd tijdens deze bewerking dus niet vermeld word in de verkenner .
 
hij geeft nu 62% aan ..nog effe afwachten .
kreeg een foutmelding en vermoedelijk was dit mijn eigen fout aangezien ik mijn headfhone in de usb poort er naast instak om deze op te laden ..en vervolgens tegen de usb kabel stootte van deze aangesloten dockingsstation waardoor deze de verbinding verbrak ..
*kan dus opnieuw beginnen .!
 
welke optie had jij gebruikt ..er zijn 3 mogelijkheden ..

Bekijk bijlage 248339

*ik heb dus de eerste optie genomen waarbij dus de C (ssd) volledig gekloont word naar een via een dockingsstation aangesloten hdd ..
deze is nu bezig en geeft op dit moment een 8% aan .. wat me opvalt is dat deze extern aangesloten hdd tijdens deze bewerking dus niet vermeld word in de verkenner .
Dit niet herkennen is normaal. Is ook zo bij Macrium. Heb ook 1e optie gekozen.
 
wel het maken van een clone is hier succesvol afgesloten ..
doch enkel de C werd er gekloont alhoewel ik aangaf een systeem kloon temaken ..
onderstaande 1ste afbeelding is van de ssd welke dus de bronschijf was .. de tweede afbeelding is dus de externe aangesloten hdd welke nu ook een niettoegewezenruimte verkregen heeft maar waar dus de herstelpartitie ontbreekt !

Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_19h13m19s_007_.jpg


Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_19h12m58s_006_.jpg
 
Probeer nu eens een Klone te maken met Macrium! Bij mij brak die af binnen de minuut. Ook systeemherstel werkte niet meer.
Die Klone die je nu hebt, kan je daar mee opstarten als je ze in de plaats van uw C zet? Denk het niet systeem ontbreekt zo te zien.
Je kan ook Disk Klonen.
 
bezie mijn ssd eens ook daar ontbreekt het dan aan de gereserveerde systeempartitie .. nee hoor dit is altijd al zo geweest en ik start daar van probleemloos op .. ik heb géén twijfels betreffende het opstarten vanaf de externe hdd die tevens ook intern kan worden aangesloten ..

*ik dien nu eerst de externe aangesloten hdd te wissen om vervolgens een clone te maken via Macrium reflect free .. geduld ik hou je op de hoogte .
 
welke versie van de macrium reflect free gebruik jij dan want ik zie de optie niet meer om een clone te maken men spreekt enkel nog in versie 7.35321 over het maken van een image ..
Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_19h49m35s_008_.jpg



**gevonden en is nu bezig met het maken van een kloon .
 
wel ik diende de hdd die ik eerst weer had aangemaakt als een niettoegewezenruimte eerst toe te wijzen anders werd deze niet herkend ..
ook had ik gekozen om deze als exfat te formateren ... eerder in het verleden was gebleken dat ntfs problemen gaf ..
feit is dat de kloon aangemaakt via Macrium Reflect free hier geen problemen gaf en dus probleemloos verliep ..
al de partities van de bronschijf werden meegenomen en er bleef ook een niettoegewezenruimte over ..

Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_20h51m55s_009_.jpg


* mijn conclusie is dus dat de Macrium reflect free beter zijn werk aankan dan de Aomei backupper .. alhoewel deze laatste een pro versie is nam hij der herstelpartitie van 512Mb niet mee ..deze laat dus steken vallen !
 
* mijn conclusie is dus dat de Macrium reflect free beter zijn werk aankan dan de Aomei backupper .. alhoewel deze laatste een pro versie is nam hij der herstelpartitie van 512Mb niet mee ..deze laat dus steken vallen !
Uit de screenshot uit post #32 kan ik afleiden dat er geen probleem is. Je hebt gekozen voor een systeem clone, ipv een disk clone. Dus dan cloned die enkel je systeem (Windows). Een Disk clone is van de volledige disk, een systeem clone niet.
 
wel Ddragon80 ik heb dezelfde optie genomen als eerder Mik en wellicht heb je gelijk .
zal het nog eens proberen hier met de Aomei backupper maar dan kies ik nu dus voor een disk clone .. word vervolgt .
 
@Dragon80 je had gelijk , men dient dus "disk clone " te selecteren wil men al de partities aanwezig hebben in de clone ..
dus mijn eerdere conclusie was fout als ook de keuze die ik en Mik namen betreffende een systeem clone .

Ashampoo_Snap_zondag 15 november 2020_22h39m49s_010_.jpg
 
Is Macrium Reflect dan echt zo goed ?
Ik vertrouw al vele en vele jaren op Acronis True Image.

Misschien moet ik als uitdaging ook eens wat anders. TrueImage is een vrij groot en log proggie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan