Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op mijn pc met Win 10 pro, heb ik een SSD.

SSD.JPG

Hiervan neem ik op 1e van de maand op een externe HDD een copy met Macrium reflect. Hiermee geen problemen.

C drive ok.JPG

Op de 15e van de maand neem ik op een andere schijf ook een copy met Macrium reflect. Maar de derde partitie neemt hij niet mee wegens plaatsgebrek?????? Dit was vroeger niet het geval. Werk nog altijd met dezelfde versie van Macrium reflect

C drive.JPG

Het gaat hier in alle drie de gevallen over eenzelfde grootte van schijf. Hoe komt het dat met een clone er bij de drie schijven altijd een verschillende hoeveelheid staat en zeker op 2 externe schijven waar de laatste (15e v/d maand) nu plots problemen geven.
Alle schijven zijn perfect en zonder fouten.
 
ik zei eerder nog dat je de check file system diende te gebruiken deze geeft immers meer info ..
jij heb de partition properties gekozen ..

Ik heb de partition proporties getoond na de check file systeem om te tonen dat er maar 465.73GB beschikbaar was. Maar check file system gaf geen fouten.

Knipsel 1.jpg
 
je kan nog eens de surface test laten lopen ..deze kan wel uren duren.. doch ik vrees dat we (jij) ons erbij neer moeten leggen dat hier wellicht niets aan te doen valt ..het betreft in feite maar om een 0,03Mb te gaan ...
 
je kan nog eens de surface test laten lopen ..deze kan wel uren duren.. doch ik vrees dat we (jij) ons erbij neer moeten leggen dat hier wellicht niets aan te doen valt ..het betreft in feite maar om een 0,03Mb te gaan ...

Die oppervlaktetest is toch hetzelfde als de defrag. Die doet dat toch ook. Maar laat morgen die oppervlaktetest eens lopen. nu wordt het hiervoor al te laat.

ja, die 0,03GB doet er op het eerste gezicht niet toe. Maar door dit kan de schijf niet meer gebruikt worden om op een normale manier (zonder aanpassen) een clone te maken van mijn C drive. Het was niet die minimale hoeveelheid verlies die me deed zoeken. Het is nog altijd voor mij de vraag die blijft leven van wat is er gebeurd en waar is dat volume naartoe. Heb een andere schijf genomen en mijn probleem is natuurlijk hiermee van de baan. Maar het intrigeert me omdat het zo onwaarschijnlijk is. Je zal wel begrijpen wat ik bedoel hé. Hoe verklaren we dit fenomeen. Je zou bijna geloven in toveren of vervloeken.
Moest iemand anders met dit probleem naar mij komen, ik zou er waarschijnlijk het mijne van denken. Maar het is geen ander die dit voor heeft.
 
had het wel verwacht ... er is dus niets dat we kunnen doen om deze 0,03Mb terug te krijgen ...we zullen het maar op het natuurlijk afsterven van de schijf houden .
 
had het wel verwacht ... er is dus niets dat we kunnen doen om deze 0,03Mb terug te krijgen ...we zullen het maar op het natuurlijk afsterven van de schijf houden .

Denk dat ik de schijf verder zal gebruiken voor andere zaken....... Een 2de leven maar geen natuurlijk afsterven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan