Windows 10 Problemen met vertalen met google croom

Status
Niet open voor verdere reacties.

louwe

Steunend lid
Vip Lid
Beste.
Als ik vroeger een website bezocht in een andere taal , werd die onmiddelijk en automatisch vertaald naar het NL ,
nu sinds enkele weken moet ik dit telkens aanklikken , dus het gaat niet meer automatisch , hoe kan ik dit anders instellen
dat dit terug automatisch gebeurd ?
mvg
louwe
 
onder vind hier geen problemen met het vetalen van een Franstalige pagina of een Engelstalige naar het Nederlands .. ook de andere genoemde talen worden hier probleemloos omgezet ..
 
Ondertussen heb ik in Google Crome de instellingen gereset. en nu werkt de vertaling wel wanneer ik op de sites ga die vertaling nodig hebben.
maar er is één probleem.
- ik kan geen snelle link maken op bureaublad naar de websites , al verschillende malen geprobeerd , maar het werkt niet.
- ik werk veel met de links op bureaublad , maar nu gaat het niet.
wat kan het probleem zijn ?
mvg
 
je dient voor een snelle link te kunnen maken eerst de betreffende site open hebben te staan .
klik in het menu op "meer hulpprogramma's "> snelle link maken
zet het vinkje al dan niet aan om deze vervolgens ook te openen in een nieuw scherm ..en klik op maken .. hier kan dit dus wel .

Ashampoo_Snap_donderdag 7 november 2019_12h48m14s_001_.jpg


Ashampoo_Snap_donderdag 7 november 2019_12h49m05s_002_.jpg


Ashampoo_Snap_donderdag 7 november 2019_12h56m30s_003_.jpg
 
Ik weet niet of dit een rol speelt
Onlangs heb ik een Java update gedaan , en normaal wordt de oude java weggedaan.
nu zie ik in mijn programmas 2x dezelfde staan met dezelfde Versie .
speelt dit een rol ?
 

Bijlagen

  • Java.JPG
    Java.JPG
    17.7 KB · Weergaven: 91
Dank U , heb het gevoel dat alles zo een beetje misloopt .
ik ben erg afhankelijk van vertalingen daar ik in spanje woon.
en ik ben niet gewend van altijd voort te sukkelen.
maar ik waardeer jouw inspanningen om mij te helpen
 
van helpen is er géén sprake omdat niets bij u van toepassing was ..
hoe ga je van start ..je kan vanuit start>instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel ook kiezen om deze pc opnieuw in te stellen met behoud van persoonlijke instellingen en bestanden ..maar je programma's ben je dan kwijt ..
je kan tevens ook niets behouden als je dit wenst ..
maar via een opdrachtprompt ( administrator) kun je ook je systeem herstellen zonder dat je ook maar iets kwijt ben ..zelfs je programma's worden dan behouden ..

lees het volgende maar eens na (opgelet dit hersteld enkel je Windows en dus niet een mogelijk probleem dat aanwezig zou kunnen zijn in chrome )

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..
Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter
Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..

5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png


Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !
Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..
-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h35m39s_002_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !
Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.
-Ashampoo_Snap_dinsdag_23_juli_2019_14h53m23s_004_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..

Nadat je systeem herstart is kan je weer verder met hetgene wat je daar voor bezig was ..


indien blijkt dat je na het ingeven van de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
een foutmelding krijgt omwille dat de “source file niet gevonden word”
dan zal je een foutcode 0x800f081f te zien krijgen ....doen dan het onderstaande..
*indien je een Windows 10 dvd heb is deze in je drive plaatsen ..heb je géén Windows 10 dvd maar wel de Windows10.iso dan mount je deze .. om dit "mounten"te kunnen doen is het voldoende om de iso via de verkenner weer te geven m.a.w. rechts klik op de iso en kies openen met "Windows verkenner"
nu dat de iso geladen is of via de verkenner gemount word dien je in de opdrachtprompt (administrator) de volgende opdracht in te geven ...
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /source:WIM:X:\Sources\Instal.wim:1 /LimitAccess

**letop: de letter X dien je te vervangen ...door de letter van je drive of door de letter dat dus je gemounte drive vermeld !
klik na het ingeven van de opdracht op enter ..
 
Qtex
Dat is een ferme boterham voor mij.ik zal even kijken heb nu enkele updates van win 10.

om win te herstellen of te downloaden heb ik een Productcode.
maar voor ik dat doe wil ik wel datgene uitvoeren wat je voor stelt .Bedankt.
maar dit is niet meer voor vandaag. maar je hoort me nog wel.
zal nu nog de update afwachten.
 
indien je toch voor een verse installatie moest kiezen dan hoef je géén productcode in te geven indien jij voor dezelfde versie ga.. 2x word er je gevraagd een licentie in te geven maar dat kun je overslaan ..je Windows is digitaal ondertekent en zal vervolgens ook opnieuw geactiveerd worden .
indien je nu bv de home gebruikt en je wilt vermits een verse installatie naar de pro over gaan dan dien je de productcode betreffende deze pro in te geven ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan