Opgelost Pst bestand importeren van Office 2007 naar Office 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Castellane

Steunend lid
Vip Lid
Mijn mail lees ik momenteel nog op een oude PC (XP) omdat ik niet graag werkte met een nieuwere PC die destijds onder Windows 8.1 draaide.
Later heb ik deze geüpdatet naar Windows 10 waar ik wel graag mee werk.
Nu wil ik mijn mails (oude en nieuwe) kunnen lezen op mijn nieuwe PC.
Op mijn nieuwe heb ik Office 2010 geïnstalleerd, op mijn oude staat Office 2007.
Ik heb een PST bestaand gemaakt vanaf mijn oude PC en dit wil ik importeren in mijn nieuwe PC maar dat lukt niet.

Ik krijg de melding "Toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand c:\backup.pst

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn mail lees ik momenteel nog op een oude PC (XP) omdat ik niet graag werkte met een nieuwere PC die destijds onder Windows 8.1 draaide.
Later heb ik deze geüpdatet naar Windows 10 waar ik wel graag mee werk.
Nu wil ik mijn mails (oude en nieuwe) kunnen lezen op mijn nieuwe PC.
Op mijn nieuwe heb ik Office 2010 geïnstalleerd, op mijn oude staat Office 2007.
Ik heb een PST bestaand gemaakt vanaf mijn oude PC en dit wil ik importeren in mijn nieuwe PC maar dat lukt niet.

Ik krijg de melding "Toegang tot het bestand is geweigerd. U hebt niet voldoende bevoegdheden voor het openen van het bestand c:\backup.pst

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Volgens mij moet je enkel je oude pst bestand in de map : documenten/Outlook-bestanden plaatsen.
 
Bij het opstarten van Outlook 2010 zegt hij dat er geen PST bestand gevonden is. Volgens mij moet je dan maar aanwijzen waar hij dat bestand kan vinden.
Wat ook kan is een account aanmaken en het oud PST bestand de naam geven van het bestand die in de hierboven vermelde map staat. Dan dat oud bestand in de plaats van het nieuwe zetten.
 
Bij het opstarten van Outlook 2010 zegt hij dat er geen PST bestand gevonden is. Volgens mij moet je dan maar aanwijzen waar hij dat bestand kan vinden.
Wat ook kan is een account aanmaken en het oud PST bestand de naam geven van het bestand die in de hierboven vermelde map staat. Dan dat oud bestand in de plaats van het nieuwe zetten.
Ik vrees dat je hier toch even de mist ingaat... Je hebt OST en PST bestanden. Een OST wordt standaard aangemaakt en bevat de Offline data. Dit is je Outlook cache. Een PST is een bestand om al je email ea exchange item te exporteren en te importeren. Een PST kan je niet zomaar vervangen of hernoemen ofzo. Je moet dit effectief importeren op een correcte manier.
 
Ik denk dat het zal lukken met de tip van Mik pst bestand in map /documenten/Outlook-bestanden en is het bestand aan het binnenhalen.
Is wel al een hele tijd bezig maar denk dat dit normaal is. Heeft ook lang geduurd om het bestand aan te maken.
 
Is gelukt maar mijn account gegevens zal ik waarschijnlijk zelf manueel zal moeten ingeven. (zijn niet geïmporteerd)
Maar ik vrees als ik dat doe dat al mijn mails die in gmail zitten (en niet in de gmail online gewist zijn) ook weer binnen zullen komen..
 
Van mij mag je de vraag beschouwen als opgelost.
Toch zit ik nog met het probleem van 20min geleden. (gmails die niet gewist zijn in gmail maar wel gewist zijn in outlook)
Maar Ik denk dat ik daarvoor een oplossing heb.
Ik geef mijn account gegevens in laat daarna alle mails binnenkomen en wis ze nadien ook allemaal.
Nadien importeer ik terug het pst bestand.
Ik denk dat dit zou moeten lukken of zie ik iets over het hoofd?
 
Mag ik toch nog vragen vanwaar die veronderstelling of info komt? Want dit lees ik hier nergens bij de TS zen posts.

Ik heb dat reeds een paar maal gedaan. Als je het PST bestand verwijderd, heb je niets meer. Dan kan je, mits de juiste naam te geven het andere PST bestand in de plaats zetten.
Ik heb altijd een copy van dit PST bestand op een veilige plaats opgeslagen. Stel nu dat Uw oude PST bestand van een week geleden is, dan kan je ook nog de mails van 1 week geleden terug ophalen daarmee. (moet dan wel een pop3 zijn.)
 
Maar dat is hier toch niet het geval? De TS heeft geen PST bestand verwijderd op zen Office 2010 installatie. Het doel was een PST van een 2007 importeren in 2010.
Gewoon een PST bestand in de standaard locatie plaatsen gaat niet resulteren in het automatisch importeren of linken van een PST bestand aan je Outlook.
De enige reden die ik kan bedenken is dat Outlook de nodige rechten op die folder had waar het 2007 PST bestand geplaatst werd, waardoor het alsnog manueel geïmporteerd kon worden.
 
Maar dat is hier toch niet het geval? De TS heeft geen PST bestand verwijderd op zen Office 2010 installatie. Het doel was een PST van een 2007 importeren in 2010.
Gewoon een PST bestand in de standaard locatie plaatsen gaat niet resulteren in het automatisch importeren of linken van een PST bestand aan je Outlook.
De enige reden die ik kan bedenken is dat Outlook de nodige rechten op die folder had waar het 2007 PST bestand geplaatst werd, waardoor het alsnog manueel geïmporteerd kon worden.

Ja, die tip heb ik lang geleden verkregen. Het werkt perfect met een PST bestand die op een ander toestel met dezelfde Outlook 2010 werkt.
Zoals ik schreef, neem een copy van dit PST bestand en je kan het indien nodig hergebruiken. Ik neem daar wekelijks een copy van die ik op een andere schijf opsla.
Bij de 2007 versie moet je importeren van daaruit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan