Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Beste
Ik werk met telenet en gebruik wifi alleen voor mijn smartphone en mijn dochter voor haar laptop en iphone, nu kon ik op internet thuis via homebase (beveiligd).
Sinds kerstdag is dit op onze phone veranderd van "homebase" naar "dlink"(zie bijgv. fotos), zonder zelf iets te veranderen, ik zie nu dat dit netwerk "open" is, zodus zonder beveiliging denk ik???
Weet iemand of dit wel veilig is en hoe het zou komen dat dit zomaar veranderd is.
Mijn router is nog een oudje "Wireless router DI-524"

wifi2.jpgwifi1.jpg
 
daar boven op is het ook zo dat indien jij een draadloos netwerk gebruikt je deze dient te beveiligen tegen misbruik van derden ...
stel dat één van de geburen jouw draadloze verbinding misbruikt dan kan men u daar voor verantwoordelijk stellen omdat je deze dus niet heb beveiligd tegen derden ...

Ik vraag mij dan in feite af, de mensen die een hotspot of homespot hebben bij telenet, deze staan toch ook open voor derden ...
 
De hotspot van Telenet maakt een gescheiden netwerk voor Telenet klanten. Dit netwerk is enkel toegankelijk voor Telenet klanten, en deze zijn dan ook nog eens individueel van elkaar geisoleerd. (VLAN)
 
Ja hoor, hier mag je elke naam invullen die je wilt.

Stel dat je hier roxy invult, zal deze gevonden worden in de beschikbare draadloze netwerken. Meestal moet je dan het wachtwoord weer opnieuw ingeven.
Het draadloze netwerk dlink zal verdwijnen.
 
Hij vraagt een gebruikersnaam & wachtwoord ...

Je hebt van telenet een netwerknaam gekregen voor je draadloos netwerk + wachtwoord. Het wachtwoord is om je draadloos te beveiligen.
De gegevens (gebruikersnaam + wachtwoord) voor je draadloos vind je terug in Mijn telenet. Om je aan te melden bij mijn telenet surf naar Telenet.be en meld je aan met je telenet gebruikersaccount + bijhorend wachtwoord.
Als er bij jou een draadloze modem + router staat , maar je gebruikt liever een eigen router moet je ook de draadloze gegevens blijven gebruiken die je van telenet gekregen heb.
Je vind die terug in mijn telenet , linkerkolom > Draadloze instellingen > Instellingen.
 
Als er bij jou een draadloze modem + router staat , maar je gebruikt liever een eigen router moet je ook de draadloze gegevens blijven gebruiken die je van telenet gekregen heb.
Je vind die terug in mijn telenet , linkerkolom > Draadloze instellingen > Instellingen.

Hier ben ik even niet mee. Kan je dit even verduidelijken aub?
 
Je hebt van telenet een netwerknaam gekregen voor je draadloos netwerk + wachtwoord. Het wachtwoord is om je draadloos te beveiligen.
De gegevens (gebruikersnaam + wachtwoord) voor je draadloos vind je terug in Mijn telenet. Om je aan te melden bij mijn telenet surf naar Telenet.be en meld je aan met je telenet gebruikersaccount + bijhorend wachtwoord.
Als er bij jou een draadloze modem + router staat , maar je gebruikt liever een eigen router moet je ook de draadloze gegevens blijven gebruiken die je van telenet gekregen heb.
Je vind die terug in mijn telenet , linkerkolom > Draadloze instellingen > Instellingen.

Sja, hier heb ik even geen antwoord op.
In Nederland ken ik geen provider waar dat zo geregeld is. Hoe dit in Belgie geregeld is weet ik dus niet.

Maar volgens mij werkt alles nu goed bij de topicstarter met z'n eigen wachtwoord.
 
Ik wil nog even aanvullen dat je met WPA zelf geen sleutel in kunt voeren in deze router omdat je hoogstwaarschijnlijk geen Radius server hebt, zoals je zelf kunt zien in jouw tweede afbeelding in antwoord #9
Kies dus voor WPA-PSK. ( Pre Shared Key )
Volgens de manual is WPA2 niet mogelijk met deze router.

Heb gezien dat ik toch verschillende mogelijkheden had ipv WPA-PSK in te stellen, ik weet niet of het verschil uitmaakt, maar denk dat het door die update van de router komt.
Ik kon nog het volgende nemen voor security: WPA2-PSK(AES) - WPA2(AES) - WPA-PSK/WPA2-PSK.
Wat denk je best laten staan op WPA-PSK ?
 
Dan heb ik hier waarschijnlijk nog een oude handleiding gevonden op internet.
Uiteraard kunnen er uitbreidingen via een firmware update gedaan zijn.
WPA2 heeft dan weer een betere encryptie dan WPA. Dus net weer iets moeilijker te kraken en hierdoor dus veiliger.

Kies dan voor WPA2-PSK zodat je zelf een password in kan vullen.

Dit mag WPA2-PSK(AES) of WPA-PSK/WPA2-PSK zijn. Hierin zit niet zo erg veel verschil.
 
Roxy
Surf naar Telenet.be en meld je aan met je telenet gebruikersaccount
Je gebruikersaccount is een hoofdletter en zes cijfers . BV: A123456 of je e-mail adres en vul ook het paswoord in.
Eens je aangemeld ben navigeer in de linkerkolom naar naar Instellingen bij Draadloze instellingen.
Daar vind je al je gegevens Netwerknaam + bijhorend wachtwoord en welk type netwerksleutel je moet gebruiken .

Knipsel_telenet.JPG
 
Hier haak ik even af als Nederlandse medewerker.
Bij ons is elk modem/router handmatig in te stellen zonder tussenkomst van een webpagina van de ISP.
Alle denkbare netwerknamen en wachtwoorden zijn in de setup van een router mogelijk.

Hier moeten onze Belgische medewerkers het van mij overnemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Roxy
Surf naar Telenet.be en meld je aan met je telenet gebruikersaccount
Je gebruikersaccount is een hoofdletter en zes cijfers . BV: A123456 of je e-mail adres en vul ook het paswoord in.
Eens je aangemeld ben navigeer in de linkerkolom naar naar Instellingen bij Draadloze instellingen.
Daar vind je al je gegevens Netwerknaam + bijhorend wachtwoord en welk type netwerksleutel je moet gebruiken .

Bekijk bijlage 13533

Raar, ik zie nergens instellingen of draadloze instellingen, misschien is het omdat ik met mijn pc een kabelverbinding heb?
 

Bijlagen

  • telenet.JPG
    telenet.JPG
    41.6 KB · Weergaven: 114
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan