Status
Niet open voor verdere reacties.

roxy

Steunend lid
Vip Lid
Beste
Ik werk met telenet en gebruik wifi alleen voor mijn smartphone en mijn dochter voor haar laptop en iphone, nu kon ik op internet thuis via homebase (beveiligd).
Sinds kerstdag is dit op onze phone veranderd van "homebase" naar "dlink"(zie bijgv. fotos), zonder zelf iets te veranderen, ik zie nu dat dit netwerk "open" is, zodus zonder beveiliging denk ik???
Weet iemand of dit wel veilig is en hoe het zou komen dat dit zomaar veranderd is.
Mijn router is nog een oudje "Wireless router DI-524"

wifi2.jpgwifi1.jpg
 
Nee is Motorola

dat is dus de reden dat je géén draadloze instellingen zie vermeld staan bij uw Telenet instellingen en dat is ook de reden dat jij de D-Link dient te gebruiken om draadloos te kunnen gaan..
de nieuwe Docsis modem/router is dus een 2 in 1 toestel waarbij je dus geen externe router nodig heb !
 
In de topicstart staat dat er gebruik gemaakt wordt van een DI-524. De fabrikant hiervan is D-Link.
Dit is een router en geen modem met ingebouwde router.
Het modem moet dus een ander apparaat zijn en waarschijnlijk geleverd door de Internet Service Provider. In dit geval dus Telenet. Merk en type is hier onbelangrijk, heeft niets met dit probleem te maken.

Hier gaat dit topic niet over, we hebben het hier over een onbeveiligd draadloos netwerkwerk via de D-Link dat zo snel mogelijk beveiligd moet worden.
Onmogelijk om zoiets via een webpagina via een ISP te doen. In ieder geval in Nederland is dit onmogelijk !!!

Ik zou niet weten hoe ik via een pagina van mijn ISP in mijn Cisco die al het netwerkverkeer bedraad en draadloos regelt zou moeten komen. De modem/router die ik van mijn ISP heb gehad is een Thomson - Alcatel TG789vn
 
@ Lana
Roxy gebruikt nog een oude Motorola modem die hij ooit van Telenet heeft gekregen daar boven op heeft hij toen ook de D-link router erbij gekregen om draadloos te kunnen surfen ...

**Ranger ging er van uit dat Roxy over de nieuwe Docsis beschikte en deze docsis modem/router heeft dus beiden aanboort ...daardoor dacht Ranger dan ook dat Roxy de D-link samen met de Docsis modem/router gebruikte en diende hij de D-link af te stemmen op de Docsis modem/router ....

nu heeft Ranger in feite enkel voor verwarring gezorgd ...hij had beter eerst gevraagd aan Roxy over welke modem hij beschikte ...

ik hoop nu dat het misverstand opgehelderd is...
 
@ Lana
Roxy gebruikt nog een oude Motorola modem die hij ooit van Telenet heeft gekregen daar boven op heeft hij toen ook de D-link router erbij gekregen om draadloos te kunnen surfen ...

**Ranger ging er van uit dat Roxy over de nieuwe Docsis beschikte en deze docsis modem/router heeft dus beiden aanboort ...daardoor dacht Ranger dan ook dat Roxy de D-link samen met de Docsis modem/router gebruikte en diende hij de D-link af te stemmen op de Docsis modem/router ....

nu heeft Ranger in feite enkel voor verwarring gezorgd ...hij had beter eerst gevraagd aan Roxy over welke modem hij beschikte ...

ik hoop nu dat het misverstand opgehelderd is...

Ik zie het misverstand niet, roxy heeft het duidelijk over een D-Link DI-524 waarmee een draadloos netwerk of wifi verbinding gemaakt wordt.
Zie afbeelding die voldoende informatie weer geeft.

attachment.php


Een ander type apparaat is niet genoemd door de topicstarter waarmee het draadloze netwerk tot stand wordt gebracht, dus doet in dit geval ook niet ter zaken.

Als ik hier in huis 10 routers met wifi mogelijkheid zou hebben, dan kan ik hier in huis 10 verschillende netwerk of SSID namen met 10 verschillende inlog maken.
Dat betekend niet dat als er problemen met 1 zou zijn dat ik dat via een andere router kan oplossen en het is al helemaal onmogelijk om via de website van mijn provider instellingen te wijzigen voor deze 10 verschillende routers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan