Status
Niet open voor verdere reacties.
Q

Quiddammer

Gast
Beste pc-liefhebbers,
Heb volgend probleem;
Laptop HP Probook 650 G1 op win 7 werkt feilloos op batterij maar wanneer de externe voeding aangesloten wordt begint plots het scherm te flikkeren (lijntjes in verschillende kleuren op steeds vesrchillende plaatsen). Na verwijdering van voeding opnieuw alles perfect. Iemand een idee/remedie ?
 
Hoe staat de instelling voor de AMD grafische kaart, bij batterij wordt de Intel GPU gebruikt maar met een adapter kan dat ook de AMD zijn, afhankelijk hoe dat is ingesteld en de goede driver ervoor geïnstalleerd?
 
@lange pier; bedankt voor je reactie maar er is geen amd kaart maar wel een intel HD Graphics 4600 aanwezig. Of is dit naast de kwestie. Was nog vergeten te zeggen dat er wel correct beeld is wanneer ik een extern beeldscherm aansluit. Ook met de voeding !
 
@lange pier; heb met speccy een tekstbestand gemaakt. Ben je daar iets mee?

[edit] Bijlage verwijderd en aangepast zie bericht #6 [/edit]
 
Ik heb even jouw bestand verwijderd, omdat het licentienummer van jouw Windows openlijk in het bestand wordt vermeld.
Dat lijkt mij niet zo handig omdat dit dan in een uiterst geval misbruikt kan worden.

Hierbij mijn gewijzigde versie.
 

Bijlagen

  • hpprobook650 g1.txt
    74.5 KB · Weergaven: 187
Je zou het eerder andersom verwachten dat het scherm gaat flikkeren op de accu / oplaadbare batterij

Daarom zit ik in dit geval te denken aan een slechte voedingsadapter, vooral ook omdat het beeld goed is met een extern beeldscherm. Deze krijgt natuurlijk z'n spanning via een eigen adapter of stroombron.
 
Wat ook nog kan is dat er iets mis is met het laadcircuit van de laptop. ( Kan door een defect te veel stroom vragen van de lader waardoor de rest niet goed functioneert )

Laat de laptop eens op de voedingsadapter werken met de accu verwijderd zodat er niet opgeladen kan worden.
 
Bedankt Skippy voor het meedenken. Ik had inderdaad ook al gedacht aan een defecte voedingsadapter maar ... Heb nu 3 verschillende voedingsadapters geprobeerd ==> vruchteloos. Heb tevens accu verwijderd en laptop enkel op voedingsadapter laten draaien ==> vruchteloos. Steeds opnieuw schermflikkeringen.
 
Dan zou dit ergens in het voedingsgedeelte van de laptop moeten liggen en zal er naar mijn mening een reparatie nodig zijn.

Stel dat de adapter een bepaalde gelijkspanning levert en de stabilisatie en verdere componenten die op het moederbord voor de voedingsspanning verantwoordelijk naar het beeldscherm zijn niet goed werken, zal het beeldscherm storingen geven. Vaak is hier dan een nieuw moederbord de oplossing, omdat het vervangen van de verantwoordelijke componenten bijna niet te doen is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan