schermen gaan aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal,ik ben hier nieuw en wil jullie eerst en vooral prettige feestdagen wensen
nu mijn vraag,ik heb een computer met een 7i prossesor merk toshiba met 6 giga geheugen een grafische kaart van nvidia,geforce gt 220
met 2 aangesloten schermen syncmaster2253 bw,ik gebruik deze voor bewerking van foto's en films ineen te knutselen(hobby)
nu heb ik sinds enige tijd een vervelend probleem,mijn schermen gaan de hele tijd aan en uit..maar alleen als ik met iets bezig ben als ik bvb niks doe blijven ze gewoon aan zoals het hoort
maar van het moment dat ik iets doe al is het maar mijn e'mail open doen begint het al...
ik heb al van alles gedaan maar niks helpt,scherm instellingen staan goed,allerlaatste updates voor drivers,zelfs nieuwe kabel van scherm naar komputer,enz..
zou het kunnen liggen aan videokaart?
heeft hier iemand ervaring mee of nog beter een oplossing?? blij met elke hulp
grt...Francy
 
hey goede avond allemaal ben er weer heel even,morjos had het even over genomen om te helpen
maar moet morgen weer heeeel vroeg op vandaar,ik wil in ieder geval iedereen hartelijk danken voor de grote hulp,gaan dit in de eerst volgende dagen zeker eens doen
en zal dan laten horen op het gelukt is..voor de rest iedereen prettige feestdagen en houd het veilig
grt...Francy
 
Nog vergeten, sorry Qtex,neen heb ze nog nooit niet los gedaan,omdat ik daar beetje schrik voor heb,want ik ken er helemaal niks van en om dan zo maar int wilde weg...;! begrijp je? maar met dit filmpje van Lana hoop ik dat het gaat lukken
 
Hey Lana ik heb dit eens 10min geprobeerd met een scherm en met progamma dat nogal wat vergt van computer oneone 8 en doet het dan blijkbaar niet..zou dit dan ook met de voeding te maken hebben? maar begrijp dan niet dat m het eerst jaren wel deed en nu op eens kuren heeft.
 
Een 500 Watt voeding van een goed merk zou voldoende moeten zijn bij deze systeemconfiguratie.
Uiteraard bestaan er ook B merken die 500 Watt voedingen maken. Deze presteren bij maximale belasting minder.
Uiteraard slijt alles, ook een voeding. Hiermee bedoel ik dus de onderdelen waarvan een voeding gemaakt is. Een B merk voeding wordt doorgaans met iets slechtere onderdelen gefabriceerd, waardoor alles ook weer wat sneller slijt. Moeilijk om hier leeftijden of getallen te gaan noemen, omdat ook alles afhankelijk is van het gebruik van een PC en welk onderhoud er aan gepleegd wordt.

Voorlopig hou ik het probleem bij de Videokaart.
Demonteer hem, maak alles goed schoon, verwijder de oude koelpasta en verwijder alle stof uit de ventilator en alle koelribben of andere luchtgeleidingswegen. Breng nieuwe koelpasta aan en zet alles weer in elkaar.
 
zo hier zijn we weer,heb kaart goe zuiver gemaakt ,maar doet het nog..... nu bij het 2de scherm terug aan gesloten met vga kabel en nu doet ie het precies niet meer 1ste scherm is verbonden met hdmi kabel
rara???
ps..vergeten,allemaal een goed en gelukkig 2014
 
ook voor u de beste wensen ..

**je beweerd nu dus dat je de beiden schermen in gebruik heb ...vermits je de ene op de VGA aansluit en de andere op HDMI
maar het uitgaan blijft behouden ...
*wat betreft dit uitgaan is dit soms meer een flikkeren
m.a.w. dat het scherm bijvoorbeeld 1 @ 2 seconden zwart is en je daarna terug beeld heb of bedoel je hier kortstondig snel na elkaar flikkeren van het scherm !
 
hey qtex,met aan en uit bedoel ik niet flikkeren, maar varieerd van 1 tot 3tellen
en neen, nu met deze aansluitingen 1ste scherm met hdmi kabel en 2de scherm met vga kabel flikkeren ze niet meer??(tot nu toe)
ik begijp het ook niet maar ben nu toch al zo een uurtje bezig en nog niet eenmaal geflikkerd
op vraag van lana verleden week eens geprobeerd met één scherm en dan doet ie het ook niet, ik bedoel ook geen geflikker
ik stel me alleen de vraag dan,wat is de oorzaak???
-ik heb de videokaart zuiver gemaakt
-heeft het2 of 3 jaar al perfect gedaan
-kabels al eens verwisseld en stekkers uit geblazen
-en nu dus nieuwe hdmi kabel en vga kabel en nu(voorlopig) wel in orde??
 
er zat wellicht stof in de videokaart en als je weet kan stof ook elektriciteit versturen ....en dit zal dan het probleem van het flikkeren veroorzaakt hebben .
ik bedoel dus indien er stof deeltjes op de contactpuntjes van de printplaat aanwezig waren op je videokaart en deze met elkaar in contact komen kan dit dus het probleem geweest zijn !
 
Stof kan in uitzonderlijke situaties elektriciteit geleiden. Maar dan hangt dit meestal samen met een hogere luchtvochtigheid, en dan moet er al heel veel stof (dikke lagen) aanwezig zijn in je computerkast. Niet onmogelijk, maar eerder uitzonderlijk. Indien zoiets gebeurd, gaat de kans groter zijn dat je blijvende defecten gaat hebben. Slechte contacten dmv stof is meer waarschijnlijk denk ik.
In dit geval denk ik eerder aan een gedeeltelijk defect aan de grafische kaart.
 
hey qtex,met aan en uit bedoel ik niet flikkeren, maar varieerd van 1 tot 3tellen
en neen, nu met deze aansluitingen 1ste scherm met hdmi kabel en 2de scherm met vga kabel flikkeren ze niet meer??(tot nu toe)
ik begijp het ook niet maar ben nu toch al zo een uurtje bezig en nog niet eenmaal geflikkerd
op vraag van lana verleden week eens geprobeerd met één scherm en dan doet ie het ook niet, ik bedoel ook geen geflikker
ik stel me alleen de vraag dan,wat is de oorzaak???
-ik heb de videokaart zuiver gemaakt
-heeft het2 of 3 jaar al perfect gedaan
-kabels al eens verwisseld en stekkers uit geblazen
-en nu dus nieuwe hdmi kabel en vga kabel en nu(voorlopig) wel in orde??

Een vreemd geval dat hij het niet goed deed na een schoonmaak en nu in eens wel goed doet. Je zou bijna gaan denken aan een slecht soldeercontactje op de printplaat van de videokaart.
Maar je zegt ook de videokabels vernieuwd te hebben. Probeer de oude nog eens en kijk of het probleem terug komt.
 
er zat wellicht stof in de videokaart en als je weet kan stof ook elektriciteit versturen ....en dit zal dan het probleem van het flikkeren veroorzaakt hebben .
ik bedoel dus indien er stof deeltjes op de contactpuntjes van de printplaat aanwezig waren op je videokaart en deze met elkaar in contact komen kan dit dus het probleem geweest zijn !

Stof geleidt geen stroom. Schroef maar eens een oude PC open, je schrik je een ongeluk hoeveel stof daar in kan zitten, maar hij zal als er geen defecte onderdelen in zitten en er staat een besturing op, meestal gewoon booten en blijven werken.
Stof kan wel bij bepaalde elektrische apparaten voor brand zorgen, maar dat heeft een andere oorzaak. Dat heeft met warmte te maken.
In de oude crt televisies kwam dit vaak voor als deze 24 per dag in de stanby stand bleef staan. Het hoogspanningsgedeelte bleef in de standby stand warm en trok daardoor veel sneller stof aan wat uiteindelijk kon ontbranden. Om deze reden zijn zelfs komplete huizen verwoest.
 
Stof kan onder bepaalde omstandigheden wel degelijk stroom geleiden, zoals qtex aanhaalt. Eén en ander is ook afhankelijk van de omgeving: temperatuur, luchtvochtigheid en de eventuele aanwezigheid van sigarettenrook. De chemicaliën die aanwezig zijn in sigarettenrook "bevorderen" de stroomgeleiding.
 
Stof kan onder bepaalde omstandigheden wel degelijk stroom geleiden, zoals qtex aanhaalt. Eén en ander is ook afhankelijk van de omgeving: temperatuur, luchtvochtigheid en de eventuele aanwezigheid van sigarettenrook. De chemicaliën die aanwezig zijn in sigarettenrook "bevorderen" de stroomgeleiding.

Nee, klopt niet. Stof geleidt geen stroom.
Wat u schrijft is als er andere stoffen aan stof toegevoegd gaan worden dat de ontstane samenstelling daarna wel geleidt. Die redenering is wel juist.
Voorbeeld: Uiteraard geleidt vocht een stroom. Dus nat stof geleidt daardoor ook stroom. Zelfs een natte houten plank geleidt stroom. Niet door het hout maar door het water.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan