schermen gaan aan en uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goede avond allemaal,ik ben hier nieuw en wil jullie eerst en vooral prettige feestdagen wensen
nu mijn vraag,ik heb een computer met een 7i prossesor merk toshiba met 6 giga geheugen een grafische kaart van nvidia,geforce gt 220
met 2 aangesloten schermen syncmaster2253 bw,ik gebruik deze voor bewerking van foto's en films ineen te knutselen(hobby)
nu heb ik sinds enige tijd een vervelend probleem,mijn schermen gaan de hele tijd aan en uit..maar alleen als ik met iets bezig ben als ik bvb niks doe blijven ze gewoon aan zoals het hoort
maar van het moment dat ik iets doe al is het maar mijn e'mail open doen begint het al...
ik heb al van alles gedaan maar niks helpt,scherm instellingen staan goed,allerlaatste updates voor drivers,zelfs nieuwe kabel van scherm naar komputer,enz..
zou het kunnen liggen aan videokaart?
heeft hier iemand ervaring mee of nog beter een oplossing?? blij met elke hulp
grt...Francy
 
Nee, klopt niet. Stof geleidt geen stroom.
Wat u schrijft is als er andere stoffen aan stof toegevoegd gaan worden dat de ontstane samenstelling daarna wel geleidt. Die redenering is wel juist.
Voorbeeld: Uiteraard geleidt vocht een stroom. Dus nat stof geleidt daardoor ook stroom. Zelfs een natte houten plank geleidt stroom. Niet door het hout maar door het water.

Klopt volledig. Alleen toevoeging van alternatief materiaal kan ervoor zorgen dat stof geleid. Alhoewel, alles geleid als de stroom maar hoog genoeg is. Maar in een computer is dit niet het geval. Je zou verstomd staan als je ziet wat er maar echt geleid. Heb eens een schakelaar gemaakt die werkte als hij geleid werd door water. Dus in plaats van een schakelaar, de 2 draden in het water steken. Je moet er al heel wat voor doen. Zeker als het er om gaat van een verwarming er mee te schakelen. Bedoeling was een dompelweerstand op 220V in een plastiek waterbak te steken om te verwarmen. Als er te weinig water in de bak is, dan mag de weerstand niet meer opwarmen.
 
Vroeger werden elektriciteitsdraden in een stoffen jasje gestoken als isolatie. Heb hier met de verbouwing nog zo'n heel deel uitgehaald. Enkel vochtig/nat stoffen materiaal kan geleiden dmv het aanwezige water, zoals reeds vermeld.
 
ik wilde hier geen discussie beginnen over stof als geleider !
het is een feit dat stof onder bepaalde omstandigheden of door toevoeging van andere stoffen kan dienen als een geleider echter spreek ik hier dus niet over 220V maar over het gene er statischs aanwezig is in elke pc ..of over een minimum aan Voltage ..juist voldoende om de videokaart van de wijs te brengen maar niet voldoende om effectief schade te berokkenen dit had ik er beter bij vermeld ...toen ik het over stof had in de videokaart !.
 
Beste lui,ik ben er nu alles samen toch al een 10 tal uren met bezig,het 1ste scherm(ingesteld als hoofdscherm) doet het nog af en toe,soms gaat ie uit en aan,2 tellen.
het 2 de scherm flikkert nu niet meer,en kaart is goe zuiver gemaakt allee naar mijn normen(lachen) dus ik weet het ook niet meer...
nu volgens een 3de partij (computerwinkel)zou het volgens hun ervaring ook kunnen liggen aan de voeding (of hoe noem je dat) die aan de stroomkabel van het scherm hangt
wat vinden jullie daar van?? alle hulp is welkom natuurlijk,beter zo oplossen als nieuw(zwaardere videokaart en schermen)materiaal!!!!
ik noem nog eens op wat ik allemaal gedaan heb,om dit uit te sluiten,
-schermen gewisseld,
-kabels gewisseld
-nu een nieuwe kabel hdmi geplaatst in plaats van dvi en andere vga geplaatst nu beter kwestie aan en uit,dit is niet flikkeren maar aan en uit gaan met een tussenpoze van 1 a 2 tellen
-videokaart zuiver gemaakt en computer (eigenlijk weinig stof in)
-als ik nu geen oplossing vind gaat ie even op vakantie om alles eens te laten door meten want zo is niet lollig om mee bezig te zijn..
ik hou jullie dan zeker op de hoogte wat het dan eigenlijk was...
grt.
 
is het soms zo dat de voedingskabel ( dus deze 3 polige stekker ) door hangt...en daar door een slecht contact heeft .
zelf heb ik al mijn kabels vast gezet met van die plastieken snelbinders ook wel Tie-wrap genoemd en is er geen ene kabel die door hangt ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan