Schijfbelasting 100%

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Goede avond,
Heb op een laptop Acer Aspire 7741G met i5 processor en 4GB Ram W7 naar W10 geüpgraded .Reden, oa traagheid .
De upgrade is goed verlopen maar de opstart is nog steeds ellendig traag.
De schijfbelasting is lange tijd 100%, logisch dus dat het systeem traag opstart.
Heb geconstateerd dat one drive en dropbox alsook servicehost.sysmain de grootste belasting vertonen.
Dropbox en one drive uitzetten helpt niet . Is er iets wat ik nog kan controleren?
Grt
Jdr
 
nu er dus een Windows 10 verkregen is van uit een upgrade W7>W10 dien je nu de Windows 10 te vernieuwen …
best eigenlijk dat je deze vernieuwd via de optie "opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows " deze optie staat van onderen vermeld bij systeemherstel ..
dus start >instellingen >bijwerken en beveiliging >systeemherstel >
"opnieuw beginnen met een schone installatie van Windows "
doordat je deze optie gebruikt word de Windows10 geinstalleerd zonder de bloatware van Acer ..*mogelijk dat je dus eerst wel de drivers veilig stelt als ook je persoonlijke bestanden ..documenten , films , muziek , foto's...
de programma's dien je dus opnieuw te installeren ...

*ik raad je dit aan ..denk dat dit de enige oplossing is ..neem voor alle zekerheid eest een systeemkopie
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
bedankt Qtex dit was ook mijn eerste optie maar de madam van deze pc heeft er een illegale outlook 2010 (office) opzitten met een hoop mappen (groepen) en ik heb die office 2010 niet in mijn bezit voor "reinstall ".
zal haar "mail" van W10 aanprijzen maar dat heeft niet dezelfde mogelijkheden als outlook van office. Altijd moeilijk om goed te doen voor anderen!
Ik laat nog va mij horen. Prettige dag nog.
Grt
Jdr
 
dat is dan ook omdat je deze code toegestuurd krijgt via mail en je moet deze gebruiken binnen de 10 dagen anders is deze niet meer te gebruiken ..1x gebruikt kan je deze geen 2de keer gebruiken dus neem van het moment er een nieuwe Windows op staat en de Office 2016 een clone van het systeem of een systeemkopie … en bewaar deze mocht er ooit weer problemen komen met de pc van haar ..dan dien jij enkel maar de clone of de systeemkopie te gebruiken .
 
toch nog een vraag, bij de inleiding tot herstel komt er een tekst: waarschuwing!
"deze pc is recentelijk bijgewerkt naar Windows 10.Als u deze pc opnieuw instelt kan de upgrade niet meer ongedaan worden gemaakt en wordt de vorige versie van Windows teruggezet."

Dat betekend dus dat W7 terug komt???
 
nee je blijft de Windows10 1809 behouden … men zegt dit wel maar men bedoeld dus dat indien je nu de pc vernieuwd dat je dus niet meer terug kan naar Windows7 ( men kon hier omtrent wel iets duidelijker geweest zijn )
 
  • Leuk
Waarderingen: Jdr
heb je zoals ik eerder al aangaf de persoonlijke bestanden over gezet naar een andere schijf …
wel indien zo dan kies je stations opschonen (dit is enkel voor de C schijf en de daarbij horende gereserveerde systeempartitie als ook de herstel partitie ) ,dus indien er nog een andere partitie aanwezig is op schijf 0 dan blijft die partitie in feite behouden .
 
was dit eerder ook zo dat die waarde zakte of bleef deze op een percentage staan ..
welk proces vermeld dan dat percentage ...

*staat er toevallig Malwarebytes op en staat deze dan zo ingesteld dat het systeem dient gescant te worden bij het opstarten !
 
de servicehost sysmain is dus een hulpprogramma dat er voor zorgt dat het verplaatsen van bestanden sneller gaat ..m.a.w. dit proces kaan men dus uitschakelen .
echter indien jij dit uitschakelt via taakbeheer dan zal deze na het opnieuw starten van het systeem terug actief zijn ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan