Status
Niet open voor verdere reacties.
We hebben op het werk de laatste tijd enorm veel problemen met onze pc's.

We hebben 1 pc die als server dient maar die wordt ook gebruikt als pc.
En dan is er een netwerk met 5 andere pc's daaraan ( waaronder 1 laptop )

Vinden jullie dat gebruikelijk dat de server gebruikt wordt als pc om constant op te werken ook?

Ik dacht van niet.
Zouden de problemen daar kunnen door komen?

We hebben nu bv: in word documenten word de tekst op een bepaalde plaats omgezet in rare tekens en als je naar het lettertype kijkt, zie je Times New Roman.Heel vervelend want je kan niet meer achterhalen wat je getypt hebt )

De werkmap op de laptop kan ook niet meer volledig bijgewerkt worden met de server ( sommige documenten werkt ie bij, andere niet)

enig idee wat een oplossing kan zijn?
(vooral voor de laptop waar daar werk ik mee )[OPLOSSING]
Zouden hun server moeten aankopen, met een pc is dat normaal dat jullie problemen hebben.
Een server is daarvoor gemaakt.
Is een bedrijf dus kunnen ze in brengen ;)
Win xp is er niet voor gemaakt om als server te fungeren.

zie het zo:
een houtbewerker kan best aan zijn auto sleutelen, maar een automonteur doet het gewoon beter.

[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor zover ik weet wordt een server nooit gebruikt om ook als normale pc mee te werken. Server pc s worden ook gebouwd met als doel om server te zijn en niet om als desktop pc te functioneren. heb laatst nog een artikel gelezen waarom een gewone pc niet voldoet als server maar jammer genoeg weet ik de link niet meer.
 
Zouden hun server moeten aankopen, met een pc is dat normaal dat jullie problemen hebben.
Een server is daarvoor gemaakt.
Is een bedrijf dus kunnen ze in brengen ;)
 
weet ik, daarom dat ik ervoor wil ijveren om die aankoep te doen.
maar ik wou eerst eens weten of het idd zo is zoals ik dacht maar blijkt dus wel é.

Zou dat daar aan kunnen liggen dat het bijwerken van mijn werkmap op mijn laptop met de server soms fout ook?
 
welke besturing draait er op die server pc

normaal moet je daar echte server software voor gebruiken
bv


<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD><TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD class=level1heading>Microsoft Windows Server 2003</TD></TR></TBODY></TABLE></TD><TD></TD></TR><TR><TD>
shim.gif
</TD><TD>
shim.gif
</TD><TD>
shim.gif
</TD></TR></TBODY></TABLE><TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 width="100%" border=0><TBODY><TR><TD bgColor=#999999>
shim.gif
</TD></TR></TBODY></TABLE><TABLE cellSpacing=0 cellPadding=0 border=0><TBODY><TR><TD rowSpan=3>
shim.gif
</TD><TD>
shim.gif
</TD></TR></TBODY></TABLE>
is natuurlijk niet echt goedkoop
 
volgens mij is het een gewone pc.
er staat Xp op en alle bijhorende programma's van office en zo en dan nog enkele zware bv carfac ( voor klantenbestand en boekhouding) en SKnet ( voor de tikklok )
 
volgens mij is het een gewone pc.
er staat Xp op en alle bijhorende programma's van office en zo en dan nog enkele zware bv carfac ( voor klantenbestand en boekhouding) en SKnet ( voor de tikklok )


Win xp is er niet voor gemaakt om als server te fungeren.

zie het zo:
een houtbewerker kan best aan zijn auto sleutelen, maar een automonteur doet het gewoon beter.
 
Win xp is er niet voor gemaakt om als server te fungeren.

zie het zo:
een houtbewerker kan best aan zijn auto sleutelen, maar een automonteur doet het gewoon beter.

ik dacht er ook zo over, maar ken er zelf niet zoveel van, vandaar mijn vraag.

Nu nog mijn baas overtuigen.

(Eigenlijk vind ik dat niet kunnen van de pc winkel waar wij mee werken maar allé, ik ben er toch al niet zo voor te vinden --g )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan