Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben vruchteloos bezig geweest om Visual Studio 2012 Express op deze pc (Medion Windows 8.1) te installeren. Omdat dit altijd maar mislukte en Visual Studio nogal mappen en bestanden aanmaakt wilde ik dan met Systeemherstel mijn Windows terug zetten maar Systeemherstel wil ook niet lukken. Ik heb meerdere herstelpunten geprobeerd maar noppes. Ik kreeg een melding dat sommige bestanden corrupt waren.
Vervolgens een poging gedaan om sfc /scannow uit te voeren. Als het op 100% gekomen is krijg ik terug een melding van foute bestanden maar dat die niet terug kunnen geplaatst worden. Hierbij een printscreen en de gezipte log. Kan iemand mij goede raad geven?
 

Bijlagen

  • log.rar
    30 KB · Weergaven: 161
  • sfc_01.jpg
    sfc_01.jpg
    61.6 KB · Weergaven: 171
Mijn drive? Volgens apparaatbeheer: Device SCSI\CdRom&Ven_TSSTcorp&Prod_CDDVDW_SH-216DB, er zijn ook geen min. en max. filters ingevuld. Mijn pc is van huis uit een Medion uitgerust met Windows 8 en dan geupdated naar Windows 8.1. In de Windows verkenner wordt voor zover ik weet elke cd/dvd herkend, ik kan ook de inhoud van de cd/dvd zien.
Bij opstarten met de gedownloade dvd van Windows 8.1 in de drive krijg ik de vraag om op een toets te drukken om op te starten van cd/dvd dus die dvd wordt herkend. Maar met de herstel cd welke ik aangemaakt heb kan ik niet opstarten. Raar, maar naar ik begrepen heb uit uw uitleg is dit normaal omdat dit een Medion pc is.

Ik ben verbaast dat Microsoft zo reageert en u niet verder willen helpen. Met Windows 7 werkte alles probleemloos en nu met Windows 8.1 niet meer, dat is toch niet normaal. Zij moeten toch een antwoord geven waar dat de fout ligt, bij Windows 8.1 of bij de drivers van de cd/dvd. Dit is vanwege Microsoft geen manier van werken.

Kan je niet als test een andere drive aan je pc hangen en dan eens testen? Of een andere SATA poort gebruiken?
 
wel indien ik een externe drive gebruik dan worden al de cd's en dvd's herkend en gelezen ...
ik heb eerder al een nieuwe interne drive gekocht ook deze geeft dus problemen en het is daarom dat ik verder ging op de Microsoft support forum ...omwille dus dat ook de nieuwe drive problemen geeft ...
*zelf ben ik ook verbaast van hen dat ze weigeren om verder hulp te bieden ....
 
Mijn interne drive werkte ook niet in mijn all in one hp touchsmart 300-1025be.
Maar ik had de Sata aansluiting toch nodig om een samsung 840 evo 250gb te installeren.
Omdat ik tevens nog wil gebruik maken van mijn interne harde schijf.
Mijn PC had Windows 7 bij aankoop.
Dan heb ik de upgrades gedaan naar Windows 8 pro nadien 8.1 Pro.
Vervolgens heb ik terug Windows 7 geinstalleerd met de oem sleutel.
En nu heb ik opnieuw de upgrade uitgevoerd naar Windows 8.1 Pro
Dus zonder eerst naar Windows 8 Pro te gaan.
En wel op deze manier.
Windows 8.1 Pro: XHQ8N-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
En na installatie gewoon deze van uw 8 Pro gebruiken.
Bron : Clean Install - Windows 8
Veel dvd's gebruik ik toch niet.
En voor mij is mijn externe drive meer dan voldoende.

Moderator Notice: het is niet toegelaten om een licentie neer te schrijven ook al word deze wel vermeld in de bron verwijzing !!!
 
ook ik gebruik nu de externe drive ...
het is me eerder te doen om te achter halen waarom dat de drive dus niet meer werkt ook al heb ik dus een nieuwe geplaatst !
ik bemerk ook in andere forum's dat er meerdere mensen zijn met dit probleem betreffende het niet functioneren van de drive ook al staat deze vermeld in de bios , verkenner en is deze tevens ook te zien via apparaatbeheer ....want in apparaatbeheer krijg je de melding "er is geen betere" indien je dus naar een nieuwe driver laat zoeken !
 
Met IDE schijven had je het master / slave probleem. Met SATA schijven heb je dit (probleempje) niet, maar wordt in vele BIOS setting wel vermeld bij de SATA schijf als deze in de IDE mode staat ingesteld. Misschien zal daar het probleem liggen ??
 
heb de controle gedaan in het bios er kon geen IDE instelling gevonden worden omdat deze dus niet in/uitgeschakeld konden worden ...
ik heb enkel de keuze van Sata / Raid
zie de 2 afbeeldingen ..
Ashampoo_Snap_2015.01.20_23h36m13s_002_.png Ashampoo_Snap_2015.01.20_23h38m06s_004_.png
 
Oef, eindelijk is de visual basic geïnstalleerd, ik heb het wel enkele keren moeten opnieuw moeten opstarten en de optie Repair moeten gebruiken maar na de derde keer was het volledig succesfull.

Bedankt voor de hulp. (topic mag van mij gesloten worden)
 
raar dat deze bij u zo moeilijk te installeren viel ...welke link heb je nu genomen ....had je er een code van ? ( zou zonde zijn indien je zoveel moeite moest doen om deze na een maand terug te moeten verwijderen ).
 
Ik heb deze link gebruikt: Download Microsoft Visual Studio Express 2012 for Windows Desktop from Official Microsoft Download Center
Je hebt er geen registratiecode voor nodig en is volledig gratis. Dus gisteren als ik het de eerste keer installeerde gaf hij bij het afsluiten aan dat Framework 4.5 problemen gaf. Dat dan gedownload via dezelfde link en bij het installeren kreeg ik als antwoord dat het deel uitmaakte van mijn Windows. De dvd van VB dan opnieuw gebruikt, die bood nu de mogelijkheid aan tot repair en dan lukte de installatie zonder errors. Nu moet ik er natuurlijk nog mee leren werken.

Als ik straks het niet vergeet ga ik een herstelpunt aanmaken en morgen dat herstelpunt terug restoren en ook nog eens sfc /scannow uitvoeren als dat allemaal lukt zullen mijn problemen hopelijk van de baan zijn.
 
dat deze volledig gratis is verbaasd me in het bijzonder omdat ik met de link geplaatst in bericht #4 op hetzelfde uitkomt en daar werd dus wel aangegeven dat er een registratie nummer diende ingegeven te worden deed men dit niet dan kon men deze gedurende 30 dagen gebruiken .....
het is zeker straffe toebak dat jouw link dan een volledige gratis te gebruiken visual basic geeft ...

dit scherm krijg ik dus te zien ....
Ashampoo_Snap_2015.01.22_11h57m40s_012_.png
*noteer dat ik nu de link van u gebruikt heb ....dus deze uit het bericht 26 hierboven !
 
De "Express" edities zijn altijd gratis.
Bij deze:
Visual Studio Express = gratis
Visual Studio = betalend

Een express edititie is ook geen volwaardig product en heeft niet alle functionaliteit van het normale product. Maar is voor huis, tuin en keuken gebruik meestal wel meer dan voldoende geschikt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan