systeemherstel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
ik kan geen systeemherstel uitvoeren na de nieuwe upgrade zie foto aub, iemand een oplossing thanks


5b16f83e22dbb-systeemherstel.jpg
 
je dient dan wellicht eerst na te zien of systeemherstel nog wel aanstaat …
klik start en open de map "systeem" klik op "configuratiescherm " en het (oude configuratiescherm opent zich) *maak deze desnoods vast aan de taakbalk.
in het (oude) configuratiescherm klik je dan op "herstel"
kies systeemherstel configureren …
selecteer de C schijf ..en klik op configureren ..schakel vervolgens systeembeveiliging in ...gebruik minstens 5% en klik daarna op toepassen en ok

**de foutcode 0x80070005 geeft aan dat je beveiligingssoftware de probleem veroorzaker is betreffende het niet kunnen uitvoeren van een systeemherstel via een herstelpunt ...welke beveiligingssoftware gebruik je ...indien je de Windws defender gebruikt en Malwarebytes dan geven deze geen probleem maar gebruik je Avast of F-secure of eender andere dan geven deze mogelijk wel een probleem .
 
mdc1756;n232339 zei:
ik kan geen systeemherstel uitvoeren na de nieuwe upgrade zie foto aub, iemand een oplossing thanks


5b16f83e22dbb-systeemherstel.jpg


Toch maar normaal.
Als je een systeemherstel moest doen na een upgrade krijg je de oude versie terug. Dat is toch niet de bedoeling.
 
J.W.;n232345 zei:
Toch maar normaal.
Als je een systeemherstel moest doen na een upgrade krijg je de oude versie terug. Dat is toch niet de bedoeling.

Wat denk je dat herstel betekent? Is toch terug naar vorig punt. Dus naar oude versie....
 
Mik;n232370 zei:
Wat denk je dat herstel betekent? Is toch terug naar vorig punt. Dus naar oude versie....

Na die upgrade is uw systeemherstel uitgeschakeld. Dat kunt u niet gebruiken.

Ergens in uw verkenner staat waarschijnlijk de mogelijkheid om uw upgrade te annuleren.
 
ik heb na een van de vorige versies ook problemen met systeemherstel, dit ging zogezegd in orde komen na de upgrades, systeemherstel is niet alleen om naar een oude versie terug te keren hoor.
Ik had voor de test een herstelpunt gemaakt, een programma geïnstalleerd en dan getest of ik mijn systeem kon terug zetten naar het punt van voor het installeren van het programma.
Daarvoor dienst systeem herstel onder andere, als je na een installatie problemen ondervindt met dit programma doe je een systeemherstel en het programma is volledig verdwenen en zit je terug op het punt dat je pc goed werkte.
Ik heb geen enkel antivirus prog alleen defender en antimalware, and ransomware, had die zelfs alle drie uitgezet en ook internet uitgezet,
maar het werkt gewoon niet, hij zegde vroeger echt de mededeling dat de reden een antivirus was maar dit is er allemaal af, nu staat dit niet echt in de foto dat het door een antivirusprog is
mijn systeembeveiliging staat ingeschakeld Qtex,dus daaraan ligt het niet?

Nog iemand een gedacht, het dit zelfs ook geprobeerd

4. Run the System File Checker, i.e., Run sfc /scannow from an elevated command prompt. Reboot on completion and try now.

5. Run Check Disk, by opening an elevated command prompt. Type chkdsk /f /r and hit Enter. Let the process complete and then try again.



6. Make sure that System Restore is enabled on the drives where you want System Restore enabled. Right-click Computer > Properties > System Protection. Check Protection settings. To store restore points, you need at least 300 MB of free space on each hard disk that has System Protection turned on.

7. Make sure that you have sufficient disk space on all the drives where System Restore is enabled

8. Type Services.msc in Start Menu Search Box, hit Enter. Make sure that the Volume Shadow Copy & Task Scheduler & Microsoft Software Shadow Copy Provider Service is Running and set on Automatic. If the Status of System Restore Service is Not Started, Start it. Also, set it to Automatic if it is not. A reboot may be required. Re-confirm again, and now try


ed
 
ook hier lukt het niet meer om een systeemherstelpunt te gebruiken ook al is deze juist geconfigureerd en is er voldoende ruimte om herstelpunten op te slaan ….het is Microsoft zelf die dus beslist heeft om deze optie in versie 1801 niet meer te gebruiken .

verduidelijking :
men kan systeemherstel opstarten en men kan zelfs een herstelpunt kiezen …
start men vervolgens het proces tot het terug plaatsen van dit gekozen herstelpunt dan verkrijgt men een blauw scherm met de woorden " uw Windows bestanden en -instellingen worden terug gezet ..Een ogenblik geduld ...Systeemherstel initialiseren ….dit duurt dan een tijdje en daarna word het systeem opnieuw opgestart en verkrijgt men deze melding dat het niet voltooid kon worden betreffende de foutcode
0x80070005

Ashampoo_Snap_donderdag 7 juni 2018_07h40m23s_002_.png
 
Ik denk dat Microsoft hier een goede reden voor heeft na deze update.
Kan zijn dat mocht een systeemherstel wel lukken er bestanden teruggezet worden die niet meer goed werken na deze update. Resultaat kan dan een pc zijn die helemaal niets meer doet.
Als dit waar is wat ik denk zijn ze wel wat vergeten door systeemherstel ook onder handen te nemen door de oude herstelpunten te verwijderen.

Even een soort vergelijking die misschien niet helemaal klopt maar hopelijk wel duidelijk is.

Stel je hebt een auto, vergelijk dit als een besturing.
Je hebt vele reserveonderdelen van deze auto, zie dit even als herstelpunten van de besturing.
Nu koop je een andere auto. zie dit als een update van de besturing.
De onderdelen van de oude auto passen niet meer in de nieuwe auto. Zie dit als een systeemherstel die niet meer lukt.
Je kunt dus de oude onderdelen verkopen of weggooien, zie dit dat Microsoft vergeten is de oude herstelpunten te verwijderen.

Ik vermoed dus dat dit nu aan de hand is.
 
bij de overgang van een eerdere versie naar versie 1801 worden zo wie zo al de bewaarde herstelpunten verwijderd …
bij sommigen word zelfs het aanmaken van herstelpunten uitgezet bij anderen dan weer niet …
bij diegene waar deze dus niet uitgezet werd word vervolgens eerst de ouderen verwijderd om daarna na een paar dagen een nieuwe aan te maken betreffende de onderdelen update naar versie 1801..

zoals je hier kunt zien verkreeg ik op 30/04 de onderdelen update naar versie 1801 en op 6/5 werd er hier een automatisch herstelpunt aangemaakt ..
Ashampoo_Snap_donderdag 7 juni 2018_12h37m45s_004_.png
Ashampoo_Snap_donderdag 7 juni 2018_12h38m07s_005_.png
*of ik deze dan ook kan aanspreken ,wel daar heb ik nu mijn twijfels over aangezien het me op een virtuele Windows 10 het niet lukte !
 
Qtex;n232393 zei:
bij de overgang van een eerdere versie naar versie 1801 worden zo wie zo al de bewaarde herstelpunten verwijderd …
bij sommigen word zelfs het aanmaken van herstelpunten uitgezet bij anderen dan weer niet …
bij diegene waar deze dus niet uitgezet werd word vervolgens eerst de ouderen verwijderd om daarna na een paar dagen een nieuwe aan te maken betreffende de onderdelen update naar versie 1801..

zoals je hier kunt zien verkreeg ik op 30/04 de onderdelen update naar versie 1801 en op 6/5 werd er hier een automatisch herstelpunt aangemaakt ..


*of ik deze dan ook kan aanspreken ,wel daar heb ik nu mijn twijfels over aangezien het me op een virtuele Windows 10 het niet lukte !

Dat herstelpunt werd aangemaakt op 16/5, dus 16 dagen na de installatie.

Toen was alles van de vorige versie al lang van de pc verdwenen. Hoe ga je met dat herstelpunt de vorige versie kunnen terugzetten???
Systeemherstel dient NIET om een vorige versie terug te zetten.
 
J.W. ik zeg dan ook niet dat ik terug wil naar de vorige versie ik zei dat er een automatisch herstelpunt werd aangemaakt en ja heb me vergist in de datum...
de vraag is echter of ik dat "automatisch herstelpunt " kan gebruiken ...wat ik dus betwijfelt aangezien het niet lukte op de virtuele Windows 10 (test pc )
 
de door u genoemde map is dan ook enkel door de thrustedinstaller te benaderen of je dient de machtigingen over te nemen ...wij als gebruikers ook al zijn we administrators zijn niet gevolmachtigd om deze te benaderen .
en ook al konden we de map "windowsapps [FONT=Helvetica,Arial,Verdana,sans-serif]"[/FONT]openen dan is het nog de vraag wat moet er dan gebeuren ...1 foutje en je Windows is om zeep ..

Ashampoo_Snap_donderdag 7 juni 2018_20h22m12s_001_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan