soms 5 beeps bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymon

Steunend lid
Vip Lid
mijn nieuwe pc medion geeft soms bij opstarten 5 beebs

ben eigenlijk niet zeker hoeveel beebs
 
je dient wel juist te weten hoeveel beeps je te horen krijgt ...anders word het eerder gissen wat er de oorzaak van is …
kun je niet via de betrouwbaarheidgeschiedenis nagaan welke fouten er vermeld worden .
 
Dit zal ergens een hardware probleempje zijn.
Als je de fabrikant van het BIOS weet en ook de versie kun je zoeken wat de beeps betekenen. Maar ook moet je dan weten hoeveel beeps er zijn.
 
betrouwbaarheidgeschiedenis zegt vandaag de pc is niet op de juiste manier af gesloten (ik heb gewoon via de afsluitknop af gesloten )

zal de beebs nog een goed tellen de volgende keer
 
heb naar fouten aan het zoeken geweest
kan het hier iets mee te maken hebben
 

Bijlagen

  • photo18172.png
    photo18172.png
    24.1 KB · Weergaven: 404
  • photo18173.png
    photo18173.png
    18 KB · Weergaven: 391
Probeer dit eens:

<<Ik heb sinds een week ook een nieuwe Medion en heb ook de 5 piepjes.
Dit is alleen als ik de monitor nog uit heb staan en de PC opstart.
Als ik eerst de monitor aanzet en dan de PC zijn de piepjes er niet.
Dit is met de display-kabel.
Zal het binnenkort ook eens testen met de HDMI-kabel.>>
 
okee dan eerst het scherm aanzetten en daarna de pc


dank je wel J.W ik ga uw raad opvolgen (vr)



naar de amibios beeps van medion ga ik niet naar kijken (lachen) is te deprimerend
[h=3]5 Short Beeps[/h]


Five short beeps means there has been a processor error. A damaged expansion card, the CPU, or the motherboard could be prompting this AMI beep code.
Start by reseating the CPU. If that doesn't work, try reseating any expansion cards. Chances are, however, the CPU needs replaced.


6 Short Beeps


Six short beeps means that there has been an 8042 Gate A20 test error.
This beep code is usually caused by an expansion card that has failed or a motherboard that is no longer working.
You might also be dealing with a certain kind of keyboard issue if you hear 6 short beeps. See our How to Fix an A20 Error for some troubleshooting that help.
If that doesn't work, reseat or replace any expansion cards. Lastly, you might be dealing with an issue severe enough that you'll need to replace your motherboard.
 
J.W.;n232049 zei:
Probeer dit eens:

<<Ik heb sinds een week ook een nieuwe Medion en heb ook de 5 piepjes.
Dit is alleen als ik de monitor nog uit heb staan en de PC opstart.
Als ik eerst de monitor aanzet en dan de PC zijn de piepjes er niet.
Dit is met de display-kabel.
Zal het binnenkort ook eens testen met de HDMI-kabel.>>



Hardware dus. In dit geval een monitor die niet is aangesloten. Sommige bios kan hier inderdaad van zich doen spreken.
 
raymon;n232050 zei:
okee dan eerst het scherm aanzetten en daarna de pc


dank je wel J.W ik ga uw raad opvolgen (vr)



naar de amibios beeps van medion ga ik niet naar kijken (lachen) is te deprimerend
[h=3]5 Short Beeps[/h]


Five short beeps means there has been a processor error. A damaged expansion card, the CPU, or the motherboard could be prompting this AMI beep code.
Start by reseating the CPU. If that doesn't work, try reseating any expansion cards. Chances are, however, the CPU needs replaced.


6 Short Beeps


Six short beeps means that there has been an 8042 Gate A20 test error.
This beep code is usually caused by an expansion card that has failed or a motherboard that is no longer working.
You might also be dealing with a certain kind of keyboard issue if you hear 6 short beeps. See our How to Fix an A20 Error for some troubleshooting that help.
If that doesn't work, reseat or replace any expansion cards. Lastly, you might be dealing with an issue severe enough that you'll need to replace your motherboard.

Deprimerend of niet, als 5 beepjes een defecte CPU kan betekenen is er een garantie bij een nieuwe pc.
 
Het blijft hoedanook een hardwareprobleem.

Zoek dus zeker eerst je bios-fabrikant op, want elke fabrikant heeft andere codes voor de biosbeeps. De voornaamste fabrikanten zijn AMI, AWARD, IBM, Macintosh en PHOENIX

Ten tweede moet je inderdaad weten of je pc nog in garantie is, zo ja kan je hem kosteloos binnen doen.

Indien buiten garantie moet je van je eigen weten of je genoeg hardwarekennis hebt om je case open te vijzen en zelf op onderzoek uit te gaan.

Ik heb het eens voorgehad met een defect RAMlatje, vervangen was de oplossing.

HOE ZELF EVALUEREN WAT ER STUK IS AAN JE HARDWARE
  1. Verwijder RAM geheugen, Grafische kaart, andere Plug-in kaarten, en drivekabels van je moederbord.
    ALLEEN CPU + ventilator + voedingskabel zitten op het moederbord.
  2. Zet de pc aan en luister naar de bieps:
    • geen bieps => voeding, CPU, moederbord of BIOS is waarschijnlijk defect.
    • enkele bieps => onhou aantal bieps en volgende stap.
      [IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.biosflash.com\/images\/pfeilrunter.png"}[/IMG2]
  3. Zet de pc uit en steek het RAM geheugen in.
  4. Zet de pc aan en luister naar de bieps:
    • geen bieps => RAM foutief geïnstalleerd.
    • zelfde aantal bieps => RAM is waarschijnlijk defect. Herhaal de stappen indien je meerdere RAMlatjes hebt om uit te sluiten welk latje het precies is.
    • aantal bieps is veranderd => volgende stap.
      [IMG2=JSON]{"data-align":"none","data-size":"full","src":"https:\/\/www.biosflash.com\/images\/pfeilrunter.png"}[/IMG2]
  5. Zet de pc uit en steek de grafische kaart in.
  6. Zet de pc aan:
    • enkele bieps => graka is waarschijnlijk defect.
    • leeg scherm =>graka is waarschijnlijk defect.
RAM is niet zo erg duur en gemakkelijk te vervangen, graka heb je veel prijzen in naargelang je gebruikerseisen (gaming of niet is belangrijke parameter) en ook makkelijk te vervangen.

Andere onderdelen worden al wat lastiger te vervangen ( CPU, BIOS, en mobo zelf) en dan raad ik aan een andere pc te overwegen.

NA ANALYSE VAN HET DEFECTE ONDERDEEL TEST JE DIT BEST EERST IN EEN ANDERE PC OM ZEKER TE ZIJN!!!!
 
J.W.;n232049 zei:
Probeer dit eens:

<<Ik heb sinds een week ook een nieuwe Medion en heb ook de 5 piepjes.
Dit is alleen als ik de monitor nog uit heb staan en de PC opstart.
Als ik eerst de monitor aanzet en dan de PC zijn de piepjes er niet.
Dit is met de display-kabel.
Zal het binnenkort ook eens testen met de HDMI-kabel.>>

JW ik heb de admi kabel er op zitten van het begin


nog met garantie is van 4-4-2018 als ze die dus nakijken
en ze horen geen biep tijdens de test ?
of moeten ze altijd een nieuwe pc geven

mijn gegevens op de pc als ik die dan in de prullen bak gooi en verwijder is dat voldoende

kan ik die terug naar een aldi winkel brengen ?
of moet ik die zelf opsturen ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan