Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week een SSD i.p.v. de HD geplaatst, doch ik vind dat deze héél traag is.
Ik heb gekozen voor een SSD omdat iedereen zegt dat die veel vlotter werken.
Dus om alle problemen trachten te vermijden heb ik er Windows 7 proper geïnstalleerd, samen met de software die ik gewoonlijk bezig.
De ontgoocheling was groot dat deze nu nog trager reageert dan op mijn gewone HD.
Voornamelijk de toegang tot internet is een marteling.
Kan er me iemand uit de nood helpen?

Noot: Mijn PC is wel 10 jaar oud en werkt nog met een Pentium 4.
 
De snelheid van het moederbord is hier de bottelneck.
Inderdaad, en dan zijn dat uiteraard de theoretische snelheden. Waar ik ook zo mijn bedenking bij heb zijn z'n 2GB fysieke RAM die op 50% staat volgens zijn ScreenShot. Zijn dat ook geen momentopnamen ? Zodat zijn werkelijk RAM gebruik misschien een pak hoger ligt en tegen het max. van 2GB ? Ik vraag het mij hier gewoon af.

Ik heb een i7 processor en 8GB fyieke RAM. Een metertje geeft bij mij ten alle tijden aan hoeveel mijn RAM fysiek verbruik is. Mijn processor verbruik, zelfs als ik mappen open met een 5000-tal afbeeldingen in, of mappen met een 1000-tal viodeoclips, waarvan al die "previews" dienen geladen te worden, stijgt mijn processorverbruik bijna nooit boven de 10%. Mijn geheugen reserve echter daalt naar ong. 40-50%, dus dan zou ik nog ong. 50% over hebben (4GB van de 8GB). En toch krijg ik dan nog af en toe crashes of een "low memory warning" van het OS zelf (W7 - 64 bit) > en ik zou dan nog ong. 4GB RAM reserve moeten hebben ?? Hoe kan dat en ik vergelijk het dan met de TS zijn probleem, waar hij ons laat zien dat zijn RAM verbruik 1GB is en hij 2GB fysieke RAM heeft.
 
Elk BIOS is weer anders, maar dit zou ergens bij Advanced moeten staan. Kijk eens of daar configuration SATA o.i.d. staat. Hier zou je dan een keuze moeten kunnen maken voor bijvoorbeeld RAID of AHCI of IDE.

Maar beter is om dit te veranderen voordat je de besturing er op zet. Doe je dit nu dan kan het gebeuren dat de pc niet meer wil opstarten.

Beter is om nu de besturing er al op staat de registersettings te veranderen.
 
TheDon;199195Hoe kan dat en ik vergelijk het dan met de TS zijn probleem zei:
RAM verbruik 1GB is en hij 2GB fysieke RAM heeft[/B].

Windows 7 32 bits heeft slechts 1 GB nodig, de 64 bits versie heeft 2 GB nodig.

Een pentium processor van 10 jaar oud zal wel 32 bits zijn.
 
Hierbij wat afbeeldingen van verschillende BIOS

IDE-RAID-AHCI.jpg


IMG_3037.jpg


15d5aqf.jpg


biosahci2.jpg
 
@ J.W. : Ik sprak wel over de aanduiding op de screenshot van de TS waar zijn aktueel RAM verbruik op stond. Niet over wat wel of niet/of minimum hoeft te zijn voor een 32 of 64 bit. Wat jij aangeeft, volgens MS dan, over het minimum dat je nodig hebt is soms amper genoeg om de PC te kunnen opstarten. Zo kennen we MS toch, of niet. Dat strikte minimum dat MS aangeeft is gewoon niet realistisch.
 
Zover ik weet hadden die oude P4 borden geen AHCI, Jammer maar helaas.
Samsung Magician zal dat ook melden.

Sata mogelijkheid van de schijf is niet het zelfde als sata snelheid van je poort.
In het kort, sata 1 = 150, sata 2 = 300 en sata 3 = 600.
Dus je SSD kan 600 aan maar draait nu op 150.

Vroeger kon je voor de oudere chip sets bij een Sata 2 drive hem terug zetten naar Sata 1.
Blijkbaar verslikten die chipsets zich in de te snelle sata 2.

Ook ik heb de ervaring dat bij een ouder moederbord (lees Chipset) het niet helpt om een SSD te gebruiken.
Dus een oudere Sata 1 schijf is het maximum voor jou.
Jammer maar waar.

Chipset ICH6R ondersteunt tot 150 MB/s en denk ook niet dat je winst kunt behalen met een PCI sata kaart.
 
Sorry, ik heb de indruk dat het hier meer een babbelbox is. Zoiets waar jullie je kennis aan mekaar willen toetsen.
Maar daarmee heb ikzelf nog geen oplossing voor mijn probleempjes gevonden!
Ik heb vooraleer ik me tot hier gewend heb verscheidene zoektermen op Google gelanceerd. Doch niets in mijn richting gevonden.
Nu hoop ik maar dat ik niet jullie chagrijn op mijn nek heb gehaald?
Maar mijn toegang tot internet is nog altijd traaaaag.
Weet er soms iemand een methode om dit eventueel op te lossen?
Bedankt op voorhand!
 
Dan denk ik dat u maar verder via Google moet gaan zoeken als u het hier een babbelbox vind.

Ik heb meteen geen zin meer om mij hier verder in te verdiepen en mijn tijd aan te verspillen.

Gegroet.
 
Sorry, ik heb de indruk dat het hier meer een babbelbox is. Zoiets waar jullie je kennis aan mekaar willen toetsen.
Maar daarmee heb ikzelf nog geen oplossing voor mijn probleempjes gevonden!
Ik heb vooraleer ik me tot hier gewend heb verscheidene zoektermen op Google gelanceerd. Doch niets in mijn richting gevonden.
Nu hoop ik maar dat ik niet jullie chagrijn op mijn nek heb gehaald?
Maar mijn toegang tot internet is nog altijd traaaaag.
Weet er soms iemand een methode om dit eventueel op te lossen?
Bedankt op voorhand!
Misschien hebben ik en anderen dan niet goed gelezen. Of misschien heb jij het ons dan niet goed uitgelegd. Feit is dat nu de nadruk gelegd word op een traag internet. Is de rest dan wel snel genoeg ? Indien zo zitten we onze tijd hier te verspelen, en moet er hoofdzakelijk gezocht worden waarom je een traag internet hebt. En dan zijn we nog wel een tijdje zoet ..

Ook vind ik, maar dat is persoonlijk, dat je PC het niet waard was om er nog een SSD voor te kopen. In de aard van "weggegooid geld". Als je begrijpt wat ik bedoel ;)
 
Velen gaan mij niet willen geloven . Systeemeigenschappen van mijn computer en hier draait Windows 7 en Linux Mint Mate 17 en Ubuntu 14.04 als een zonnetje . Windows 7 staat geïnstalleerd op een SATA schijf en Linux Mint + Ubuntu op een IDE schijf .

Ik heb gekozen voor een SSD omdat iedereen zegt dat die veel vlotter werken.

Wat versta jij onder vlotter . Onder vlotter versta ik gemakkelijker . Een SSD schijf is veel sneller en voor je een SSD plaatst is het best eerst informatie op te zoeken of je moederbord geschikt is voor een SSD schijf . Niet alle oudere moederborden zijn hiervoor geschikt .

Knipsl_systeeml.jpg

Traag internet heeft inderdaad niets met de SSD te maken . Spyware kan wel voor een traag systeem en traag internet zorgen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan