Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week een SSD i.p.v. de HD geplaatst, doch ik vind dat deze héél traag is.
Ik heb gekozen voor een SSD omdat iedereen zegt dat die veel vlotter werken.
Dus om alle problemen trachten te vermijden heb ik er Windows 7 proper geïnstalleerd, samen met de software die ik gewoonlijk bezig.
De ontgoocheling was groot dat deze nu nog trager reageert dan op mijn gewone HD.
Voornamelijk de toegang tot internet is een marteling.
Kan er me iemand uit de nood helpen?

Noot: Mijn PC is wel 10 jaar oud en werkt nog met een Pentium 4.
 
Velen gaan mij niet willen geloven . Systeemeigenschappen van mijn computer en hier draait Windows 7 en Linux Mint Mate 17 en Ubuntu 14.04 als een zonnetje . Windows 7 staat geïnstalleerd op een SATA schijf en Linux Mint + Ubuntu op een IDE schijf .

Draait als een zonnetje ?? Ik geloof je gerust.

Wel ... bij mij draait er in het geheel niets soepel, nochthans zit ik met een prestatie index van 5,9 / 64 bit en 8GB RAM en een i7 processor van 2,5 Ghz. T.o.v. 3,9 bij jou met 32 bit en slechts 3GB RAM en een 1,8Ghz Intel Celeron processor

Pakken meer resources dacht ik en toch draait er bij jou alles soepel.

Hoe is dat te verklaren denk ik dan ? Echter ... ik bedoel dat er wel een massa meer factoren een rol kunnen die de snelheid van je systeem bepalen.

Ik zou daarom dit willen vergelijken. Ik heb wel 181 geinstalleerde programma's. (waar er tussen dit en het einde van het volgend jaar nog een 100-tal gaan bijkomen)

Wat is de grootte van je register (exporteren en dan de groootte bekijken) ? Bij mij 275Mb. Bij alles wat je doet moet dat volledig doorlopen worden. Laten we die 2 al eens vergelijken. Dat verklaart misschien al meteen waarom je systeem zo vlotjes draait met slechts een 1,8 GHz processor en 3GB RAM met 32 bit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Ranger,

Ik geloof je hoor. maar de score wordt bepaald door de laagste en dat zal wel grafische eigenschappen voor spellen zijn.
En ben met de anderen eens dat traag internet, kan van alles zijn.
Van ethernet kaart, wifi, router, adware, spyware en ga zo maar door.

@TheDon,
Ten eerste hoeft echt niet telkens het hele register doorlopen te worden en zou dat wel zo zijn dan moet een SSD vele malen sneller zijn, daar hij niet hoeft te zoeken en direct het geheugen kan aan spreken.

@TS,
Als het gaat om traag internet, dan kun je ook eens een andere browser proberen of de settings van IE terug zetten naar default.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan