Windows 11 support assist

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een Dell Optiplex 7410 en heb sinds vorige week dit probleem voor. Deze pop-up verschijnt als er updates van drivers zijn, of hij een bios flash wil doen etc.
Hij voert zijn test uit en dan zie ik bij drivers en downloads ophalen bv 3 onderwerpen, ik klik op uitvoeren en dan krijg ik bovenaan " er is geen verbinding met internet" terwijl
ik normaal kan surfen.
Dell is al eens remote assist binnengeweest op mijn AIO maar kan het niet vinden, ik heb al een nieuwe versie van support assist geïnstalleerd maar geen zin.
Ze hebben eens naar services gekeken, ook als hij zegt dat er geen verbinding is kan je op probleem verhelpen klikken als ik dat doe zegt hij proxy instellingen bekijken. Maar dit heb ik allemaal niet.

Ze gingen het probleem opsturen naar de dienst software, ze denken dat het probleem aan het systeem ligt, maar ik heb er bijna nog niets opgezet of aan veranderd.
Het kan zijn dat ik deze post al ergens gezet heb maar dan ben ik dit vergeten, sorry.

Ed

1700838602397.png
 
Deze zooi er zo rap mogelijk afgooien.
Drivers haal je bij de fabrikant zelf, als je problemen hebt.
Euh,... deze "zooi" IS van de fabrikant!

Dus zeker niet verwijderen. Heb het ook zeer veel gebruikt en werkt ook zeer goed.
Ik zou toch ook eens kijken naar je proxy instellingen. Voer volgende opdrachten eens uit in een powershell en laat het resultaat weten:

Code:
Get-ItemProperty -Path "Registry::HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings"
netsh winhttp show proxy
 
Als ik bestanden opschonen, prestaties verbeteren,..... zie, is dat bloatware waardoor de producent een extra centje krijgt.
Je ziet toch dat TS er wordt door lastig wordt gevallen.
Maar ja, ieder zijn mening.
 
In deze situatie is het geen bloatware. Zoals wivy aangaf heeft HP tevens een gelijkaardige 'tool' (HP Support Assistant) die je systeem uptodate houd.
Ik ben zeker geen fan van allerhande clean of optimalisatie tools, maar daar valt deze buiten. Dell (of HP) gaan hier geen centjes extra aan verdienen. Dit zijn stabiele tools (primair voor systeem updates) aangeboden door de fabrikant zelf die 100% betrouwbaar zijn.

BIOS updates zijn zeker ook aan te raden om te installeren hiermee. Deze hebben zeker hun nut al bewezen voor mij, en issues verholpen.
 
1700843811517.jpeg

ok, elk zijn mening over de zin/onzin van zo'n tool.
driver-,chipset en bios staan bij Updates, op ieder hp toestel (ik heb er 5 onder mijn hoede), zie ik welk toestel wat nodig heeft. via Any desk geef ik dan support aan de andere 'bevriende' hp's. (ééntje staat in frankrijk trouwens).
 
Waar zie jij deze staan in deze bloatware?
Maar zoals ik al zei, iedereen zijn mening.
IK hou me verder uit deze discussie.

Ik vermoed dat je dan ook ervaring hebt met deze software (Dell, HP)? Nog nooit gezien of met gewerkt dus... maar wel heel zelfzeker dat dit rommel is. Is het zo moeillijk om iemands professionele ervaring met deze software te overwegen? Zulke fabrikanten kunnen het hun echt niet veroorloven om miljoenen computers in evenveel bedrijven om zeep te helpen met (om het met jouw woorden te zeggen) "bloatware".


BIOS updates zitten onder 'Drivers en downloads' trouwens.
 
Euh,... deze "zooi" IS van de fabrikant!

Dus zeker niet verwijderen. Heb het ook zeer veel gebruikt en werkt ook zeer goed.
Ik zou toch ook eens kijken naar je proxy instellingen. Voer volgende opdrachten eens uit in een powershell en laat het resultaat weten:

Code:
Get-ItemProperty -Path "Registry::HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings"
netsh winhttp show proxy
nee ik ga die zeker niet verwijderen, maar het is ook zo dat het langs de site voor updates ook niet lukte, ze zeggen (Dell) dat er een probleem is in het systeem,heb nochtans niet veranderd behalve BitLocker uitgeschakeld en apparaatbeheer ook, indexering heb ik ook uit gezet.

mag ik dit uitvoeren DDragon hoewel ik geen proxyserver heb?
 
Deze opdrachten zijn om informatie op te vragen, niet om iets aan te passen...
Het resultaat van deze opdrachten zullen wel bepalen of er een proxyserver ingesteld is of niet. Want ik vermoed dat je niet vertrouwd gaat zijn met dit concept.
 
Heb ook eens bloatware opgezocht
het commando Get-AppxPackage” werkt zelfs niet, dit terzijde
Euh,... deze "zooi" IS van de fabrikant!

Dus zeker niet verwijderen. Heb het ook zeer veel gebruikt en werkt ook zeer goed.
Ik zou toch ook eens kijken naar je proxy instellingen. Voer volgende opdrachten eens uit in een powershell en laat het resultaat weten:

Code:
Get-ItemProperty -Path "Registry::HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings"
netsh winhttp show proxy
ik krijg wel deze melding, is het verstandig om ermee door te gaan, ik maak geen gebruik van een proxy server, ik wacht je antwoord af

1700846045426.png
 
Je voert deze opdrachten apart uit. Eerst de eerste, resultaat hier plakken. Dan de laatste, resultaat hier wederom plakken.
Kan je me gesplits geven a.u.b. , ik weet niet wie begint en eindigt ik ben leek dat weet je he
Je voert deze opdrachten apart uit. Eerst de eerste, resultaat hier plakken. Dan de laatste, resultaat hier wederom plakken.
dit vond ik wel
1700850170603.png
 
tweede opdracht: was deze dacht ik netsh winhttp show proxy, bij de eerste kreeg ik weer die melding your about to past... die heb ik even links laten liggen, als je vind dat ik die moet doen doe ik het wel maar je ziet aan de foto hierboven van mij proxyserver gebruiken:uit

1700855589333.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan