Windows 11 support assist

Status
Niet open voor verdere reacties.

mdc1756

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een Dell Optiplex 7410 en heb sinds vorige week dit probleem voor. Deze pop-up verschijnt als er updates van drivers zijn, of hij een bios flash wil doen etc.
Hij voert zijn test uit en dan zie ik bij drivers en downloads ophalen bv 3 onderwerpen, ik klik op uitvoeren en dan krijg ik bovenaan " er is geen verbinding met internet" terwijl
ik normaal kan surfen.
Dell is al eens remote assist binnengeweest op mijn AIO maar kan het niet vinden, ik heb al een nieuwe versie van support assist geïnstalleerd maar geen zin.
Ze hebben eens naar services gekeken, ook als hij zegt dat er geen verbinding is kan je op probleem verhelpen klikken als ik dat doe zegt hij proxy instellingen bekijken. Maar dit heb ik allemaal niet.

Ze gingen het probleem opsturen naar de dienst software, ze denken dat het probleem aan het systeem ligt, maar ik heb er bijna nog niets opgezet of aan veranderd.
Het kan zijn dat ik deze post al ergens gezet heb maar dan ben ik dit vergeten, sorry.

Ed

1700838602397.png
 
@Leono : jij haal de drivers van je pc/laptop dus NIET bij de fabrikant, maar bij één of ander rotzooi-app die drivers zogezegd update?
tja, waarom niet ... veel succes ermee!

einde van mijn commentaar op dit topic.
 
Wivy, dit is een support assist van Dell zelf geen rotzooi die geschreven is door een prutser.
In mijn bedrijf hebben we meer dan 20.000 Dell pc ze gaan dit niet uitbrengen als het het rotzooi is, denk je niet
 
Wivy, dit is een support assist van Dell zelf geen rotzooi die geschreven is door een prutser.
In mijn bedrijf hebben we meer dan 20.000 Dell pc ze gaan dit niet uitbrengen als het het rotzooi is, denk je niet

Inderdaad, Dell of HP gaat hier geen rotzooi meeleveren, in tegenstelling tot veel andere low cost merken... of zelfs de consumentenlijn van die merken waar ik men hand niet voor in het vuur steek.
Maar ik neem mensen het niet kwalijk het verschil niet te kennen tussen consumenten apparaten, of apparaten geschikt voor de zakelijke markt. De eerste kan je slechte bouwkwaliteit, bloatware, ed. verwachten.
Voor deftige toestellen, geschikt voor business, zul je die mindere kanten niet snel tegenkomen.

Maar de meesten hebben dus enkel ervaring met de low cost range. En die waren vroeger alleszins overladen met bloatware, en mogelijks nog steeds. De enige goede optie was/is daar een herinstallatie. Men HP Z2 Workstation hier bijvoorbeeld, is out of the box perfect in orde (enkel de support assistant welke de drivers voor je in orde houd).
 
Het probleem hier is dat de tool die de Dell updates verzorgt, niet kan connecteren met internet om de een of andere nog niet gekende reden.
Het gaat hier dus NIET over het verwijderen van zulke tools (HP en/of Dell). Omdat verschillende personen die als bloatware aanzien.
 
Daar heeft u natuurlijk gelijk in, DDragon80, en wat u zegt was eenieder duidelijk, mag ik hopen. Maar de vraag "ja of neen" mag hier toch wel aan de orde komen? Zoals trouwens van begin af aan al gebeurde.

U zegt "ja", ik zeg "neen". Geen probleem toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan