Windows 10 Systeemkopie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Weer kom ik met een vraagje tot jullie.
Wanneer ik via instellingen naar bijwerken en beveilinging ga om een systeemkopie te maken krijg ik steeds een scherm te zien ( zie bijlage )
Ashampoo_Snap_maandag 9 maart 2020_12h02m18s_001_.jpg

Hoe kan ik dit oplossen en wat doet eigenlijk deze systeemkopie?
Bestandgeschiedenids is geen probleem.
Alvast bedankt

Swatjen:unsure:
 

Bijlagen

  • back up systeem kopie.docx
    126.3 KB · Weergaven: 115
via instellingen >bijwerken en beveiliging kan ik hier nooit naar de optie om een systeemkopie aan te maken ..
je dient in bijwerken en beveiliging evenwel verder te klikken op back-up en vervolgens op de regel "ga naar back-up maken en terugzetten (Windows7)
in het volgend venster klik je dan in het linker menu op een systeemkopie maken .
*denk er aan dat bestandsgeschiedenis dient uitgeschakeld te zijn wil jij de optie om een systeemkopie kunnen gebruiken ... tevens dien je een bij voorkeur over een externe schijf te beschikken met genoeg opslagruimte ..

 
Hallo,
wanneer ik klik
ga naar back-up maken en terugzetten (Windows7)
in het volgend venster klik je dan in het linker menu op een systeemkopie maken . Ik krijg dan volgend venster ( zie bijlage )
Bestandgeschiedenis is uitgeschakeld en gebruik een externe schijf met meer dan voldoende ruimte.
Swatjen

Ashampoo_Snap_maandag 9 maart 2020_17h37m17s_001_.jpg


*plaats in het vervolg rechtstreeks de afbeelding !
 

Bijlagen

  • systeemkopie.docx
    120.6 KB · Weergaven: 66
14 dagen geleden heb ik een ssd schijf geplaatst. Ik heb mijn vorige harde schijf gekloond. Alles is prima verlopen. Kan dit de oorzaak zijn.
Mijn collega vroeg eigenlijk om op 'meer informatie' te klikken en hem door te sturen wat je daar leest... Zonder die informatie zien we niets hé ...
 
je bestandsgeschiedenis staat blijkbaar dan toch niet uit zoals jij dacht ..
mogelijk dien je de opslag medium los te koppelen of beter gezegd te ontkoppelen van in gebruikname voor het opslaan van deze door bestandsgeschiedenis opgeslagen bestanden ..
 
Sinds ik een nieuwe ssd schijf heb geplaats heb ik dit probleem.
De bestandsgeschiedenis is geen probleem.
De ssd schijf is ook eerst geformateerd.
Op de nieuwe ssd staat alles die ik heb gekloond perfect op.
Voor de systeem kopie heb ik een externeschijf met voldoende plaats.
Bestaan er ook rpogramma's om dit te doen?

Swatjen
 
Hallo,

Ik ben blijven zoeken naar een oplossing en ben blij dat het probleem is opgelost.
Volgende handeling heb ik gedaan :
Verwijder Windows To Go registry waarde:

  • Open regedit.exe
  • Ga naar: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control
  • klik rechts op Control
  • Verwijder: PortableOperatingSystem of zet 1 op 0.
Pc opnieuw gestart en het probleem was opgelost.
Toch allemaal bedankt

Swatjen
 
dan heb jij in het verleden je wel een Windows to go aangemaakt want deze vermelding in het register betreffende de PortableOperatingSystem vind ik hier nergens vermeld .
*wel fijn dat je het heb kunnen verhelpen want daar zou ik dus nooit aan gedacht hebben ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan