Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij het terugzetten van een systeemkopie wordt het bestand niet gevonden . Deze kopie is aangemaakt via het configuratiescherm "een systeemkopie maken" en op een externe harde schijf (komt ook voor als beschikbare schijf) opgeslagen. De systeemkopie is ook als zodanig zichtbaar op deze schijf. Ik heb ook een systeemherstelschijf aangemaakt.

Ondanks dat de externe harde schijf is aangesloten op de pc via usb 3.0 wordt het bestand niet gevonden. Het menu met de zoekbalk "systeemkopieschijven zoeken...." wordt ook snel afgebroken.

Inmiddels heb ik meerdere pogingen ondernomen voor het oplossen van dit probleem, zoals een andere externe harde schijf en opstarten via systeemherstelschijf. Alles tevergeefs.

Zou het soms met (administrator)rechten te maken kunnen hebben? En welke oplossing is er dan mogelijk?

Adviezen zijn welkom.

Ruud
 
Ik denk niet dat het type kabel / poort hier meteen een rol gaan spelen, aangezien een USB 3.0 kabel en connector "backwards" compatibel zijn (toch wat betreft de connectie aan de PC) met de andere uitvoeringen, of zie ik dat verkeerd?

Bovendien kan je een externe (3.0) harde schijf niet connecteren met een USB 2.0 kabel: de connector aan de schijf (niet die aan de PC dus) is dan weer niet compatibel.

Als een USB 3.0 poort niet goed functioneert i.v.m. een driver probleem, zou dit wel degelijk de oorzaak kunnen zijn. In veel gevallen werkt deze poort dan ook niet goed onder USB 2.0
Ik weet even niet wat je met het kabel probleem bedoeld van de externe USB 3.0 schijf naar de USB 2.0 poort op de PC. De blauwe USB 3.0 connector past zonder probleem in een USB 2.0 poort.
 
Beste allen,

Het probleem is opgelost.
Na het aanmaken van de systeemkopie heb ik het backup-bestand op de externe harde schijf om organisatorische redenen verplaatst. Hierbij heb ik "vergeten" om de bijbehorende 3 bestandjes mee te verplaatsen. Ik heb het gezelschap weer samengebracht, waardoor deze weer herkenbaar zijn voor windows 7.

Aan een ieder dan ook het advies om na het aanmaken van de systeemkopie zo weinig mogelijk te schuiven met de bestanden en de benamingen te behouden.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

gr

Ruud
 
Ik weet even niet wat je met het kabel probleem bedoeld van de externe USB 3.0 schijf naar de USB 2.0 poort op de PC. De blauwe USB 3.0 connector past zonder probleem in een USB 2.0 poort.

Niet altijd even eenvoudig om zoiets uit te leggen via geschreven tekst, hèhè.

Er werd dus eerder deze vraag gesteld:

Met welk type USB kabel is de externe HD aangesloten aan de computer. USB 2.0 kabel of USB 3.0 kabel?

Dit terwijl ruud99 het volgende had aangegeven in zijn eerste post:

Ondanks dat de externe harde schijf is aangesloten op de pc via usb 3.0

Een USB 2.0 kabel en een USB 3.0 kabel zijn dus duidelijk niet uitwisselbaar (wat betreft de connectie met de externe harde schijf), alhoewel beide aansluitingen dan weer wel compatibel zijn met de USB-poort op de PC, dat wou ik kwijt.

Ik snapte dus niet meteen waarom er gevraagd werd naar het type kabel, omwille van de incompatibiliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan