E-mail Taal outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hallo, toen ik deze morgen mijn outlook opende was de taal plots veranderd in Engels.
Ik heb getracht om Nederlands terug in te stellen, maar je kon alleen Engels kiezen.
Ik gebruik de online versie van Outlook.
Hoe krijg ik Nederlands terug ingesteld?

Knipsel.PNG
 
1629463023547.png

Ik heb het ooit ook voorgehad dat de taal van programma's veranderde in Duits.
Dat gebeurde tijdens een update van een programma uit de store.
Bij mij stond toen Duits als eerste taal.
Door Nederlands (België)
Toetsenbord Belgisch (punt) terug als eerste te zetten werd alles terug Nederlands.
 
Een zaak is duidelijk : het is allerminst duidelijk.
Dat includeert het mysterieuze symbooltje dat overal naast de letter A staat.
Mogelijk is dit voor Chinezen duidelijk ?

Maar het gekke is dat het toetsenbord en het talengebruik voor het moment bij mij toch naar behoren werkt.

@J.W. Waarom zijn er diverse toetsenborden in #20 ?
 
Hallo PhilipV,

U heeft Belgisch Engels! :)
Ja, ik verkies software in de oorspronkelijke taal en dat is bijna altijd Engels ... om goed je weg te vinden in Windows, Office e.d. en beroep te kunnen doen op online bronnen en studiemateriaal is dat nog zo makkelijk. Die vertaalde Nederlandse termen zijn vaak te verwarrend.
Maar ik tik uiteraard wel op een normaal, Belgisch toetsenbord : Azerty 102 toetsen. Dus combineer je beide best, zoals ik doe...
 
Bij een lijst met "Engels" zie ik altijd allerlei landen waar Engels gesproken wordt of werd (oude koloniën en zo). Zoals in de afbeelding bij bericht #1.

English (Belgium) had ik echt nog nooit gezien en eerlijk gezegd begrijp ik het ook nu nog niet.

Maar dit heeft weinig te maken met het probleem waarover het hier gaat. Misschien is het een soort Engels-Belgisch woordenboek.
 
In één zin : het is een voorkeurtaal Engels, met het gebruik van een Belgisch toetsenbord.
Helderder kan ik het jammer genoeg niet stellen.

Overigens niet de instelling die ik default hanteer, zoals je ziet tweede in de lijst en ev. te kiezen als ik lange teksten in het Engels wil tikken en daarbij de woordenboeken, spellingscontrole e.d. wil gebruiken in plaats van de Nederlandse.
 
Ik heb het ook voor bij een MS outlook online bestemd voor jobs
Als je naar Onedrive gaat staat wel alles in Nederlands.
Dus mogelijk is het een fout bij Microsoft die wel in orde komt maar wanneer als Microsoft zin heeft.
Waarom moeten ze alles kopellen.
Heb jij recent ook Skype geupdate?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan