Software Telegram account verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de smartphone van mijn vrouw staat een telegram account. Er werd in het verleden een account toegevoegd met mijn naam en telefoonnummer.
Nu is het vervelend, wanneer ik met de laptop wil inloggen op telegram met de desktopversie van het programma.
Er komt de optie om aan te melden met de QR code, waar ik iets tegen heb.
Onder meer omdat ik een ouderwetse gsm bezit.
Ik moet dan telkens de smartphone van de vrouw vragen om die code te scannen.
Er is wel de optie voorzien in de desktopversie om de bevestigingscode te sturen via sms, maar dit werkt niet. De desktopversie van telegram laat in dat geval weten dat de code reeds verzonden is naar mijn andere telegramapp.
Daar kan ik de code ook vinden maar nog steeds ben ik afhankelijk van mijn vrouw.

Nu zoek ik, teneinde met mijn telefoonnummer een nieuwe account te maken een manier om mijn account te wissen, en ik vind in beide versie van telegram maar 1 manier, dat is nl de instellingen aanpassen om de account automatisch te verwijderen wanneer ik hem een maand lang niet gebruik.
Dus ik ben verplicht mezelf een ban op te leggen van meer dan een maand.
Is er een andere manier om de account te verwijderen, zodat ik een account kan aanmaken middels de desktopversie van telegram?
Het kan op die manier opgelost worden, mijn buurman heeft er een account die is aangemaakt vanaf zijn laptop, en vermits hij ook geen smartphone heeft hoeft hij ook de qr code niet te scannen.
De philosophie heden is nl, eens je een smartphone hebt gebruikt je er altijd een zal hebben.
Je afhankelijkheid van die apparaten en apps word zo gestimuleerd en in stand gehouden eens je daarmee begint.
 

Telegram handmatig verwijderen...​

Er is geen optie 'account verwijderen' in de Telegram-app, dit moet worden gedaan via een webbrowser op uw mobiele apparaat of computer. Volg deze eenvoudige stappen:

  1. Ga naar de Telegram-deactiveringspagina en voer het telefoonnummer van uw account in de juiste internationale indeling in
    1681123682260.png
  2. U wordt gevraagd een bevestigingscode toe te voegen die naar uw mobiele nummer is verzonden.
  3. Op de volgende pagina kunt u een reden voor vertrek invoeren als u dat wilt, voordat u op 'Gereed' klikt.
    1681123804271.png
  4. Een pop-up vraagt 'Weet je het zeker?' Klik op 'Ja, mijn account verwijderen'.
    1681123873755.png
    1. Uw Telegram-account is nu verwijderd en u kunt de app van uw apparaat verwijderen.
  5. Als u van gedachten verandert, duurt het waarschijnlijk een paar dagen voordat u een nieuw Telegram-account kunt maken.


overgenomen van https://www.vpnmentor.com/blog/how-to-delete-your-telegram-account-permanently/
 
Heeft op zich niets te maken met het al dan niet opdringen van een smartphone. Maar met 2FA of MFA -> 2 Factor Authentication of Multi Factor Authentication. Dit is dus een extra beveiliging. Indien je wachtoord gecompromiteerd raakt, moet je nog altijd goedkeuring geven via een ander toestel zoals bijvoorbeeld je smartphone. Met je wachtwoord alleen kan men dus die account niet kapen. Dit gaat ook meer de regel dan de uitzondering worden in de toekomst.
 
Heeft op zich niets te maken met het al dan niet opdringen van een smartphone. Maar met 2FA of MFA -> 2 Factor Authentication of Multi Factor Authentication. Dit is dus een extra beveiliging. Indien je wachtoord gecompromiteerd raakt, moet je nog altijd goedkeuring geven via een ander toestel zoals bijvoorbeeld je smartphone. Met je wachtwoord alleen kan men dus die account niet kapen. Dit gaat ook meer de regel dan de uitzondering worden in de toekomst.
Ik hoop dat de mail accounts dit heel snel toegevoegd krijgen. Mijn en mijn vrouw onze telenet mail adressen zijn in bezit van hackers. We kunnen ze enkel nog verwijderen via de site van Telenet zelf. Meer kunnen we helaas niet doen. Als daar een twee staps verificatie op had gezeten hadden de hackers dit niet kunnen doen. Ik zelf werk eigenlijk al een aantal jaar niet meer met mijn telenet mail adres omdat ik de spamfilter niet goed werken vind. Maar ik zie die mogelijkheid in Gmail die ik wel gebruik helaas ook nergens tussen staan. Anders had ik dit daar al zeker toegepast.
 
Maar ik zie die mogelijkheid in Gmail die ik wel gebruik helaas ook nergens tussen staan. Anders had ik dit daar al zeker toegepast.
open gmail en ga naar instellingen via het tandwieltje ...
klik verder op alle instellingen bekijken...
klik op accounts en inport ..
klik verder op andere instellingen van google account en klik op je account beveiligen ...
bij mij staat nu vertificatie in 2 stappen aan en kan ik vervolgens via het pijltje op de blauwe link klikken om backup opties toe te voegen ..
1681144456125.png
 
  • Leuk
Waarderingen: cve

Delete Account or Manage Apps​

Log in here to manage your apps using Telegram API or delete your account. Enter your number and we will send you a confirmation code via Telegram (not SMS).
Jawel hoor. Opnieuw die telegramapp op de smartphone gebruiken.
Niet via sms, staat er uitdrukkelijk bij.
Dus zonder (mijn vrouw) haar smartphone kan ik niets uitrichten, ik ben verplicht die nog 1 maal te gebruiken.
Mobieltje verplicht, tot dat ik een account maak via de desktopversie van de telegramapp.
Zo ver was ik, en zo ver blijf ik. Ik kom geen stap verder want ze is net gaan slapen.
Ziet u, frustratie frustratie ...
En dan stel ik mij de vraag, ga ik kunnen aanmelden via een mobieltje of tweede desktop pc?
Ze kunnen bij de multiple choice toch makkelijk de keuze zetten om na 24 uur of 48 uur de account te laten verlopen.
Er staat wel de keuze van 6 maand (standaard), 12 maand, of 1 maand.
Neen, eenmaal aan de slag met en mobieltje zit je er aan vast, wat ik in mijn zorgvuldig uitgekozen verwoording aan het begin van deze topic heb beschreven.

Mijn eerste ervaringen met deze social nodigen mij totaal niet uit om hier in verder te gaan, dus of ik een nieuwe account aanmaak is nog de vraag.
Misschien toch even dit testen, account maken via de desktopapp?

Die dubbele verificatie heb ik leren kennen en die gebruik ik wel degelijk. Onder meer op het werk hoort het zo, en ook om van thuis uit naar het extraweb portaal te gaan. In dat geval moet ik de thuispc toevoegen aan mijn apparaten op het werk. Maar er is wel een handleiding verspreid en de nodige link(jes) om een en ander te doen.
En zo lang je online kan, met pc, laptop, tablet, smartphone ... kan je verder je plan trekken.
Ook heb je nooit een tweede toestel nodig, ik zou bij God en klein pierke niet weten waarom???
Of csam voor de belastingen bvb.
Dubbele verificatie, via mail, via sms of wat je maar wil.
Het kan anders, zonder deze dwingelandij van de mobiel te blijven gebruiken.
Hier is totaal niet over nagedacht, of er is juist zeer goed over nagedacht.
Voor mijn gevoel is het een druk, zelfs lichte dwang om toch maar traceerbaar te worden met een mobieltje die via bluetooth, ping, gps of wat dan ook te volgen is.

Mij staat dit niet aan, niet in de verste verte nu ik er zelfs niet kan uitstappen zonder die QR code die totaal niet verplicht mag zijn gesteld als enige exclusieve methode voor de dubbele verificatie wat mij betreft.
Zelfs de Vlaamse overheid gaat niet zo ver, ofwel gaat er nu iemand beweren dat het niet veilig is om de overheid online te benaderen, ik weet het niet.

ddragon, u schrijft net zelf dit:
Indien je wachtoord gecompromiteerd raakt, moet je nog altijd goedkeuring geven via een ander toestel zoals bijvoorbeeld je smartphone.
Niet iedereen heeft twee smartphones weet je? Wel hebben vele mensen een desktop en/of laptop, aangevuld met dat mobieltje zoals je zelf schrijft.
In mijn geval, en dat van de buurman die een klein budget heeft, heeft de vrouw een mobieltje, en de man een laptop.
Best handig wanneer je meerdere account op de app kan instellen, en daarna heel de familie bvb om de haverklap komt vragen wat de verificatiecode is.
In dit geval moet je de dubbele verificatie zoeken via het mobieltje wanneer je eens eenmalig wil inloggen vanaf je eigen laptop.
Het nut van aanmelden met dubbele verificatie via "een ander apparaat" zie ik echt niet hoor.
Het wordt zo moeilijk en zo omslachtig mogelijk gemaakt om de gebruiker van de app aan dat mobieltje gekluisterd te houden.
De gebruikers die een account hebben gemaakt in de app, omdat ze zelf geen mobieltje bezitten bvb zijn sneller geneigd zo een ding te kopen om van de ellende af te zijn.
Dat is voor mijn gevoel een lichte dwang terwijl er tig manieren zijn om de dubbele verificatiemethode tot stand te brengen.
 
ik gebruik dit apparaatje:

1681174239124.png


en het heeft heus geen stukken van mensen gekost, ben trouwens niet meer actief in het beroepsleven. wel efkes zoeken om een gunstige prijs te vinden, kan tot 25€ verschillen .... uiteraard china uitsluiten! niet echt betrouwbaar ... .
 
@Geertvb Ik snap iets niet - je wil Telegram toch niet meer gebruiken dus waarom vraag je dan niet gewoon aan je vrouw om die account die op haar smartphone voor jou is aangemaakt te verwijderen uit haar app ? Krijgt ze vraag tot bevestiging in haar smartphone, die kan ze dan bevestigen en klaar is kees ...

Als het verhaal klopt zoals het vertelt is er geen probleem denk ik ... of zit er iets anders achter ? gaat het wel degelijk om je vrouw ?
 
TS 'handelt' in motoren (gelezen in 'stel u voor'). Een smartphone lijkt me dan toch geen overbodige luxe te zijn, toch?
Ben zelf geen Telegram gebruiker, maar #2 van @Qtex lijkt me toch duidelijk.
Begrijp de heisa niet echt.
 
TS 'handelt' in motoren (gelezen in 'stel u voor'). Een smartphone lijkt me dan toch geen overbodige luxe te zijn, toch?
Ben zelf geen Telegram gebruiker, maar #2 van @Qtex lijkt me toch duidelijk.
Begrijp de heisa niet echt.
Ik heb vele hobby, maar mijn interesse gaat totaal niet uit naar smartphone en kleine schermpjes. Kan je mijn keuze daar in gewoon respecteren? Die maak ik nog steeds zelf he. Daarom juist die heisa. En ik heb nog niet gevonden hoe je in die smartphone app van telegram een account kan wissen, dat kan enkel via de link in #2 dus he. Mijn vrouw was net gaan slapen gisteravond laat dus mijn account staat er nog.
Verder is er geen heisa denk ik, wat ik me eenvoudig afvraag is waarom die code voor het wissen van de account naar de smartphone app met gaan. Wanneer ik via de laptop een account maak is het mogelijk anders, dat ga ik eens proberen straks. Dan laat ik nog weten hoe het afloopt.

Nog even dit, mijn overbuur gebruikt de Microsoft versie van telegram ook, kan je in die versie via de laptop dezelfde contacten terug vinden dan in de telegramapp zelf?
De naam van die app ben ik kwijt maar de login was onmiddellijk hersteld door het copieren van de systeemmap die aan de app gekoppeld was.
Ferm gemakkelijk zo. Je kan die gewoon copieren uit de systeembackup.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb nog niet gevonden hoe je in die smartphone app van telegram een account kan wissen, dat kan enkel via de link in #2 dus he. Mijn vrouw was net gaan slapen gisteravond laat dus mijn account staat er nog.
lees de eerste regel eens opnieuw in bericht #2 der staat duidelijk toch ""dit moet worden gedaan via een webbrowser op uw mobiele apparaat of computer.""
dus klik de link aan in bericht #2 en open deze in je browser op je laptop.. enkel de bevestigingscode zal naar je mobieltje gestuurd worden deze dien je dan in je browser in te geven zodat ze weten dat jij het zelf bent en niet een ander !
 
... wat ik me eenvoudig afvraag is waarom die code voor het wissen van de account naar de smartphone app met gaan...
Dat is makkelijk uitgelegd en te begrijpen... Om te vermijden dat iedereen die zich toegang verschaft tot je account (hacking of andere methode...) de account ook kan wissen.

Door de code op de smartphone te zetten die gekoppeld is aan de account maak je dat onmogelijk en dat is de bedoeling.
En dat is dus waar je tegenaan botst omdat je vrouw dat "recht" op je account heeft en dus op haar smartphone akkoord moet gaan met dat wissen.

Lijkt me héél intelligente oplossing en nu en in de toekomst de absolute norm ! Ondertussen is je vrouw al lang wakker vermoed ik en denk ik dat je probleem dus ook is opgelost hé ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan