Software Telegram account verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Op de smartphone van mijn vrouw staat een telegram account. Er werd in het verleden een account toegevoegd met mijn naam en telefoonnummer.
Nu is het vervelend, wanneer ik met de laptop wil inloggen op telegram met de desktopversie van het programma.
Er komt de optie om aan te melden met de QR code, waar ik iets tegen heb.
Onder meer omdat ik een ouderwetse gsm bezit.
Ik moet dan telkens de smartphone van de vrouw vragen om die code te scannen.
Er is wel de optie voorzien in de desktopversie om de bevestigingscode te sturen via sms, maar dit werkt niet. De desktopversie van telegram laat in dat geval weten dat de code reeds verzonden is naar mijn andere telegramapp.
Daar kan ik de code ook vinden maar nog steeds ben ik afhankelijk van mijn vrouw.

Nu zoek ik, teneinde met mijn telefoonnummer een nieuwe account te maken een manier om mijn account te wissen, en ik vind in beide versie van telegram maar 1 manier, dat is nl de instellingen aanpassen om de account automatisch te verwijderen wanneer ik hem een maand lang niet gebruik.
Dus ik ben verplicht mezelf een ban op te leggen van meer dan een maand.
Is er een andere manier om de account te verwijderen, zodat ik een account kan aanmaken middels de desktopversie van telegram?
Het kan op die manier opgelost worden, mijn buurman heeft er een account die is aangemaakt vanaf zijn laptop, en vermits hij ook geen smartphone heeft hoeft hij ook de qr code niet te scannen.
De philosophie heden is nl, eens je een smartphone hebt gebruikt je er altijd een zal hebben.
Je afhankelijkheid van die apparaten en apps word zo gestimuleerd en in stand gehouden eens je daarmee begint.
 
Dat is makkelijk uitgelegd en te begrijpen... Om te vermijden dat iedereen die zich toegang verschaft tot je account (hacking of andere methode...) de account ook kan wissen.

Door de code op de smartphone te zetten die gekoppeld is aan de account maak je dat onmogelijk en dat is de bedoeling.
En dat is dus waar je tegenaan botst omdat je vrouw dat "recht" op je account heeft en dus op haar smartphone akkoord moet gaan met dat wissen.

Lijkt me héél intelligente oplossing en nu en in de toekomst de absolute norm ! Ondertussen is je vrouw al lang wakker vermoed ik en denk ik dat je probleem dus ook is opgelost hé ...

Dat noem ik nu een constructieve en duidelijke hulp zie. Bedankt Philip.
En dat is nu net waar ik tegenaan bots, in deze zin, nl op de laptop kan je makkelijk met meerdere accounts aanmelden.
Zo een smart is persoonsgebonden he, voor zo ver ik weet.

Waarom ik zo reageer als ik deed is het volgende:
Een smartphone in mijn broekzak zie ik niet zitten, ik gebruik al een toestel van het werk en heb geen zin om mijn broek te voelen afzakken door het gewicht van een pakket overbodige apparaten in mijn broekzakken.
Of broekzakken die mijn beweging belemmeren en het op- en afstappen bij een motortochtje vervelend maken omdat ze overvol zitten.
Zo hebben jullie mss een idee waarom ik geen behoefte heb zo een apparaat in huis te halen en waarom ik het vervelend vind wanneer er oplossingen gesuggereerd worden in de zin van 'koop een toestel voor jezelf je hebt geld genoeg want je handelt in motorfietsen wat niet waar is. Ik heb er drie staan, waarvan twee zeer oude die ik respectievelijk 900 euro en 1750 euro heb betaald.
Dit deed ik 5 tot 3 jaar terug vanwege de onduidelijkheid hoe lang ik nog naar het werk kom rijden in Brussel, in de lage emissiezone omdat de mensen in de steden van de stank af willen door het verkeer veroorzaakt.
De oudste wordt dit jaar 30 jaar en krijgt en oldtimerverzekering. De ander gaat in de verkoop straks.
Ik wou, en ik wil geen 15k plus euro investeren in en motorfiets die mogelijk binnen 5 jaar nog enkel goed is voor schroot of de export.
En het is onvriendelijk, zeer onbeleefd om hier het proces te maken van medeleden, dus de persoon die denkt dat het zijn/haar taak is om de rekening van een ander te maken mag het fatsoen hebben hier in deze topic zijn verontschuldigingen aan te bieden.

Nu ben ik me zelfs aan het rechtvaardigen terwijl niemand daar in feite zaken mee heeft maar dit schept hopelijk duidelijkheid aan de mensen die bij de eenheidsworst horen?
De smartphone van mijn vrouw gebruiken we ook samen als we niet thuis zijn, of zelfs als we op ons terras zitten of bezoek hebben. Gisteren nog een gamedagje met de overbuur. Woorden vormen met kaarten (spelletje heet bali, van MB en is al behoorlijk op leeftijd). Dan zitten we ook gezellig soms te 'vechten' om de smartphone om een woord dat we in gedachten hebben op het web op te zoeken.

Een smartphone is meer gebonden aan de eigenaar waarschijnlijk, er zit bij ons in elk geval maar 1 account op.
Of kan dat ook met 2 accounts op 1 toestel, ik heb geen idee.
Maar voorlopig heb ik geen behoefte om nog een extra toestel in huis te halen.
Wij zijn nog opgegroeid toen er zelfs geen gsm bestond he, het is ook zo als we ergens zijn en de gsm op stil staat dat we niet on de haverklap zitten kijken of er een oproep is geweest, een berichtje, ....
Het heeft altijd goed gewerkt vroeger zonder gsm, wij zijn er helemaal niet totaal afhankelijk van geworden zo als en percentage van de latere generatie die niet zonder kunnen.

Maar ik wijk af nu, kan je een gsm delen? Twee accounts op een toestel. Gezien ik dat ding amper gebruik zou ik dat wel eens willen proberen.
 
@Geertvb Ik wil toch even de verdediging opnemen van onze vriend @loomax... Hij bedoelde met zijn opmerking over de motoren - zoals ik het inschat - enkel dat het onwaarschijnlijk was/is, als je daarmee bezig bent dat je geen smartphone zou gebruiken.

De suggestie dat je dus voldoende geld moet hebben door die handel etc... om er één te kopen lees ik in zijn tussenkomst alleszins niet hoor !
Dank voor de appreciatie van mijn verduidelijking, maar ... belangrijker : is het nu opgelost met die Telegram account ?
 
Beste @Geertvb ik dacht dat u een handelaar ((voltijds) zelfstandig) was. Nu blijkt dat niet zo te zijn (toch?).
Met:
TS 'handelt' in motoren (gelezen in 'stel u voor'). Een smartphone lijkt me dan toch geen overbodige luxe te zijn, toch?
wou ik alleen maar stellen dat het voor een handelaar best handig is om een smartphone te bezitten. Meer moet u er echt niet achter zoeken.
En terzijde een smartphone hoeft echt niet veel te kosten; ik heb de mijne een 4-tal jaren geleden ongeveer €120 betaald.
(Deze 'handelaar' geniet er nog steeds van. Van de smartphone bedoel ik)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan