telenet slechte verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.
heb er nooit problemen meegehad tot over een paar dagen ,dachten ook eerst dat er iemand kort bij me zat ,wat niet het probleem is ,alleen het probleem is de grote terug val in snelheid ,als ik 1gig ga doanloaden ben ik wel enkele uren zoet ,en dat zit me dan ergens tegen .daarom vroeg ik jullie of er een probleem met de modem van telenet kon zijn .en dan krijg je zo n andwoordt van j.w .is ook geen hulp wat die man dan zegt ,
.
 
We willen je best helpen, maar probeer ook even naar ons te luisteren. Ik heb al 2 a 3 maal gezegd dat je eens naar de telenet helpdesk moet bellen om je lijn te laten checken. Dat is een kleine moeite, maar volgens mij negeer je die raad. Een ander probeerd je te vertellen dat je best via een vaste UTP kabel die snelheidstesten doet maar daar zie ik ook weinig reaktie op. Je blijft maar doordrammen dat je snelheid slecht is op je wireless telenet en dat je een kant en klare oplossing wilt... dat weten we al van post 1. Met alle respect maar luister nu eens naar ons aub? 2 dingen die we hier nu vragen, normaal een kleine moeite, niet?

1) Test je snelheid met een vaste UTP kabel rechtstreeks op je Telenet modem/router.
2) Indien niet ok, telefoontje naar Telenet helpdesk, zie tel. nr van vorige post.
 
okee. als TLNmedewerker ga ik je een paar vragen stellen.


het is namelijk ten eerste zo dat de speedtest van ons enkel optimaal werkt in IE. laat ons dus de browsers uitschakelen. kan je eens een ping doen naar bvb google en de resultaten ervan hier posten? ik had graag dat je een groot pakket pingde, dus op je commandolijn graag intikken: ping 173.149.65.64 -t -l 1000 . dit zou een stabiel resultaat moeten geven. ten tweede is het inderdaad zo dat de coaxkabel minder stabiel is dan de koperkabel kwestie van weerstand gemeten in Ohm, hoewel deze meer bandbreedte toelaat. dus fluctuaties zijn zeer zeker mogelijk; het is wel zo dat door de ruimere bandbreedte dit niks uitmaakt, zelfs met een basic abo.

verder wil ik je vragen van de (Ookla) speedtest eens te doen in veilige modus. aan de hand daarvan gaan we kunnen vaststellen of je niet 'overbeveiligd' bent. post ook deze resultaten hier. het kan héél goed zijn dat je mits uitschakelen van overbodige processen je (betaalde) inbegrepen snelheid volgens je abo wel haalt op je machine!!

laat tenslotte weten welke modem je hebt hangen. indien je namelijk een eurodocsis 1.0 hebt hangen (wat me wel onwaarschijnlijk lijkt, het zal wel een 2.0 zijn als je nog maar zo kort via de coax surft) haal je max 10Mbps.

ik stel voor dat we dààr mee beginnen. ik kijk uit naar je antwoord en zal je zeker een oplossing aanbieden! heb ik daar mischien niet opgereageert dan heeft wel antwaneke aan me gevraagt om dit te doen en is gebeurt
 
Als je wil geholpen worden, geef dan de info die ze voortdurend vragen. Anders kan het hier best ophouden.
Je kan 1.000 maal zeggen wat je probleem is, maar als je geen werkelijke info geeft over de situatie, kunnen we niets voor U doen.
 
ping 173.149.65.64 -t -l 1000 kent google niet
modem van telenet is een motorola


dat is normaal! het is dan ook niet iets dat je op Google intikt, maar in je commandolijn zoals ik in de post aangaf. ga naar start-->uitvoeren--> cmd. dan gaat er zo'n zwart venstertje open. en dààr tik je dat commando in!
 
Hebt u nu al een snelheidstest gedaan door uw pc rechtstreeks te verbinden met uw modem door middel van een kabel... enkel dan heb je gegevens waarmee je naar Telenet kunt stappen.


en dan doe je die test best met de eigen applicatie (van Ookla) via Internet Explorer op http//:speedtest.telenet.be
 
Telenet helpdesk: 015 66 66 66
dat is het algemene nummer. telenet helpdesk is 078/3x69

het beste wat je op dit moment echter kan doen (om de kosten te drukken) is bellen naar: 0800/66. 860, dat is de gratis versie van 015/6x6 :p verder gewoon luisteren naar de IVR en het juiste pad kiezen... de IVR gaat alvast je lijn testen op dat moment. Coax is een héél schade-gevoelige kabel en kan op afstand getest worden. dat doe je trouwens onder andere via de pingtest.
 
Ik hoop alvast dat je even de puntjes op de i zet. ik ben ervan overtuigd dat ik je kan helpen, daarvoor heb ik wel de juiste gegevens nodig. doe dus een bekabelde speedtest (enkele keren voor een gemiddelde) en doe zeker ook de pingtest (draadloos dan) via je commandolijn! herhaal beide tests ook in veilige modus zoals ik aangaf!(tijdens opstart van je pc op F8 drukken en kiezen voor 'veilige modus met netwerkmogelijkheden')


post deze resultaten hier en je wordt gegarandeerd geholpen!
vergeet verder niet van een HJT log mee te posten... niet alleen Swake kan hiermee verder, ook ik haal daar veel nuttige info uit.

je latency van 12 ms is alvast okee, dus er is wat anders aan de hand... indien het geen infectie is ben ik vrij zeker dat je jezelf overbeveiligt! onder andere de sectie BHO van de hijackthis-log gaat me hierover info geven.
 
telenet gaat de gebruikers een snellere upload /download leveren en dit vanaf 24/06/2012

het voorbeeld dat je hier ziet is dus voor het fibernet abbonoment ...
Bekijk bijlage 8856
 
ik heb naar telenet maandag een mail gestuurd met een vraag daarna kreeg ik een mailtje terug vraag goed onvangen en binnen de 3 werkdagen zouden antwoorden tis nu donderdagavond en heb nog niks gekregen goe bezig telenet.
en hier ook al wat testen gedaan internet hier ook soms snel en soms héél traag zal wel weer normaal zijn bij telenet zeker
zou niet mogen ik heb hier :
turbonet xl ( maar dan wel een trage turbo (lachen) )
 
<!--start mail-->
Binnenkort wordt snel internet nóg sneller. Klik hier voor alle details.

<tbody>
</tbody>
rmb-header-nl.jpg
box-t.jpg
Je bent nù al de snelste, als het om internet gaat. Maar vanaf
24 juni
duwen we het gaspedaal nog eens extra in...
Snel internet wordt nog sneller!
Over enkele dagen surf je 2x sneller: echt niemand doet beter. Dat wordt dus nóg vlotter filmpjes kijken. Je kan ook bijna 50% sneller uploaden: handig, als je die fotoalbums wil delen! Aan je volume raken we niet: dat blijft op peil. Je hoeft daar niets voor te doen en de prijs van je abonnement blijft uiteraard hetzelfde.
dot-01.jpg
Vandaag
dot-02.jpg
Vanaf 24 juni

<tbody>
</tbody>
dot-03.jpg
Downloadsnelheid¹
Uploadsnelheid¹
Volume

<tbody>
</tbody>
dot-04.jpg
60 Mbps
3,5 Mbps
Vrij downloaden

<tbody>
</tbody>
dot-05.jpg
120 Mbps
5 Mbps
Vrij downloaden²

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>
Wi-Free: overal gratis draadloos surfen.
En wat als je onderweg bent? Over het hele land surf je nu al gratis³ via 1.200 Telenet-hotspots. Bovendien kun je ook nog eens bij 550.000 andere Wi-Free locaties terecht voor gratis internet. Ontdek Wi-Free in je buurt!
Veel surfplezier!
Inge Smidts

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>
box-b.jpg

<tbody>
</tbody>

Deze is van FIbernet !!!!!

<tbody>
</tbody>

<tbody>
</tbody>
<!--end mail-->

<tbody>
</tbody>
optiextension.dll
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan