Windows 10 Image backup terugzetten in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb nu een back-up gemaakt met discmaster free en Ik zou aan Lange Pier willen vragen; zijn er nog dingen waar ik speciaal op dien te letten wanneer ga ik een Image ga terug zetten. Ik vraag dit omdat het hiervoor al diverse malen fout ging wanneer ik met andere programma's in een backup image probeerde terug te zetten. Ik diende daarna Windows weer helemaal opnieuw te installeren en dat is veel werk. Dat wil ik nu liever voorkomen, vandaar mijn vraag. Ik hoor het nog graag. Vriendelijke groet, Cor Jansen
 
@truus22 zoals je merkt: wat je ook gebruikt als 'backup programma' enige kennis is vereist, anders werkt het niet!!!!

wil je 'je pc' heel snel terug hebben na een crash of iets dergelijks: maak een kloon van heel je schijf maw de volledige schijf.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mik
Helemaal niet nodig, van de systeempartitie is voldoende om eerst een image te maken die je ook kunt gebruiken als je een incrementele of differentiele back-up wil in een scheduler en het terugzetten doe je met de gemaakte USB stick gemaakt met het programma via de hotkey voor het bootmenu, als je daarmee opstart en je hebt geduld kom je vanzelf in het back-up menu van Disk Master Free.

De gemaakte back-up dient wel een vaste plaats te hebben, op een schijfletter die zo blijft zodat de opstart tool die kan vinden.
 
In het verleden heb ik wel vaker een Backup-Image gemaakt van het Systeem, eerst met Acronis Back-up en daarna met AOMei Back-Up. Dat ging eerst ook altijd prima. Sinds ongeveer een half jaar lukt het mij welliswaar wél om met beide programma's een Systeem back-up te maken, maar het terugzetten lukte niet meer. meerdere malen crashte het Systeem en ik begrijp niet waarom. Daarom was ik overgestapt naar het programma "Disk Master Free" in de hoop dat het mij daarmee zou lukken om een Back-Up-Image te maken en te herstellen en vandaar dat ik voorzichtigheidshalve aan Lange Pier vroeg, of er nog dingen zijn, waarop ik speciaal dien te letten, bij het maken c.q terugzetten van zo"n Back-Up Image.
Groetjes,
Cor
 
Wat bedoel je met een crash? wat gebeurd er dan? met Aomei had ik dat wel, maar alleen met het maken van een incrementele back-up, die werd niet gemaakt en kreeg een foutmelding, met terug zetten had ik geen problemen, met Macrium (de free versie doet niet aan incrementele back-ups), Aomei en Disk Master free niet.

En de vraag had ik al beantwoord, bootable USB stick met die tool maken, back-up op dezelfde schijfletter houden.

Ts laat verder niets van zich horen, de vragen van @truus22 en de antwoorden daarop mogen ook worden afgesplitst?
 
Sorry LangePier, ik had jouw respons nog niet gezien en op jouw vraag terug te komen; Het is een tijdje geleden gebeurd dat ik bij het terugzetten van een Systeem Backup met AOMei, het Systeem crashte. Kon de Laptop niet meer opstarten en moest Windows opnieuw installeren. Dat is 2 keer achter elkaar gebeurd. Geen idee wat er gebeurde. In het verleden had ik vaker een Backup terug gezet, ook met andere Backup programma's en dat ging steeds goed. Daarna wilde ik geen gebruik meer maken van AOMei en was ik op zoek naar een ander Backup programma. Intussen heb ik met de Bacup functie van Windows(7) ook een Backup gemaakt. Die Backup bewaar ik nog steeds en zal ik in voorkomende gevallen ook gaan gebruiken. Ik ben echter niet zeker of deze Backup functie van Windows ook gaat werken. Dat is dus weer afwachten...
Groetjes,
Cor
 
Ipp kun je niet vanuit Windows een back-up terug zetten en de back-up functie van W7 wordt verder niet bijgehouden en is dezelfde als voor W10 en 11, Microsoft zelf adviseert zelf een 3e party tool daarvoor te gebruiken.

En met die Disk Master Free ook v.a. de gemaakte USB stick terugzetten, paar keer uitgeprobeerd en werkt prima.

 
Dat bedoel ik, ik had een Windows Backup (reservekopie) gemaakt, maar nog niet terug gezet en tevens een Backup gemaakt met Disk Master Free, voor alle zekerheid. Bedoel je met "de gemaakte USB stick" de WINpe functie? Wat betekent overigens de afkorting "ipp"?
 
Dan blijft alleen als beste over Macium Reflect free. Maak een clone en in ieder geval van defect aan schijf kan je hiermee uw volledig systeem terugzetten. Zelfs op een gloednieuwe schijf in Uw pc. Programma gratis te krijgen bij Macrium. https://www.macrium.com/reflectfree
Hieronder de manier om clone te maken zowel voor SSD as HDD.
 

Bijlagen

  • 01 - Hoe kloon je jouw SSD met Windows.pdf
    498.2 KB · Weergaven: 179
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan