Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,
Ik heb sinds kort een heel vervelend probleem. 1week geleden startte mijn laptop akoya P7818. heel langzaam op, normaal duurde dit 35 a 40 sec. Snel opstarten niet ingeschakeld.
Wat gebeurt er: Na inschakelen even het Medion logo en daarna het cirkeltje en daarna een zwart scherm met het bekende cirkeltje en dat duurt ontzettend lang terwijl de hdd ratelt.
Even laat hij een willekeurig foto zien als achtergrond, daarna het blauwe scherm met welkom en dat duurt ook erg lang. Het scherm wordt dan gevuld met de snelkoppelingen en pas daarna de taak balk. Ook merk ik dat de programma's wat langzamer opstarten. Als ik bij het snel opstarten het vinkje plaats en de laptop uitschakel en daarna inschakel start hij perfect op. Na het opstarten vult het scherm zich met de snelkoppelingen en gelijkertijd de taakbalk. Ik wilde een systeem herstel doen maken maar dat lukte niet door de bekende foutcode 0x80070091 omdat de update KB 3213986 was geinstalleerd.Ik heb toen toen opnieuw volgens windows advies de comp. met een schone windows opnieuw hersteld. Helaas is het opstart systeem niet veranderd. Ik heb zelf de computerbijbel van Menno Schoone w10 nagezocht en verschillende suggesties uitgeprobeerd.Ook het updaten naar de Creaters update hielp geen zak. Volgens mijn gevoel
nog slechter, dus de ouwe w10 teruggezet.Ik gebruik Esetnod antivirus en CCleaner (ook deze de boel laten opschonen) maar geen resultaat. Wie o wie kan mij helpen.Alvast vriendelijk dank.
Bert
 
Hallo Etienne,
Ik heb Hard disk sentinel toegepast en de volgende waarden gaf hij aan. Prestaties uitstekend.Conditie 23% ( dus slecht)
Hij geeft ook aan, Solid-state is perfect.Geen problematische of slechte sectoren gevonden.
Graag een aanwijzing wat hiermee te doen.
 

Bijlagen

  • Schermopname (2).jpg
    Schermopname (2).jpg
    71.5 KB · Weergaven: 101
Hallo,
Heb inmiddels alles goed doorgelezen en ge interpreteert . Ik heb de conclusies getrokken en dat houdt in dat mijn harde schijf aan het eind is en niet meer te repareren
valt, ook de SSD is haast op z'n end. Gaat geld kosten helaas.
Allen bedankt voor het reageren en de daarbij behorende adviezen.
Groet Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan