Windows 11 Traag starten programma’s windows 11

secure59

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Bij upgrade naar windows 11 starten de programma’s heel traag.
Het opstarten gaat wel snel.
Maar als ik een programma start of zelfs google, dan duurt het een paar minuten voor er iets te zien is.
Graag wat hulp met dit probleem.
Secure59

Alles uitgeschakeld, opnieuw opgestart en er verandert niet.
Ik ga een nieuwe clean installatie doen om ter zien of er iets verandert.
ik hou jullie op de hoogte.
Alvast bedankt

een extra 4GB geheugen kan ook geen kwaad, de laptop zal vlotter lopen! NIET vlugger, maar vlotter!

of de processor SSE 4.2-instructies, met name POPCNT ondersteunt heb ik niet echt onderzocht, blijkbaar wel ...

the Intel Core i5-7200U processor supports SSE4.2 instructions and the POPCNT instruction, as it is a 7th generation processor that includes this instruction set extension, making it compatible with modern operating systems like Windows 11 that require these features for optimal performance.

[Moderatie : NL-vertaling]
De Intel Core i5-7200U processor ondersteunt SSE4.2 instructies en de POPCNT instructie, omdat het een 7e generatie processor is die deze instructiesetuitbreiding bevat, waardoor de processor compatibel is met moderne besturingssystemen zoals Windows 11 die deze functies nodig hebben voor optimale prestaties.
[Einde moderatie]

anders:

gebruik Rufus op je opstart stick aan te maken, om de vereisten te omzeilen of 'Flyoobe'

Laatst bewerkt door een moderator:
Probeer eens de 'Windows Search' service uit te schakelen.
Die zorgt ervoor dat bestanden op je schijf sneller teruggevonden worden.
Maar tijdens het indexeren wordt de PC respons, vooral bij oudere PCs en laptops, enorm vertraagd.
Afhankelijk van het aantal bestanden op je PC/laptop kan dat indexeren lang tot heeeeel lang duren.

Als je PC/laptop na het uitschakelen van de service de programma's sneller opstart, dan zit het euvel in de indexering.
Als de indexering actief is zou die na een tijd bijgebeend moeten zijn en zouden je programma's dus ook sneller moeten starten.
Is dat niet het geval dan kan je de service eventueel permanent uitschakelen. Dit heeft vooral invloed op de zoek functie in Windows.

Wat extra geheugen kan, zoals al geschreven, de werking van de PC/laptop ook verbeteren.

Ik heb alles niet gelezen, misschien val ik hier in herhaling!
4GB ram geheugenis wel het minimum systeemvereisten, maar als je op de website van coolblue kijkt daar raden u aan om 16GB ram geheugen te kiezen.
Maar 8GB ram geheugen is ook al werkbaar

Laatst bewerkt:
Ding zal contant aan het swappen zijn en wis al die onnodige opstartitems, er hoeft naast opstartitems voor het AV en drivers verder helemaal niets mee op te starten, geloof niet dat er ook maar iets is uitgeschakeld want dat merk je wel degelijk.

Hallo,
Ik heb een clean installatie gedaan en alles werkte perfect en vlot tot die gisteren een beveilingsupdats heeft gedaan. Toen was het weer om zeep. Weet iemand hoe ik die beveiligingsupdate kan verwijderen, ik vind die niet terug.

Hallo,
Ik heb een clean installatie gedaan en alles werkte perfect en vlot tot die gisteren een beveilingsupdats heeft gedaan. Toen was het weer om zeep. Weet iemand hoe ik die beveiligingsupdate kan verwijderen, ik vind die niet terug.
om welke beveiligingsnummer (kb) gaat het hier? beveiligingsupdate (KB5063878) ?

vandaag werd bekend: Microsoft has clarified that Windows 11 is not responsible for hard drive failures, pinpointing the root cause as outdated hard drive firmware

Normaal kan een update verwijderen

1757498366532.png

maar als er bij een update staat "Cumulatieve update" is dat dan Preview update of niet en mag je die al uitvoeren

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan