Trage cumputer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou eerst eens kijken wat er allemaal opstart tijdens het booten. Misschien kan er veel verwijderd worden zodat er wat meer systeembronnen beschikbaar komen.
 
Het wordt hoog tijd om een nieuwe computer te kopen.
Mijn computer met Windows XP en een Pentium 3 GHz doet er zeker 5 minuten over voor dat hij volledig is opgestart.
Maar je kan ook niet veel verwachten van een computer van bijna 10 jaar oud.
 
@ robvanl
ook ik gebruik een computer die nu de 10 jaar bereikt heeft ...
deze werd destijds aangeleverd met xp pro , daarna heb ik er Vista home 32bit opgehad , maar ook deze werd toen vervangen door de Win7 Ultimate x64 bit ..
de Win7 werd geupgrade naar de Win8 pro x64 bit en onder tussen werd ook deze geupgrade naar de Win8.1 pro x64 bit
de opstarttijd bedraagt ruim 2 minuten dit vind ik best snel voor een computer van 10 jaar oud .
 
Het wordt hoog tijd om een nieuwe computer te kopen.
Mijn computer met Windows XP en een Pentium 3 GHz doet er zeker 5 minuten over voor dat hij volledig is opgestart.
Maar je kan ook niet veel verwachten van een computer van bijna 10 jaar oud.

Ook mijn pc is meer dan 10 jaar...
Onlangs werd mijn virusscanner (Avast) geüpdatet sinds dien was mijn pc pokke traag...
Van virusscanner veranderd (AGV) en nu veel beter, niet super snel maar doenbaar!
Wat draait er allemaal op uw pc?
 
Download HijackThis.

De download start automatisch na 5 seconden.
Bestand HijackThis.msi opslaan. Daarna kiezen voor "uitvoeren".
Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst.

Als je enkel nog in veilige modus kan werken, moet je de executable (HijackThis.exe) downloaden. Dit kan je HIER doen.

Sla deze op in een nieuwe map op de C schijf (bvb C:\hijackthis) en start hijackthis dan vanaf deze map. De logjes kan je dan ook in die map terugvinden.

Klik op de snelkoppeling om HijackThis te starten.

Klik ofwel op "Do a systemscan and save a logfile", ofwel eerst op "Scan" en dan op "Savelog".
Er opent een kladblokvenster, hou gelijktijdig de CTRL en A-toets ingedrukt, nu is alles geselecteerd. Hou gelijktijdig de CTRL en C-toets ingedrukt, nu is alles gekopieerd. Plak nu het HJT logje in je bericht door CTRL en V-toets.

Krijg je een melding ""For some reason your system denied writing to the Host file ....", klik dan gewoon door op de OK-toets.

Let op : Windows Vista & 7 gebruikers dienen HijackThis als “administrator” uit te voeren via rechtermuisknop “als administrator uitvoeren". Indien dit via de snelkoppeling niet lukt voer je HijackThis als administrator uit in de volgende map : C:\Program Files\Trend Micro\HiJackThis of C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HiJackThis.
 
@koenentrui,

Het klopt, je kan het best een log maken met HijackThis en die log hier plaatsen. De kenners kunnen dan je voldoende advies geven om je pc sneller te laten werken. Zelfs een pc van 10 jaar kan, met wat onderhoud, nog een tijdje mee.
 
er werd gisteren een topic gestart in het hijackthis gedeelte , enkel daar mag men logs plaatsen ...daarom zal het bericht geplaatst door Koenentrui en Klunsig verplaatst worden ..
en vind je deze hier terug : http://www.pctuts.be/f514/trage-computer-xp-sp3-45488/
gelieve vanaf nu in dat topic verder te gaan ...en word deze gesloten .

opmerking :

enkel de TS en diegene die bekwaam zijn om zulke logs te ontleden mogen daar verder berichten plaatsen ..
elk ander bericht dat er geplaatst word zal dan ook verwijderd worden ...
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan