Hardware Upgrade van workstation

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een workstation think station P900 lenovo, kan die nog worden geactualiseerd
Het zou jammer zijn als die niet meer kan gebruikt worden, alleen al voor de mooie kast een zonde!
 
Met 2000€ kan je al een vrij krachtig toestel bouwen hoor. Maar met u acrualisatie budget zou ik al aan de slag proberen te gaan om alles nieuw. Natuurlijk kan je dan geen 4090 videokaart verwachten, want dit ding kost al 5000€ nieuw.
 
Ik zou toch 2 keer nadenken alvorens moederbord en CPU te wisselen.
Post eerst een rapport met de specificaties er in zitten.

Als die van jou al voldoende geheugen maar bv slechts 1 cpu heeft, een 2de E5-2600 v3 kan je nu kopen voor 10-20€.
Ok, niet meer van de snelste maar maar met 2 van die E5-2600 v3 zal die in CAD denk ik nog goed meekunnen en niet zoveel onderdoen voor de laatste gen CPU's.

Dat zou je voor heel weinig geld al snel kunnen testen met rendering resultaten tov wat hij nu doet.
Stel een 2de cpu al een goeie performance boost geeft kan je dan als de nieuwe GPU's er zijn die mss met een beter model upgraden.

Een 2de voordeel is dat als je nog even kan wachten, de nieuwe nVidia super 4xxx er aan komen wat wrs belangrijker is voor 3D weergave dan CPU.
En de huidige en nieuwe kaarten doen ook hardware ondersteunde ray tracing. Er zullen binnekort wel reviews komen van de nieuwste versies.
Of het gespaarde geld aan een Quadro (betere hardware en drivers voor CAD) spenderen.

Btw, denk wel competent te zijn.
Onderstaand beeleke is van een grafische kaart die buiten garantie was ik hersteld heb.
Op het IC moesten nog wel soldeerballetjes komen maar vond de foto met balletjes niet direct.
Niet altijd met success maar als het lukt, veel goedkoper dan vervangen.

nVidia_lifted_cleaned_Deus_.jpg
 
Laatst bewerkt:
@PhilipV: jouw portemonnee of de zijne?

gaat het topic over Hardware of Software?

' Het zou jammer zijn als die niet meer kan gebruikt worden, alleen al voor de mooie kast een zonde! ': software???

vermits Deus en ik al es een 'Speccy' vroegen, nog altijd niet te zien, kan ik voorlopig vermelden:
vervang je hdd's door ssd's.
 
Laatst bewerkt:
er wordt hoe langer hoe meer van het Topic afgeweken .... het ging niet over de huur/aankoop van Autocad me dunkt ....
In # 17 schreef de topicstarter dan hij de nieuwste versie zou aankopen..
Aankopen kan niet meer, enkel huren of met "Tokens" werken (die men moet aankopen en max een jaar geldig blijven)..
 
Als TS vragen stelt over prijzen, @J.W. en ikzelf ons ernstige vragen stellen over de financiële haalbaarheid, die mee bepalend kan zijn om het systeem waarover het gaat van #1 af, up te graden of niet ... dan zie ik niet in waarom je constant moet zitten zeuren als wij daar onze mening en advies over geven.
Dat verhindert overigens niet dat de meer technisch bekwame helpers (waar ik jou @wivy bij reken !, alsook @Deus en @cve ) verdergaan met het helpen en richting geven van dat aspect.
Wij hopen met zijn allen dat je daar ook zal in slagen en de TS geholpen geraakt, binnen zijn budget en tot zijn voldoening.
 
Dit zijn de systeemvereisten voor AutoCad 2024

Van de inhoud van die mooie kast zal er nog weinig of niets bruikbaar zijn.

System requirements for AutoCAD 2024 including Specialized Toolsets (Windows)
Operating System64-bit Microsoft® Windows® 11 and Windows 10 version 1809 or above. See Autodesk's Product Support Lifecycle for support information.
ProcessorBasic: 2.5–2.9 GHz processor (base) ARM Processors are not supported.
Recommended: 3+ GHz processor (base), 4+ GHz (turbo)
MemoryBasic: 8 GB
Recommended: 32 GB
Display ResolutionConventional Displays:
1920 x 1080 with True Color
High Resolution & 4K Displays:
Resolutions up to 3840 x 2160 (with "Recommended" display card)
Display CardBasic: 2 GB GPU with 29 GB/s Bandwidth and DirectX 11 compliant
Recommended: 8 GB GPU with 106 GB/s Bandwidth and DirectX 12 compliant

DirectX 12 with Feature Level 12_0 is required for Shaded(Fast) and Shaded with edges(Fast) visual styles. Please be sure to use the latest video card manufacturer drivers from their website.

Note: AutoCAD uses your computer's display card for a variety of essential graphics operations including but not limited to view manipulation, line smoothing, and text/linetype generation. It is recommended that you have a display card with dedicated VRAM to support these operations at optimal speeds.
Disk Space10.0 GB (suggested SSD)
NetworkSee Autodesk Network License Manager for Windows
Pointing DeviceMS-Mouse compliant
.NET Framework.NET Framework version 4.8 or later
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan