Upgrade Windows Vista naar Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Mensen,

Om op mijn PC Windows 10 te installeren moet ik mijn systeem met Windows Vista Home Basic 32bits eerst upgraden naar Windows 7
Is er hier een upgrade te downloaden?

Groet,
Jan
 
Die upgrade van Vista naar W7 was niet gratis. ik denk dat de prijs hiervoor ongeveer € 100 was.

Bij sommige fabrikanten van pc's kom men toen tijdelijk een gratis upgrade naar W7 bekomen.
Maar dat is al lang verleden tijd.
 
in het kort neen er is geen Windows 7.iso beschikbaar gesteld hier op pctuts waarmee je ook een upgrade kan doen tevens dan zou je immers niet in het bezit zijn van de licentie code ..
je kan eender welke Windows 7 installatie dvd gebruiken om een upgrade te doen maar je dient zelf voor een legale licentie te zorgen ...
bij game2play kun je een Windows 7 Premium oem key aankopen voor 15€ enerzijds kun je daar ook een Windows 10 pro licentie aankopen
 
in het kort neen er is geen Windows 7.iso beschikbaar gesteld hier op pctuts waarmee je ook een upgrade kan doen tevens dan zou je immers niet in het bezit zijn van de licentie code ..
je kan eender welke Windows 7 installatie dvd gebruiken om een upgrade te doen maar je dient zelf voor een legale licentie te zorgen ...
bij game2play kun je een Windows 7 Premium oem key aankopen voor 15€ enerzijds kun je daar ook een Windows 10 pro licentie aankopen

ik heb nu een legale Windows Vista home 32 op mijn Compaq Presario CQ70. Deze heb ik aangeschaft inclusief deze software. Ik neem aan dat er dan ook een licentiecode op geïnstalleerd is?
 
Een licentie voor Windows Vista is geen licentie voor Windows 7

Beter is om eerst na te gaan of Windows 10 te installeren valt met jouw systeemconfiguratie en zo ja meteen een licentie voor Windows 10 aan te schaffen.
 
je veronderstelling dat jij de Vista vervolgens ook kunt upgraden naar de Windows 7 met dezelfde licentie van Vista gaat niet op ....
*zoals eerder meegedeeld dien je een Windows 7 licentie te gebruiken wil jij eerst upgraden van vista naar de Win7 mogelijk om zo alles mee te nemen van programma's en persoonlijke bestanden naar de upgrade Windows 10.
*koop je direct een Windows 10 licentie aan via Game2play of elders dan kun je enkel een verse installatie doen ...
hiermee kan dus niets behouden worden van hetgene aanwezig is op je huidig systeem !
 
Een licentie voor Windows Vista is geen licentie voor Windows 7

Beter is om eerst na te gaan of Windows 10 te installeren valt met jouw systeemconfiguratie en zo ja meteen een licentie voor Windows 10 aan te schaffen.
Windows 10 is op mijn configuratie te installeren maar dat kan pas als er of windows 7 of windows 8 op geïnstalleerd is. Ik begrijp dat ik een licentiecode moet aanschaffen om van Vista naar Windows 7 te gaan? Mooie upgrade filosofie van Microsoft. Gaan we straks ook weer betalen voor een volgende upgrade van Windows 10 naar 11 of 12?
 
je veronderstelling dat jij de Vista vervolgens ook kunt upgraden naar de Windows 7 met dezelfde licentie van Vista gaat niet op ....
*zoals eerder meegedeeld dien je een Windows 7 licentie te gebruiken wil jij eerst upgraden van vista naar de Win7 mogelijk om zo alles mee te nemen van programma's en persoonlijke bestanden naar de upgrade Windows 10.
*koop je direct een Windows 10 licentie aan via Game2play of elders dan kun je enkel een verse installatie doen ...
hiermee kan dus niets behouden worden van hetgene aanwezig is op je huidig systeem !

Windows 10 is op mijn configuratie te installeren maar dat kan pas als er of windows 7 of windows 8 op geïnstalleerd is. Ik begrijp dat ik een licentiecode moet aanschaffen om van Vista naar Windows 7 te gaan? Mooie upgrade filosofie van Microsoft. Gaan we straks ook weer betalen voor een volgende upgrade van Windows 10 naar 11 of 12? Het is me bekend dat ik moet upgraden om alle bestanden te behouden en dat ik bij een windows 10 installatie alles kwijt ben. Daarom wil ik graag eerst een upgrade uitvoeren. Ik moet dus een licentiecode kopen? Is er geen andere oplossing?
 
nee er is geen andere oplossing ...
daarbij zal de Windows 10 steeds verder gratis geupgrade worden ... dus van een Windows 11 of 12 is er dus geen sprake ..
 
nee er is geen andere oplossing ...
daarbij zal de Windows 10 steeds verder gratis geupgrade worden ... dus van een Windows 11 of 12 is er dus geen sprake ..

Ik heb nu een Windows 7 Home Premium OEM Key aangeschaft bij game2play voor €16.15
Windows 11 of 12 was een geintje. Het blijft Windows 10 (zoals het er nu naar uitziet) maar ik blijf de upgrade policy van Microsoft niet netjes vinden. Wat mij betreft kan deze discussie nu gesloten worden. Allen hartelijk dank voor de snelle reponse. Ik kan weer verder.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan