Van vista naar windows 7 upgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.
Citeren Oorspronkelijk geplaatst door Antwanneke Bekijk bericht
vreemd. die suggestie zal wel zijn voor de aankoopbare versies. ik heb een OEM disk liggen voor alle 7 versies van W7 en als je daar mee werkt stelt MS zelf een upgrade voor.

Is toch maar normaal. Een upgrade is een nieuwe verbeterde versie , zoals het destijds met WIN98 was. WIN98 en de upgrade was WIN98 SE .
Ik kan me dus niet voorstellen dat Microsoft reeds een nieuwe verbeterde versie van W7 uitgebracht heeft.
"W7 tweede versie" dat kan men dan een upgrade noemen
Updates daartegenover zijn verbeteringen aan een huidige versie.
 
Ik heb met vista nooit problemen ondervonden, maar ben toch over gestapt naar windows 7. Verbruik van geheugen en snelheid is veel beter. Ik had Vista home premium staan en nu windows 7 ultimate.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind van niet omdat het de premium versie is. Had je de basic versie geïnstalleerd staan, vind ik van wel.
Heb ook nog geen problemen gehad met Vista en mijn Pc'ke heeft maar 1 GB geheugen, wat voor velen veel te weinig lijkt.
 
Laatst bewerkt:
en is het moeilijk om over te schakelen ?
moet je dan alles terug installeren en zo van programmatjes dat je staan hebt
 
Bij upgrade niet, maar als er fouten in je vista zitten gaan ze vroeg of laat boven komen.
Soms zelfs onmiddelijk na de upgrade.
Daarom gebeurt het dat een pc na de upgrade vastloopt, of helemaal niet meer start.
Maar het verhaal van Ivan is er de uitzondering op.
Browser liep steeds vast, na uigrade niet meer vanwege de ondersteuning uit vista, die blijkbaar werd over genomen.

samengevat
Er zijn redenen om clean instal te doen, dus, microsoft raad dit ook aan, maar soms is het beter upgrade te doen.
Bij format en verse installatie moet alles herinstalleerd worden (drivers voor beeld, geluid, internet, randapparatuur,.... games, programmas en tools,.....)
 
en is het moeilijk om over te schakelen ?
moet je dan alles terug installeren en zo van programmatjes dat je staan hebt

Zoals Nijltjetweety zegt is het iets omslachtiger maar grondiger van een clean install te doen. Dan vertrek je met een schone lei. En moet je dus alles terug installeren en dus ook op backup hebben. Maar op een aantal pechverhalen na lukt het vrij aardig met de upgrades, daarvoor bestaan ze ook. Voor een gewone gebruiker zijn ze veruit de eenvoudigste oplossing. ;)
 
Ik heb vanaf Windows millennium nog nooit een upgrade gedaan bij overschakeling naar een nieuw OS.Steeds volledig opnieuw begonnen.
Afgezien van eventuele fouten die in je oorspronkelijke OS zitten ben je ook een hoop ruimte op je schijf kwijt omdat je oude Windows voor een groot deel blijft staan.
Ik heb met Vista ultimate ook nooit problemen gehad,maar Windows 7 vraagt bijlange niet zoveel van je pc als Vista,en oudere software die onder Vista niet meer werkte doet het nu wel terug.
 
Die oude windowsmappen kunnen (sinds vista in elk geval toch) makkelijk weg via schijfopruiming hoor.
Zo veel gig ga je niet verspelen.
Maar wel eens goed kijken wat er in die map nog blijven staan is, je documenten worden daar in opgeslagen tijdens upgrade.
Daar van speel je niets kwijt.
 
Gisteren avond heb ik upgrade gedaan van vista naar windows 7. Nu zeiden er veel dat het lang kan duren maar dit is niet zo. Hier heeft het maar 3 uur geduurd.
Allemaal mijn software werkt behalve daemon tools, deze heb ik verwijderd en laatste nieuwe geïnstalleerd.
Nu bijna iedereen weet dat in windows 7 geen mail programma zit, ik heb outlook (office) geïnstalleerd.
Vanaf ik outlook open vraag de deze of ik mails en settingen wou importeren, dit heb ik gedaan en zo ben ik ook niets kwijt van contackt personen en mails.
Mijn browser firefox werk ook goed en ben daar ook niets kwijt. Met drivers geen probleem gehad.
Is er ook een paswoord gekend van de administrator? Of moet je dat zelf aanmaken?
 
als je dat niet in vista ingesteld heeft zou je normaal ook niet in windows 7 krijgen.
 
je kan eens testen met dvd er in te doen en upgrade te doen, deze zal dan wel zeggen dat het niet gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan