usb lader (netstroom) en motorolla moto g, laad niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb onlangs een moto g gekocht, (beetje met de tijd meegaan);
Toestel kan ik opladen via usb poort van laptop en geeft geen probleem (wel traag)
Had een tabletje met een lader van 5V, 1,3a , en deze gebruikt om die moto g op te laden (word in Europa geleverd zonder stekker , enke met kabel).
Dus deze usb charger gebruikt met meegeleverd kabel. De smartphone laad evenwel niet op.

Hoe kan dit ??? Zijn er bepaald merken die niet compatibel zijn.
Zijn er bezitters op dit forum die hun moto g opladen via netstroom (usb charger ) en welk merk gebruikt ge hiervoor.
Is zeer eigenaardig.

Dank bij voorbaat voor een reactie
 
Je wilt dus via een tablet met lader van 5V - 1,3 Amp de moto G opladen en dit lukt niet, terwijl het via de usb poort van de laptop wel lukt.

Ik denk dat de usb poort van de laptop voldoende stroom levert om deze op te laden en de usb poort van de tablet is niet toereikend om hiermee iets op te laden.

Het laden van een mobiel o.i.d. kan nogal wat stroom vragen.
Sluit je een usb stick aan op de motorola dan zal dit goed werken, omdat een usb stick een minimale stroom vraagt.

Een mogelijkheid is om een actieve usb hub aan te schaffen. ( dus eentje met een voedingsadapter ) Maar de vraag is of je dat wil.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn weten levert een USB poort op pc of laptop maximaal 500mA. Dus een uur laden voor een halve Ampère.
Iedere andere USB lader op 12v (auto) of 220v via adapter waar een hoger vermogen dan 0,5A of 500mA op vermeld staat zou het moeten sneller doen. Maar mogelijks zit er in Uw moto g een stroombegrenzer.
Met hoe meer vermogen je het toestel laad, hoe warmer de batterij zelf zal krijgen. Daarom zetten ze er soms een begrenzer voor.
 
Dat klopt Mik, meestal is de maximale stroom dat een usb 2.0 poort levert vanaf een PC of Laptop 500mA.
Bij een tablet kan dit veel lager liggen. Dit kan de reden zijn waardoor het opladen van de Motorola via de tablet hier niet lukt.
De usb poort kan hier dan wel genoeg stroom leveren om er een usb stick op aan te sluiten. Deze vraagt een minimum aan stroom.

Je zou dan een usb hub met voedingsadapter kunnen gebruiken ( zie afbeelding ), maar het is eenvoudiger om een voedingsadapter voor de Motorola te gebruiken om deze op te laden.

1c.jpg
 
heb een lader van het merk verizon gekocht, en tot mijn grote vreugde begon deze oplader mijn smartphone op te laden.

Mijn probleem is dus opgelost, alhoewel ik nog altijd niet goed begrijp waarom mijn oplader van die tablet van 1,3 A het niet doet. Diegene die ik nu heb heeft 1A laadvermogen. Op de officiele site van Motorola wordt er gesproken van incomptabilit van sommige laders. Daar had ik nog nooit over gehoord. Voor mij was een USB lader , een omvormer van 240 V naar 5V gelijkstroom, overgebracht via de USB kabel. Blijkbaar is dit niet altijd zo;

@QTEX bedankt voor de info over de lader , die wel werkt
 
Leuk dat het is opgelost, maar ik heb het er moeilijk mee dat men een toestel verkoopt zonder de broodnodige 220V adapter, eigenlijk zou dat niet mogen denk ik dan.
 
Leuk dat het is opgelost, maar ik heb het er moeilijk mee dat men een toestel verkoopt zonder de broodnodige 220V adapter, eigenlijk zou dat niet mogen denk ik dan.

Ik weet het niet of ik het hier mee eens ben.
Vroeger had bijna elk toestel een andere aansluitstekker voor de voedingsadapter. Zelfs mobieltjes van hetzelfde merk hadden verschillende aansluitingen.
Tegenwoordig is dit behoorlijk gestandaardiseerd en past nagenoeg elke voedingsadapter op elke mobiel. Ongeacht van welk merk deze is. ( Apple uitgezonderd )

Het is dus een extra belasting voor het millieu om bij elk nieuw toestel een adapter te leveren, terwijl de meeste mensen al een passend exemplaar hebben van een ander toestel.

Uiteraard zullen er uitzonderingen bestaan met een afwijkende stekker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan