Status
Niet open voor verdere reacties.
F

framajama

Gast
Hallo,
Mijn naam is Marijn uit Nederland.Al jaren trouwe bezoeker van pctuts, maar de eerste keer nu zelf met een (groot) probleem
Wij hadden 6 stickjes met vakantiefoto's vanaf dat de kinderen klein waren, nu zijn ze reeds volwassen. Mijn dochter kocht nu een grote USB-stick van 128 GB en heeft alles daarop gezet. Het werkte perfect! Nu wilde ik eens rustig gaan kijken, maar kan er niet in.
MELDING:
de schijf in station G:moet worden geformatteerd voordat u deze kunt gebruiken. wilt u de schijf formatteren?

Vannacht Recovery programma laten draaien en er is wel te zien dat er nog alles op staat waarschijnlijk. Alleen kan je maar 100 MB gratis naar je harde schijf converteren. Tevens allerlei trucks van internet geprobeerd met driver afsluiten en opnieuw opstarten:ALLES helaas zonder succes. Na een halve nacht proberen, hoop ik nu van een van jullie een goede tip te krijgen.

Alvast hartelijk dank
Marijn
Loon op Zand
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry, vergeet een stukje van de poging van mij om USB te herstellen Stond ook nog:
Volume F gemaakt op 15-6-2015
Controleren van bestanden en mappen...De bestanden en mappen zijn gecontroleerd.
Onvoldoende schijfruimte om verloren gegevens te herstellen
4751.360 bytes in 133 herstelde bestanden
Er zijn problemen vastgesteld met het bestandssysteem die niet kunnen worden hersteld.
 
bij rechts klik op deze usb zie je ook de bestandssysteem is deze NTFS
**opmerking :aangaande
framajama zei:
Volume F gemaakt op 15-6-2015
Controleren van bestanden en mappen...De bestanden en mappen zijn gecontroleerd.
Onvoldoende schijfruimte om verloren gegevens te herstellen
heb jij dan getracht om de gevonden bestanden dan te herstellen op deze stick en dit terwijl ik duidelijk aanhaalde dat je de gevonden bestanden naar een andere opslag media moest wegschrijven !
 
framajama heeft een recovery programma gebruikt dat ik cadeau gedaan had en heeft de data op zich wel kunnen herstellen. Maar er is wel een probleem dat geen enkel bestand te lezen is.

Ik heb de vraagsteller via PB gevraagd mij 1 bestand te zenden. Het bestand zegt 1.967kB te zijn.

Ik heb dit door een Hex Editor gehaald en deze laat zien dat geen enkel bit adres een waarde heeft. Dus alle bits zijn 0.

1.jpg

Voor de zekerheid een jpeg repair programma er op losgelaten, hoewel ik hier niet veel van verwachte.
Dit was de uitslag. Corrupte Header.

2.jpg

Er blijven weinig mogelijkheden over. Misschien nog wat andere recovery software proberen en hopen dat het hiermee gaat lukken.
Cardrecovery ( niet gratis ) is nog een goede waarbij je kunt aangeven met welke fabrikant camera de plaatjes zijn geschoten. Sommige fabrikanten willen namelijk wel eens een iets andere compressie gebruiken dan een andere fabrikant.
Memory Card Recovery Software to Recover Lost Photos - CardRecovery

card_recovery_step1.gif


3.jpg

Ook vrees ik dat een recovery bedrijf hier niets meer mee kan aanvangen en de foto's definitief verloren zijn.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    160 KB · Weergaven: 102
  • 2.jpg
    2.jpg
    36.8 KB · Weergaven: 98
  • 3.jpg
    3.jpg
    41.7 KB · Weergaven: 116
eerder werd er beweerd dat men de foto's van verschillende usb sticks heeft gekopieerd naar de nieuwe ( grotere ) usb stick ...
wel wat ik me nu afvraag werden de sticks waar de foto's aanwezig waren nu geformateerd om er andere data op neer te schrijven !!
indien er andere data op geschreven werd dan kan men ook deze niet meer terug halen ...
maar indien deze sticks enkel maar geformateerd werden zonder dat er iets anders op werd neer geschreven dan kan men ook deze foto's terug halen ...
de vraag is dus heeft men deze kleinere sticks nog in het bezit ?
 
USB stick niet meer te gebruiken

USB stick niet meer te gebruiken

eerder werd er beweerd dat men de foto's van verschillende usb sticks heeft gekopieerd naar de nieuwe ( grotere ) usb stick ...
wel wat ik me nu afvraag werden de sticks waar de foto's aanwezig waren nu geformateerd om er andere data op neer te schrijven !!
indien er andere data op geschreven werd dan kan men ook deze niet meer terug halen ...
maar indien deze sticks enkel maar geformateerd werden zonder dat er iets anders op werd neer geschreven dan kan men ook deze foto's terug halen ...
de vraag is dus heeft men deze kleinere sticks nog in het bezit ?

Geniaal idee, eigenlijk heel simpel, maar totaal niet aan gedacht. HOERA!
Ja, deze 3 usb sticks heb ik nog liggen. Ik heb er een even geprobeerd in Card recovery en JAWEL foto's terug te raadplegen. Alleen moet ik nu het programma kopen.
Welke gratis Recovery-programma raad je aan (als dit er is)
Marijn
 
gebruik de I-care data recovery ....deze kun je immers ook gratis gebruiken zolang de sticks niet geformateerd werden !
m.a.w. werden de sticks enkel maar leeg gemaakt en niet geformateerd dan heb je met I-care free de meeste kans op recovery .
 
om het volwaardige tool vast te krijgen waarnaar Luc linkt ...
volg je de link ...je dient vervolgens je email adres in te geven en deze nogmaals te bevestigen ...
vervolgens krijg je een mail toegestuurd met link ...deze klik je aan en er opent een web pagina met 2 links...
beiden dien je te gebruiken ...
in de eerste link word de licentie vermeld ....in de tweede link het exe bestand ..

Ashampoo_Snap_2015.06.17_19h07m22s_007_.jpg

**best dat je een tijdelijke email adres gebruikt bijvoorbeeld ... ikbenspamvrij.nl
 
Gisteren USB stick van kleinzoon meegekregen voor nazicht. Deed niets meer.
Als laatste reddingsmiddel heb ik de Stick open gedaan. Wat bleek : 3 van de vier contacten op de aansluiting waren losgekomen. Met de soldeerbout en soldeer ertegen gegaan en terug toegedaan. Had terug de goed werkende stick met alle data er nog op.
Contacten kunnen loskomen als je de stick niet recht uit de aansluiting trekt.
 
Gisteren USB stick van kleinzoon meegekregen voor nazicht. Deed niets meer.
Als laatste reddingsmiddel heb ik de Stick open gedaan. Wat bleek : 3 van de vier contacten op de aansluiting waren losgekomen. Met de soldeerbout en soldeer ertegen gegaan en terug toegedaan. Had terug de goed werkende stick met alle data er nog op.
Contacten kunnen loskomen als je de stick niet recht uit de aansluiting trekt.

Een los contact is voor meer dan 50% de reden dat zo'n stick niet meer werkt en is uiteraard gemakkelijk te verhelpen met een goede soldeerbout met elektronica stiftje. Bijvoorbeeld een Weller.

Maar als er een kontakt los is doet de gehele stick niets meer en is ook niet te benaderen via recovery software. Deze is dus wel te benaderen en dus geen kontakt los.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan