Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een probleempje en dat is het volgende:

Mijn computer wil niet via een USB Stick booten,hij start wel op maar als het blauwe venster van SETUP komt dan loopt hij vast en gaat niet meer verder,Wie kan mij hierin helpen,hij heeft het altijd gedaan maar nu niet meer,ik denk dat het een BIOS probleem is,maar daar heb ik geen verstand van.:vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken::vraagteken: ik zet hem in de bios wel op 1ste opstart USB.Ik hoor het graag van U.

Mijn computer draait op Windows 10 Pro,heeft een Asrock Z97 Extreme6 moederbord met een Intel Core I5 4690 Processor en 16 gb geheugen(Kingston Hyperx Fury).

Grts: liawi
 
ik heb hier juist ook het media creation tool opgehaald en als ik met de muis er op ga staan dan krijg ik dus de info te zien dat deze dus bedoeld is voor de build 14393.00 en verkreeg ik ook de build 14393.00 en NIET de 14393.447

*ga er maar eens opstaan met je muis dan zie je wat ik bedoel...

Ashampoo_Snap_2016.12.04_18h38m04s_004_.jpg
 
Het is versie 14393.00,maar dat maakt niet uit,ik heb hier 6 verschillende USB Sticks liggen,daar heb ik nu allemaal verschillende versies van Windows 7,8.1 en 10 opgezet en geen enkele gaat verder,ze stoppen allemaal op het Setup scherm,dus van mij mag er een slotje op,het is voor mij ook een groot probleem maar ik weet niet waar het aan ligt.
 
effe opnieuw ..
het systeem welke je dus wilt opstarten vanaf de usb stick heeft dus al een Windows 10 draaien ....als dit dan build 14393.82 is of hoger dan kun je dus met een usb stick welke voorzien is van build 14393.00 niet opnieuw installeren tenzij je eerst je de gehele schijf partitie C verwijderd tot een niet toegewezen ruimte ..

*aangezien je nu beweerd 6 usb stick's te hebben en dat deze zelfs problemen hebben indien je een Windows 7 ..8...8.1 tracht te installeren dan moet je het ook niet meer verder gaan zoeken ...het probleem ligt duidelijk bij de stick's ... vanwaar komen deze dan ! **online aangekocht !
 
*aangezien je nu beweerd 6 usb stick's te hebben en dat deze zelfs problemen hebben indien je een Windows 7 ..8...8.1 tracht te installeren dan moet je het ook niet meer verder gaan zoeken ...het probleem ligt duidelijk bij de stick's ... vanwaar komen deze dan ! **online aangekocht !

Dat is wel een rare besluitvorming. Ik lees op vorige posts zaken als "Clock Watchdog Timeout" en "Machine Check Exception". Setup blijft "hangen"...
En dat gaat dan de fout zijn van 6 verschillende USB sticks??? ...........

Dit is een hardware probleem (waarvan geen USB stick probleem!). Zoals eerder al vermeld, mogelijk CPU. Of moederbord, geheugen, ...
 
wel Ddragon dit was me ontgaan ... aangezien de TS dus wel de installatie kan doen en voltrekken vanaf een installatie dvd en het probleem zich enkel voor doe via het gebruik van een usb stick !
indien het dus echt met "Clock Watchdog Timeout" en "Machine Check Exception" te maken zou hebben dan zou het de TS ook niet mogelijk moeten zijn om een installatie te volbrengen via een installatie dvd Windows 10.
 
De foutmeldingen zijn hardware foutmeldingen, daar kunnen we kort over zijn.

Welke en waar is een beetje uitzoeken en proberen. De meldingen wijzen richting de processor. Maar kan ook de communicatie tussen een bus en de processor zijn.
Als IDE of Sata wel goed werkt om een besturing er op te zetten zal er iets ernstig fout zijn met de USB bus of bussen. Kan een voedingsprobleem zijn op het moederbord.

Je zou nog eens een externe USB DVD brander / player kunnen proberen en kijken wat er dan gebeurd. Loopt het dan weer fout met dezelfde melding. Kun je nog een BIOS reset proberen en als dat ook niet werkt ben je aan een nieuw moederbord toe.
 
wat Skippy bedoeld nu is dat jij als je in het bezit kunt komen van een usb cd/dvd drive dat je dan deze eens dient te gebruiken om een installatie te doen van eender welke Windows (bij voorkeur de Windows 10) dit om na te gaan of de setup dan wel gewoon verder gaat of er ook mee stopt !
als deze dan ook stopt (op hetzelfde punt als nu bij de usb sticks ) dan scheelt er dus iets aan de usb bus controllers ...of aan een instelling op je moederbord ...
 
begrijp ik ..maar dit is dan wel de enige optie om dus na te gaan of het wel degelijk aan de usb stick's ligt of eerder aan de usb bus controllers ...dat begrijp jij ook wel ... ken je niemand in je vriendenkring of familie die er zo eentje heeft ...
 
ik heb zojuist geinformeerd of er in de familie iemand is die zoiets heeft en die heb ik gevonden,alleen ik heb door familieomstandigheden pas donderda(misschien morgenavond) tijd om die op te gaan halen,dus moet ik en jullie nog even geduld hebben om hier achter te komen of het aan de USB poorten ligt
 
hallo, ik heb de usb drive/brander aangesloten op mijn computer maar dan doet hij ook niets,precies hetzelfde als met een usb poort.Ik heb de dvd nog geprobeerd op mijn interne drives en daar doet hij het bij de ene niet maar bij de Blue-Ray brander daar boot hij wel van,het zijn allebei LG branders.Raar maar waar,dus ik denk dat het iets met mijn USB drivers of controller te maken heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan