Internet Algemeen van Telenet naar Mobile Vikings

Overstap Telenet naar Mobile Vikings.
Zijn er mensen die ervaring hebben?
Ik ben meest bezorgt in verband met mijn Telenet webmail.
Normaal behouden…. maar is dat ook zo?

Niet alleen via het weerbericht, het is idd frisjes , op dit moment waar ik woon -17 maar voelt aan als -29 en vorige week zaterdag -28 en voelde aan als -40, dus wel koud als je sneeuw moet ruimen

Bijlagen

• 1000003851.jpg
    1000003851.jpg
    49.6 KB · Weergaven: 27
  • Screenshot_20251213_071059_Weather Network.jpg
    Screenshot_20251213_071059_Weather Network.jpg
    66.5 KB · Weergaven: 27
Wij zijn ook bij Telenet, ik ben reeds lange tijd over gestapt naar een niet telenet mail adres en daar heb ik tot op heden nog geen seconde spijt van gehad. Veel betere spam filter is 1 van de hoofdredenen dat ik super blij ben dat ik ben overgestapt naar een ander hoofdmail account als dat van Telenet. Ik zou dus ten zeerste aanraden om u hoofdmail bij een andere te nemen. Ikzelf heb er verschillende, maar ik ben wel erg te spreken over gmail. Maar in theorie zou je je mail adres van Telenet kunnen blijven behouden. Wij zelf hebben op aandringen van mij dan enkele maanden geleden ook gekeken om te veranderen van provider, mijn vrouw is niet te overtuigen dat goedkoper (base of orange) want hier ligt enkele Telenet in de wijk waar wij wonen. De hoofdreden is dat we nog steeds te veel betalen voor ons internet en digitale tv is omdat er zo een onzekerheid is op het kunnen behouden van Telenet mail adressen. De opzoekingen dat ik toen gedaan heb kon ik niet garanderen dat haar o zo geliefde telenet mail adres zou onbeperkt blijven werken. Want ze ziet het niet zitten om bij alle sites waar ze een account voor heeft te veranderen naar een ander mail adres, wat uiteraard een huzaren klusje zou zijn.
Orange, zelfde kabel minimaal 10€/maand goedkoper voor hetzelfde.

@Mik... beetje kort door de bocht hoor. Het is niet omdat dezelfde kabel en dus hetzelfde netwerk wordt gebruikt dat het gebodene ook hetzelfde is hé ... De dienstverlening, snelheden, schakelingen en servers, etc... allemaal factoren die het prijsverschil "kunnen" verklaren.

• Leuk
Waarderingen: cve
@Mik... beetje kort door de bocht hoor. Het is niet omdat dezelfde kabel en dus hetzelfde netwerk wordt gebruikt dat het gebodene ook hetzelfde is hé ... De dienstverlening, snelheden, schakelingen en servers, etc... allemaal factoren die het prijsverschil "kunnen" verklaren.
Dat is nu net wat wij als burger niet te weten komen natuurlijk. Er wordt in ieder geval wel reclame gemaakt dat ze hetzelfde netwerk gebruiken. maar zoals jij zegt, hoe zit het met de dienstverlening, nelheden, schakelingen en servers???? Dat zijn zaken die ik toch nog niet tegen ben gekomen toen we aan het onderzoeken waren of we konden overgaan naar een goedkopere provider. Maar mijn vrouw wenst precies wel meer te betalen om toch wel bij Telenet te blijven. Aan de ene kant kan ik haar geen ongelijk geven, maar aan de andere kant ieder euro telt in een gezin met 1 arbeidersloon he.

Die technische achtergrond blijft uiteraard verborgen voor de buitenwereld, logisch de disruptie zou wel eens te groot kunnen worden.
Orange heeft de voorbije jaren niet zo'n goede naam gekregen, en dus idd. vooral door het gebrek aan ondersteuning en technische flair.
Maar dat is niet anders voor Telenet : amai ... daar zijn in 2025 nogal wat problemen geweest met uitval, bedriegelijke informatie aan klanten, en dies meer...

En de afweging moet iedereen zelf maken en daarbij is de vraag : vanaf welk verschil in prijs waag je de overstap?
Ik zou alleszins niet meer overstappen van de ene kabel provider naar de andere ... al het fenomeen 'cable cutting' eens bekeken ?

Hier in de wijk waar wij wonen kunnen we enkel naar een andere providor gaan gelijk telenet. Want proximus en al hun goedkopere providers onder hun kunnen we hier niet nemen, want Proximus ligt niet in de wijk. Dus zitten we vast aan Telenet of Orange of we kunnen nog base doen ook. Maar meer mogelijkheden zijn er helaas hier in de wijk niet.

Terug
Bovenaan