Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb contact opgenomen met Acer zelf.
Hier hun antwoord: "...Wat vervelend te vernemen dat de update telkens blijft hangen op 87%.
Wij kunnen helaas geen Windows 10 ondersteuning geven voor uw toestel.

Uw toestel wordt door ons als niet geschikt gesteld voor in gebruik met Windows 10.

Er zijn helaas geen drivers of andere software aanwezig voor Windows 10 voor uw systeem..."
Ik hoef dus geen verdere pogingen meer te ondernemen.
 
wel JEG ook de Asus die hier nu als mijn reserve systeem weggeborgen is werd voorzien van een Windows 10 en word tevens elke maand voorzien van de updates .. ook deze werd door Asus afgeschreven destijds al toen de Windows 7 uitkwam ...
destijds heb ik dan uitnoodzaak de Vista drivers dienen te gebruiken en nadien werd deze W7 geupgraded naar de W8 >W8.1>en tenslotte naar W10

ook deze 14 jaar oude Asus draait de laatste build 14393.222

*heb jij al eens een sfc /scannow opgestart via een opdrachtprompt (administrator)
zo ja wat vermelde deze toen !
 
wel JEG ook de Asus die hier nu als mijn reserve systeem weggeborgen is werd voorzien van een Windows 10 en word tevens elke maand voorzien van de updates .. ook deze werd door Asus afgeschreven destijds al toen de Windows 7 uitkwam ...
destijds heb ik dan uitnoodzaak de Vista drivers dienen te gebruiken en nadien werd deze W7 geupgraded naar de W8 >W8.1>en tenslotte naar W10

ook deze 14 jaar oude Asus draait de laatste build 14393.222

*heb jij al eens een sfc /scannow opgestart via een opdrachtprompt (administrator)
zo ja wat vermelde deze toen !

Dan heb je geluk. Ik heb hier ook al enkele wat oudere pc's van mensen gehad waar Windows 10 niet of wel maar dan met hardware dat niet goed werkte i.v.m. ontbrekende drivers. Zoals een oude videokaart die maximaal met de standaard drivers van Windows kon werken en daardoor een minimale resolutie kreeg. Ook een interne wifi netwerkkaart die dood bleef omdat hier geen drivers voor te vinden waren.

Maar als Windows 10 er eenmaal opstaat en de pc werkt voor 100% zou een update wel moeten lukken lijkt mij, tenzij Microsoft loopt te klungelen.

Je zou eens kunnen proberen met Windows Repair Free om het updaten te repareren. Ik vermoed dat het hangen van de update ergens anders aan ligt.

Download link vind je hier: Tweaking.com - Windows Repair Free/Pro
Ga naar de geel / oranje / rode button van bijvoorbeeld de installer of de portable versie en kies de button bij Mirror @ MajorGeeks.com


Als het programma geïnstalleerd en gestart is ga dan naar het Tabblad Repairs en klik op de Button Open Repairs
Vink nu eerst alles uit !!! En zet daarna het vinkje aan bij 17 Repair Windows Update en klik daarna op de button Start Repairs.
Probeer daarna de update opnieuw uit te voeren als dit programma z'n werk heeft gedaan.

repair.jpg
 
Voor zover ik mij herinner gaf de sfc /scannow geen foutmeldingen. Ik probeer het wel nog eens.
Deze tekst voegde Acer nog toe aan mijn mail "...Dit heeft met het volgende te maken.
Wij stellen computers samen met hardware van andere partijen zoals Intel, Realtek etc.

Wij maken dus ook geen software drivers en voordat een bepaalde hardware kan functioneren in een toestel, bijvoorbeeld een WIFI kaart, moet deze voorzien worden van de bijbehorende software(driver)

Op het moment deze hardware fabrikanten (intel, realtek) deze drivers niet hebben gemaakt , kunnen wij het toestel helaas niet vermelden in de lijst met goedgekeurde apparaten voor in gebruik met Windows 10.

Voor alle vragen betreft Windows 10 en de updates van Windows 10 zult u bij Microsoft moeten neerleggen..."
Ik probeer ook nog wel eens met "Windows repair free/pro", want inderdaad ik kon van 8.1 naar win10 upgraden. Wel ontbrak het daarna wel aan cumulatieve updates.
 
JEG zei:
inderdaad ik kon van 8.1 naar win10 upgraden. Wel ontbrak het daarna wel aan cumulatieve updates.
heb jij dan soms bij de geavanceerde instellingen van de updates het vinkje aanstaan om toekomstige upgrades van onderdelen uit te stellen ...
 
Als ik windows repair free/pro ga gebruiken zal ik natuurlijk het vinkje eerst weg halen. Ik had het geplaatst omdat de upgrade toch niet wou lukken en telkens op 87% bleef hangen en vooral omdat MS de upgrade zelf in gang zette, wat altijd mislukte. Als windows repair free/pro niet helpt vink ik terug aan om de toekomstige upgrades opnieuw uit te stellen.
 
Weer niet gelukt.
Ik heb het ontvangen van de toekomstige updates uit gevinkt om ze te kunnen ontvangen. Dan sfc /scannow laten lopen. Hier kreeg ik foutmeldingen maar die werden automatisch hersteld. Dan Windows repair free laten draaien. Zonder resultaat.
Het wellicht zo zijn als Acer zegt, niet geschikt voor Win10 (Windows 10-upgrade)
Ik kreeg van Acer nog de raad een bios update uit te voeren. (
BIOS V P21.A3http://global-download.acer.com/GDF...ERITON Z4631G&OS=ALL&LC=nl&BC=ACER&SC=EMEA_18)
Deze update heb ik NA sfc /scannow en VOOR Windows repair free dan ook gedaan. Ik denk echter dat de bios "niet" gewijzigd werd m.a.w. dat mijn bios versie idem is aan die ik van Acer kreeg (denk ik toch?)
Zo sta ik weer aan "af" en laat het weer rusten.
 
Ben jij dezelfde als ook op dit forum met hetzelfde probleem ? verjaardagsupdate Windows 10 Pro mislukt ! - Microsoft Community

Zet trouwens alle softwarematige beveiligingsprogramma's eens helemaal en volledig uit als je probeert te updaten. Lukt het dan nog niet verwijder deze beveiligingssoftware eens om daarna de update weer te proberen.
Lukt ook dat niet probeer dan nog eens te updaten in veilige modus.

Lukt dat ook niet houdt het wat mij betreft op.
 
Ja, ik plaatste het probleem ook op Microsoft Community. Ik heb ook alvorens de update uit te voeren de beveiligingssoftware afgesloten. Help allemaal niet. Ik heb nog als opties: de bios updaten, want die zou verouderd zijn volgens Acer. Maar is die bios updaten wel veilig? Ik kan ook nog eens in veilige modus proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan