Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn bestanden zijn versleuteld na een virus een domme fout van mijzelf.
Tot aan mijn externe schijven, deze zijn ook besmet.
Windows al opnieuw geinstalleerd om verder problemen te voorkomen.
Een Backup alleen van de C schijf.
Is het mogelijk om mijn externe harde schijf waar ik alle gegevens en mijn foto's op heb staan om die te herstellen.
Ik hoor graag hoe of wat.

Groeten Frans Gal
 
er is wellicht dan toch licht aan het eind van de tunnel ....
lees het volgende artikel eens door ...Onderzoeker redt bestanden van ransomware-virus

korte inleiding :
Een beveiligingsonderzoeker heeft een gratis tool ontwikkeld waarmee het mogelijk is om bestanden die door een ransomware-virus zijn versleuteld te ontsleutelen en de infectie te verwijderen.
Het ransomware-virus in kwestie heet "Operation Global III" en doet meerdere dingen op een computer.
Zo worden bestanden versleuteld, maar ook meteen met het virus geïnfecteerd
 
Bedankt voor je reactie, ik ben niet technisch maar ik heb misschien wel iemand die mij kan helpen.
Mocht het lukken dan laat ik het weten.
Groeten

je hoeft niet technisch te zijn om op de link te klikken " gratis tool" vervolgens download je deze en start je deze op ...
voorwaarde van het gebruik van deze tool is dat de besmetting nog actief is op je pc ..
( men bedoeld hierbij dus de virus zelf ...deze mag nog niet verwijderd zijn !).
 
***wees geduldig ik ken dit tool zelf niet maar veronderstel dat deze dan de algoritmes van de encryted bestanden moet gaan zoeken ..
zorg der in elk geval voor dat de pc ongehinderd kan blijven werken ...deze mag dus niet zonder stroom vallen of uitgezet worden !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan