Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn buren hebben ook bamboe staan, de vorige eigenaar ±8 jaar geleden heeft dat gezet.
En ook platen van 50 cm in beton voor de wortels.
De nieuwe buren wilden een gedeelte weghalen. 60cm diep graven om de wortels te hebben.
Ze waren reeds onder de betonplaten doorgekropen.
 
mij hebben ze op het tuincenter eerst worteldoeken willen meegeven en deze dienden dan een 50 - 60 cm in gegraven te worden maar toen ik hen vertelde dat er beton platen van 50 cm de grens afbakende van elke verkaveling zeiden ze me dat het dan nutteloos was om deze worteldoeken in te graven daar de wortels van deze soort bamboe niet dieper gaan .... de vraag is dus welke soort er bij uw geburen aangeplant werd ?

zoals ik eerder meedeelde bestaan er 120 soorten fijnbladige bamboe en er worden er maar 40 soorten ingevoerd in Europa van deze 40 soorten zijn 25 soorten compact en de overige 15 soorten verwilderen .
 
Mij stoort het nog niet. Maar als het bij mij naar boven komt die scheuten zitten ze met een probleem.
Het zijn geen huurhuizen hier.
Ik heb trouwens leuke, en vriendelijke buren.
 
Heb al diverse verhalen van bamboe gehoord. Sommige wortels gaan zelfs dwars door de muren van de kelders heen.
 
Heb al diverse verhalen van bamboe gehoord. Sommige wortels gaan zelfs dwars door de muren van de kelders heen.

jij heb het dan over de grootbladige soort waarvan de stengels zelf al 6-7 meter hoog worden ..
 
jij heb het dan over de grootbladige soort waarvan de stengels zelf al 6-7 meter hoog worden ..

't Ja, het is van horen hé. Mensen die zoals U met een probleem zitten en later tot de vaststelling komen dat er barsten in de keldermuur verschijnen en er wortels tevoorschijn komen. Daarna alles uitgespit en verwijderd. Keldermuur raakte nooit meer dicht.
 
het product dat zelfs de hardnekkigste bamboe dood .... Panic Garden Onkruidbestrijder
Ashampoo_Snap_2015.07.01_21h19m26s_005_.jpg
 
das juist maar je kunt da beest niet aan de ketting leggen of die van Stichting Bedreigde Dieren staan hier aan de deur.
 
wel vandaag kreeg ik blijkbaar bezoek van de wijkagent terwijl ik afwezig was ...
hij had daarop een briefje achter gelaten om te vragen of ik hem wilde bellen als ik thuis was !
raar maar ik heb hem dus gebeld ... hij gaf me te kennen dat er bij hem een klacht binnen gekomen was in verband mijne omhoog geschoten bamboe ( deze was op sommige plaatsen wel 5 @ 6 meter hoog geworden ) *dit ook werd me destijds niet meegedeeld en me zei me deze bamboe word hoogstens maar 2.5 meter hoog !
***om mijn verhaal kort te maken werd er me gevraagd deze terug te snoeien !
ik zei hem daar zie ik tegen op om dit elk jaar weer te moeten doen aangezien deze wel tot de hard groeiende soort mag gerekend worden !
ik zei hem dat ik de bamboe in feite ook al moe gezien was omwille dat deze zo verwilderde ... en er werk van zal maken om deze in zijn geheel te verwijderen ...
vandaag ben ik al bezig geweest om alle bamboe met de grond gelijk te maken ..
morgen voer ik deze weg naar het containerpark !
denkelijk volgende week kan ik beginnen met alle wortels uit de grond te halen ... daarvoor dien ik dus het gans stuk om te graven tot wel 60 cm diep !
elk stukje wortel dient verwijderd te worden m.a.w. de grond dient gezift te worden zodat er geen stukje wortel achter blijft ...denkelijk ben ik hier een 2 tot 3 maanden mee bezig !
het stuk achter is 10x10
 
Zulke wortels uitgraven is niet van de poes... daar gaat ge u perer nog mee zien. Ge hebt één chance, de grond is goe verzadigd door de vele regen. Dus graven is niet zoals andere zomers... voorlopig nog. Dus profiteer er nog van.
 
kweet dat het niet simpel zal zijn ... moet nog iets vinden of maken dat ik de grond kan ziften ...
dacht aan een oude verenbodem tegenwoordig gebruikt men een lattenbodem ...
en anders een houten constructie maken met fijnmazige kippengaas .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan