Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben gek van het programma "Mythbusters" op de National Geographic channel op de TV , daar testen ze alle soorten "mythen" of "broodjesaap" verhalen uit...
daar hebben ze ooit getest of het verhaal waar was van Chinezen die als marteling iemand op de grond vastbonden boven een bamboe scheut en die dan gedood werd doordat de scheut dwars door de persoon groeide.
en het bleek waar : de scheut groeide effectief doorheen een model in "ballistiek gel" (wordt gebruikt om het menselijk lichaam te simuleren , men plaatst in een mal een geraamte en vult dat dan met die gel).
t'was wel eng om het te zien en de gedachte aan zo'n marteling -m-
 
Beste Qtex,
Nu heb ik toevallig een juridische achtergrond en ben ook nog eens een tuinliefhebber. Dit ga je denk ik nooit meer redden wat je er ook tegen doet. Eigenwijs zijn en zeggen dat je je bamboe niet weg wil doen lost zeker niets op. Dat staat gelijk als je met blote handen de zon op wil vangen. Dan brand je alleen je vingers.
Stap naar een wetswinkel of doe een beroep op gratis juridische bijstand. Een proces win je volgens mij altijd omdat je onder valse voorlichting het verkeerde product geleverd hebt gekregen. Je zou kunnen eisen dat die leverancier op zijn kosten de gehele tuin zou kunnen laten herstellen. Lijkt me de enige en juiste definitieve oplossing voor je probleem. Door een ondeskundig gegeven advies en het leveren van het verkeerde product op jouw vraag om Bamboe die geen uitlopers heeft ben je de boot in gegaaan en heb je het recht aan jouw kant.
Hier bestaat geen ander oplossend advies voor dan dat ik je nu geef. Ik stapte naar een jurist waarvan je de kosten ook nog eens op de leverancier moet gaan verhalen.
Lijkt veel werk maar een ander met kennis van zaken kan dit voor je oplossen en dat lijkt mij jouw goed recht. Vraag er eens naar bij een juridisch deskundige.
succes en groetjes
Crimpak.
 
beste Crimpak

ik heb de leverancier er al eerder over aangesproken dit kun je nalezen in de eerdere berichten over dit onderwerp ..
hij gaf me destijds aan een fikse korting speciale worteldoeken die ik dan 90 cm diep diende in te graven om de verwildering tegen te gaan ....nu is het zo dat de geburen géén uitlopers hebben " althans zie ik er geen !"
het gaat dus enkel omwille dat deze te hoog worden ... de bamboe werd gisteren al tot op de grond verwijderd ... nu dien ik enkel te wachten op de verse jonge scheuten ... éénmaal deze jonge scheuten 5 bladeren hebben besproei ik deze met "Panic Garden Bamboe verdelger " en deze verdelger pakt dus de wortels aan ...*best mogelijk dat ik het besproeien van de jonge scheuten dient te herhalen maar uiteindelijk zal dan ook alles kapot gaan ..
 
Ok Qtex, je reactie is me duidelijk al is het wel een getob zeg.
Succes

groetjes
Crimpak
 
dank je ..was vandaag ook al effe bezig geweest om 1 wortel stronk er uit te halen echter is dit een onbegonnen werkje voor iemand met een zéér slechte rug .
ga nu wachten tot de jonge scheuten tevoorschijn komen en deze dan behandelen met Panic Garden Bamboe Verdelger .. al duur het meerdere maanden er is geen haast bij .
 
ik heb vroeger in een tuincentrum gewerkt
daar werd aan de mensen de raad gegeven
als de plant een jaar oud was
rondom af te steken afstand van de plant (50 cm)
zodat de wortels niet konden uitzaaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan