Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, de verjaardag update Windows 10 is perfect verlopen Windows versie:1607. build: 14393.51. Ik heb de Update zelf binnen gehaald en laten installeren en niet via de aangeboden updates bijwerken via Windows 10, nu is een mapje en snelkoppeling worden aangemaakt me de naam: Windows10Upgrade en de snelkoppeling op de desktop: Windows 10-upgradeassistent, wat moet daar mee gebeuren? kan dit worden verwijdert en zo ja hoe. Iedere reactie is welkom waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
[FONT=&quot]Gisteren 29/09/2016 werd de verjaardagsupdate "automatisch" terug gestart, echter weer zonder resultaat. Weer blijft hij op 87% hangen. Windows 10 staat bij mij op een Acer Veriton. Ik lees elders (Microsoft Community) dat anderen ook problemen hebben, toevallig of niet, met een Acer?[/FONT]
 
@JEG eerder heb ik je al verwezen naar de Microsoft Update Catalogus en zelfs naar het Media creation tool .... dat het soms blijft hangen is niet enkel bij Acer ook hier op een MSI of een Asus laat de upgrade soms op zich wachten en krijg je de indruk dat deze blijft hangen ...weet dat de gisteren aangeboden Cumulative Update for Windows 10 Version 1607: September 29, 2016 met het KB nummer KB3194496 voor een 64 bit systeem 753 MB groot is en voor een 32 bit systeem 402MB ..
daar deze zo groot is heeft deze dus zijne tijd nodig !
 
op de 14 jaar oude Asus blijft de KB3194496 ruim al 45minuten vast steken op 51% en zie ik dat de schijf met een bewerking bezig is ... ga ik deze update onderbreken .. zeer zeker niet !

**terwijl ik dit bericht schreef is deze naar de 90% gegaan ... en blijft hij ook nu weer hangen op 90% alhoewel ik dus wel zie dat de schijf met het verwerken bezig is ..
concreet dien je dus geduldig te zijn !
 
Ik ga straks nog eens proberen. Eerst ga ik er AVAST af doen. En dan zal ik terug het begin augustus ontvangen icoontje met de verjaardagsupdate van MS aanklikken en desnoods alles tot morgenvroeg laten lopen. Ik ben dan eens benieuwd?
 
Ik heb rond 14u AVAST verwijderd en een schone start gedaan. Dan met de update begonnen. Deze staat nu weer sinds 17u op 87% zonder draaiende cursor en met blauw scherm als achtergrond en tekst "Updates worden uitgevoerd 87%. Schakel de PC niet uit. Deze bewerking kan even (sic) duren. De PC wordt verschillende keren (sic) opnieuw opgestart" Of hij iets doet weet ik niet want Acer laat niets zien van actie op de harde schijf. Dit is dus zeer frustrerend! Gaat hij nu vooruit of niet? Hoeveel uren moet ik logischerwijze wachten om het af te breken?
 
je zou wellicht het lampje moeten zien flikkeren van de HDD of de SSD en dit betekend dus dat er een bewerking bezig is ...
ik heb hier vandaag de Windows 10 op de SSD en deze op de HDD geupgraded even als de 3 virtuele Windows(en) 10
daar boven op heb ik ook mijn oude reserve Asus desktop geupgraded en de HP desktop die hier ooit is binnen gebracht ...maar tot nu toe nog steeds niet werd opgehaald ... m.a.w. ik heb hier 7 systemen voorzien van de build 14393.222
**wat me opviel is dat het op 1 systeem snel verliep en op een ander systeem verliep het dan weer zeer langzaam ...door het systeem met rust te laten voltrok uiteindelijk dan toch het upgrade proces ...

**wees dus geduldig niet elk systeem is hetzelfde ..
zoals ik eerder vermeld is deze upgrade ook 753 MB groot indien je een 64 bit's gebruikt !
 
Zoals je reeds voorheen zei kunt je bij een Acer Veriton 4631G geen lichtjes van de HD zien flikkeren dus blijft het gissen. Het is nu 21u45 en de toestand is nog steeds dezelfde. Ik geloof er niet erg meer in, maar ik ga toch wachten tot morgenochtend.
 
is het scherm van u in 1 kleur (blauw achtig ) dan kun je inderdaad niets anders doen op de pc ...
word de update via de update services voltrokken dan kun je dit wel controleren via taakbeheer >processen en prestaties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan