Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, de verjaardag update Windows 10 is perfect verlopen Windows versie:1607. build: 14393.51. Ik heb de Update zelf binnen gehaald en laten installeren en niet via de aangeboden updates bijwerken via Windows 10, nu is een mapje en snelkoppeling worden aangemaakt me de naam: Windows10Upgrade en de snelkoppeling op de desktop: Windows 10-upgradeassistent, wat moet daar mee gebeuren? kan dit worden verwijdert en zo ja hoe. Iedere reactie is welkom waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
Ontbreken bij mij: KB3116097 - KB3119598 - KB3118714 - KB3122962. Ook KB3174060 zie ik niet staan. Wel zie ik bij mij een beveiligingsupdate, zonder code, voor Adobe Flash Player staan op datum 13-07-16. Dat kan misschien KB3174060 zijn?
Verder heb ik nog ruim 13 andere gelijkaardige updates die u niet vermeldt. Moet ik die ontbrekende bij mij trachten toe te voegen?
 
indien de genoemde KB's een nummer gebruiken lager dan de laatst geinstalleerde beveiligings update dan dien je deze dus niet te installeren ook dien je na te zien of en een vermelding staat van een Cumulatieve Update met een nummer hoger dan de genoemde updates en indien zo dan heeft deze Cumulatieve Update de lagere updates vervangen m.a.w. de Cumulatieve Update zijn de belangrijkste .

ik krijg hier dus de Build 10240 niet geactiveerd en daardoor blijven nu ook de updates weg ..er werden geen meer aangeboden ...indien het me niet lukt om deze build 10240 te (legaal) activeren dan vrees ik ervoor of ik nog vermeldingen kan doen betreffende de aangeboden updates .
 
Mijn laatste beveiligingsupdate was KB3176492 van 10-08-16 en de laatste update voor Microsoft (denkelijk de cumulatieve) was KB3173427 van 13-07-16. Dus hoef ik niets te doen.
 
indien het een Cumulatieve Update zou zijn dan staat dit ook zo vermeld zoals ik ze eerder noteerde ...zie de lijst .
indien er geen Cumulatieve Update vermeld sta dan zijn het gewoon beveiligings updates ..


***er viel me juist iets op toen ik naar de KB3173427 zocht in het Microsoft Update Catalog
blijkbaar heb jij ooit wel de upgrade naar Windows 10 uitgevoerd maar heb je dus niet de juiste versie gebruikt ...jij heb de upgrade destijds met een core versie gedaan ... anders stond de LTSB niet vermeld
http://catalog.update.microsoft.com/v7/site/Search.aspx?q=KB3173427
10769249d2-Ashampoo_Snap_2016.09.08_08h16m44s_001_.png


LTSB is dus de afkorting voor Long-Term Servicing Branch wat voornamelijk gebruikt word in bedrijven ....omdat hier dan zelf bepaalt kan worden wanneer men dus de updates wilt binnen halen ... ***het komt er dus op neer dat jij gewoon een verkeerde Windows 10 gebruikt welke zo geconfigureerd werd dat de nodige updates pas opgehaald mogen worden als de toestemming door deze beheerder werd gegeven ..
 
KB3176492 staat bij mij als beveiligingsupdate van 10-08-16 vermeld en niet als cumulatieve. Zijn er dan 2 verschillende KB3176492, een gewone en een cumulatieve?
Op mijn Acer PC met Win10Pro staat dat hij een intel inside Core i5 is. Zegt dat iets? Wat doe ik verder die wetenschap dat ik een core versie binnen haalde en niet een LTSB?
 
KB3176492 staat bij mij als beveiligingsupdate van 10-08-16 vermeld en niet als cumulatieve. Zijn er dan 2 verschillende KB3176492, een gewone en een cumulatieve?
Op mijn Acer PC met Win10Pro staat dat hij een intel inside Core i5 is. Zegt dat iets? Wat doe ik verder die wetenschap dat ik een core versie binnen haalde en niet een LTSB?
ik heb niet beweerd dat de KB3176492 een cumulatieve zou zijn !
de Windows 7 welke jij geupgrade heb naar Windows 10 zou hier de oorzaak van kunnen zijn dat er een core versie van de Windows 10 op is komen te staan ...

om van deze core versie af te geraken zou je dus of een verse installatie dienen te doen van de Windows 10 (zonder behoud van instellingen en persoonlijke bestanden ) of een andere licentie ingeven !
*waarom een andere licentie ?
jij zit waarschijnlijk met een volume licentie welke dus eerder in de bedrijfswereld word gebruikt om meerdere pc's in een bedrijf te activeren !
 
How how how. Waarom zou er een nieuwe installatie moeten gebeuren? En een andere licentie, ...? En waar zou die arme man een Volume License dan van bekomen? Die dingen vallen zomaar niet uit de lucht hoor. Indien er een Windows 10 Core opstond, zou de TS dit zeker al gemerkt hebben.

Deze update is voor Windows 10 (zie screenshot -> Windows 10,Windows 10 LTSB)
Dus Windows 10 en Windows 10 LTSB. Maar waarom focus je op die LTSB???
 
@Ddragon als ik je mag verstaan dan wil je zeggen dat er dus helemaal niets verkeerds is en dat deze update (printscreen bericht 114) dus de goeie is ...
ja waarom focusde ik me op deze LTSB > ben wellicht ergens afgedwaald toen ik dat erbij zag staan !

@JEG er is dus niets verkeerds sorry voor het misverstand ..
 
Ik begrijp die Win10Pro versie niet goed. Ik heb die nooit gekozen. Ze stond erop bij de aankoop van de PC. Ik had al ergens gelezen dat je met de Pro versie, de updates, al dan niet kunt aanvaarden. Maar mijn updates staan op automatisch aanvaarden. Enfin, wat een clean installatie betreft, daar ga ik toch mee wachten. Mocht het ooit zo ver zijn dan weet ik nu dat ik Windows 10, Windows LTSB als update moet gebruiken zoals op #114 vermeld, weliswaar in de hoop dat alles weer niet op 87% blijft hangen. We zien dan wel. -m-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan