Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal, de verjaardag update Windows 10 is perfect verlopen Windows versie:1607. build: 14393.51. Ik heb de Update zelf binnen gehaald en laten installeren en niet via de aangeboden updates bijwerken via Windows 10, nu is een mapje en snelkoppeling worden aangemaakt me de naam: Windows10Upgrade en de snelkoppeling op de desktop: Windows 10-upgradeassistent, wat moet daar mee gebeuren? kan dit worden verwijdert en zo ja hoe. Iedere reactie is welkom waarvoor mijn dank.

Groet, Obelix
 
De verjaardagsupdate, er zit toch ergens iets dat niet klopt bij het updaten.
Zowel mijn desktop als laptop deden de verjaardagsupdate niet. Als ik liet zoeken naar updates kreeg ik melding dat mijn systeem up-to-date was.
Met de Media Creation Tool en de werkwijze zoals hier vermeld, is de bewuste update toch binnen te halen.
Waarom niet automatisch? Mijn laptop heeft de gewone Windows10. Dus die zou het zowieso moeten doen vanzelf. Maar op mijn desktop staan die ook voor automatisch te downloaden en up te daten.
Maar alles is nu wel gelukt.
 
Weer niet gelukt. sfc /scannow en dism gaf geen enkele foutmelding. "Snel starten" uitgevinkt. Zonder resultaat. Alles loopt perfect tot hij 87% bereikt en dan stop alles. Geen resultaat na wel zeker 2 resets. Daarna werd vorige versie (gelukkig) teruggezet. Een vraag: de updates die na deze oude build kwamen zou ik die ergens vinden en trachten te installeren. Misschien lukt het dan? Zo niet zal ik verplicht zijn bij die oude build te blijven.
 
je zal een mail ontvangen waar een link aanwezig is voor de Windows 10 installatie bestanden betreffende build 10586 die ik u heb kunnen bezorgen en als je deze kan voorzien dan kan je nadien verder gaan naar build 14393.105

*je dient dus de installatie bestanden in een map te plaatsen op je bureaublad en vervolgens gewoon de setup.exe te starten om te upgraden ...
 
Laatst bewerkt:
Hopeloos. Ik heb de build 10586 binnengehaald en laten lopen. Weer zwart scherm. Foutmelding zoals voorheen maar nu met code 0xC1900101-0x40017. So What? Ik stop ermee.
Nogmaals mijn grote waardering voor uw hulp. We zien wel verder.
-m-
 
ook deze foutcode heeft weer met de eerdere te maken ... "0xC1900101 - 0x40017 Failed in SECOND_BOOT phase during BOOT operation".....indien jij de huidige Windows 10 vernieuwd zonder behoud van persoonlijke bestanden en instellingen zou het je dan niet lukken !
 
Ik vrees van niet. Nu ik het bedenk, het is al een geluk geweest dat ik van Win7Pro naar Win10Pro ben geraakt. Het was weliswaar ook na enkele pogingen. Alle updates daarna zijn dus niet meer gelukt. En altijd loopt alles vlot tot die 87%. Ik ga het zo laten. Gelukkig wordt deze PC minder intensief gebruikt dan mijn HP Envy23. Daarop staat Win10Home. Ik hoop dat, als ik daar de verjaardagsupdate aangeboden krijg, alles vlotter mag verlopen. We zien wel.
 
Gisteren heb ik de verjaardagsupdate laten lopen op mijn laptop. Toen ik vandaag opstartte, kon ik niet meer inloggen met mijn pincode.
Kreeg voortdurend de melding dat de pincode verkeerd was. Toen ik overschakelde op het inloggen met paswoord van mijn account, lukte het wel.
Ben er rotsvast van overtuigd dat ik de juiste pincode heb ingegeven. Maar het lukte me helemaal niet meer.
Uiteindelijk ingelogd met paswoord van account, pincode verwijderd, opnieuw opgestart.
Met paswoord ingelogd, pincode opnieuw (zelfde ingegeven) opstarten en geen probleem meer ????????
Meer dan raar. Wat is hier gebeurd?
 
dat wat jij beschrijft nu dat de pin code dus niet aanvaard werd kreeg ik hier eerder ook ...blijkbaar kan Microsoft hier ook geen antwoord op geven nadat ik hen via het Forum er op wees ...men bleef rotsvast in de overtuiging dat ik dus steeds de foute pincode ingaf ...ik doe zelfs de moeite niet meer om hen op iets te wijzen en heb me dan ook uitgeschreven om nog mee te doen met de insiders ...
 
Een vraag: de updates die na deze oude build kwamen zou ik die ergens vinden en trachten te installeren. Misschien lukt het dan? Zo niet zal ik verplicht zijn bij die oude build te blijven.

ik heb me vandaag eens een Virtuele Windows 10 pro x64 build 10240 geinstalleerd en deze dus gewoon de updates laten ophalen ...
hier onder vind je een lijstje aan updates die vandaag werden opgehaald ...
**dit zijn de updates die men aangeboden krijgt op een verse Windows 10 x64 build 10240
***let op de eerste die aangeboden werd staat vervolgens als laatste genoteerd !!**

KB3159635: Update voor Windows 10 voor x64-systemen

Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3176492).

KB3173427: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3172729: Beveiligingsupdate voor Windows 10 voor x64-systemen

KB3125217: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3122962: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3118714: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3119598: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3116097: Update voor Windows 10 voor x64-systemen.

KB3074686: Update voor Windows 10 voor x64-systemen. (deze is de eerste en vervolgens ga je naar boven )

**jij dient eens te controleren op deze updates ...ontbreken er dan kun je ze via de IE11 ophalen langs deze link
je dient de vermelde KB's in het zoekvenster te geven .... selecteer vervolgens de juiste bit versie en plaats deze in het mandje ..
zijn al de gewenste updates toegevoegd aan het mandje dan klik je op het mandje ... vervolgens dien je de download te starten ... je dient aan te geven waar je deze wenst op te slaan ..
deze komen vervolgens in een map te staan en je installeerd vervolgens de updates ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan