Windows 10 op stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb een stick waar Windows 10 op staat. usb stick.PNG
Om de 10 te installeren, moet ik gewoon de setup doen of moet ik de laptop laten opstarten met de usb?
Beleefde groeten.
 
is het een laptop dan dien je links vooraan te kijken ..betreft het een desktop dan zou je waarschijnlijk boven of onder je drive een ledje zien branden afhankelijk van welke case er gebruikt werd kan dit maar een spelde kopje groot zijn ...zo was het hier haast onmogelijk om een schijfbewerking vast te stellen dit werd hier opgelost door het gaatje (niet groter dan een speld) groter te maken en er een doorschijnend buisje voor te zetten dat iets uitsteekt .

Het is een laptop "Dell" en het gaatje zit links vooraan. Ik zie echt niets flikkeren en hij blijft nu na bijna 3 uur op 40%.
 
ik raad het je af om deze bewerking stop te zetten ...echter jij beslist wat er gebeurd ..
je heb immers een installatie media achter de hand om er van op te starten ...het is ook niet de eerste keer dat jij een herinstallatie dient te doen ..
 
ik raad het je af om deze bewerking stop te zetten ...echter jij beslist wat er gebeurd ..
je heb immers een installatie media achter de hand om er van op te starten ...het is ook niet de eerste keer dat jij een herinstallatie dient te doen ..

Ik denk toch wel dat ik volgens de regels heb gewerkt? Maar ik vind het raar dat hij niet verder doet. Ik kan hem toch de ganse nacht niet laten aan staan?
 
ook ik heb hier eens een Toshiba binnen gekregen waarop dus een Windows 10 moest komen (het lukte de gebruiker zelf niet ) ...
wel deze heeft hier 24 uren aangestaan voordat deze klaar was ...nadat deze ermee klaar was heb ik deze dan maar eens vernieuwd om zodoende ook na te gaan of dit voor hem later een probleem kon geven ... wel het vernieuwen ging hier dan uitzonderlijk snel in vergelijking met de upgrade die ik eerder moest doen om er een Windows 10 op te krijgen ... wat ik je wil meedelen is dus dat jij en enkel jij beslist of je hier de tijd wilt aan besteden ..dit kan ik niet voor u beslissen !
 
ook ik heb hier eens een Toshiba binnen gekregen waarop dus een Windows 10 moest komen (het lukte de gebruiker zelf niet ) ...
wel deze heeft hier 24 uren aangestaan voordat deze klaar was ...nadat deze ermee klaar was heb ik deze dan maar eens vernieuwd om zodoende ook na te gaan of dit voor hem later een probleem kon geven ... wel het vernieuwen ging hier dan uitzonderlijk snel in vergelijking met de upgrade die ik eerder moest doen om er een Windows 10 op te krijgen ... wat ik je wil meedelen is dus dat jij en enkel jij beslist of je hier de tijd wilt aan besteden ..dit kan ik niet voor u beslissen !

Ik wil gerust de tijd nemen hoor Qtex. Hij heeft me veel te veel geld gekost. Dus, jij zou aanraden hem desnoods de ganse nacht aan te laten?
 
ja dat zou ik doen .. sluit in elk geval de adapter aan zodat hij zeker niet kan uitvallen ..

Ik krijg zopas de volgende melding:
A configuration change was requested to clear this computer's TPM. Warning: Cleaning erases information stared on the TPM. You will lose all created keys and access to data encrypted by these keys.
Press F12 to clear the TPM
Press ESC to reject this change request and continue.
 
TPM is dus een endpoint securitychip op je moederbord ...je behoud best deze instelling !
Wat is TPM?

Qtex, zoals je eerder schreef heb ik dan terug eens vernieuwd, doch met hetzelfde resultaat. Zelfs als ik de laptop startte kreeg ik steeds diezelfde melding. Ik heb dan maar meteen geklikt op "f12" en het probleem is opgelost.
Bedankt voor de hulp en dit onderwerp mag afgesloten worden.
 
ik kon nergens uitmaken wat de F12 toets inhield ..maar fijn dat het verholpen is door effe deze F12 toets in te drukken ...
kan echter wel zijn dat er bij de eerst volgende opstart de verwerking gebeurd betreffende het indrukken van de F10 toets .. denk nu aan een schijf controle !!.
 
ik kon nergens uitmaken wat de F12 toets inhield ..maar fijn dat het verholpen is door effe deze F12 toets in te drukken ...
kan echter wel zijn dat er bij de eerst volgende opstart de verwerking gebeurd betreffende het indrukken van de F10 toets .. denk nu aan een schijf controle !!.

Bij mijn eerstvolgende opstart was alles normaal; ik heb nergens meer moeten op klikken. Ik wilde dan schijfcontrole doen, maar die zei me meteen dat het niet nodig was, dat alles ok was, maar ik heb het toch voor de zekerheid gedaan en er was niets op aan te merken. Voor mij mag dit onderwerp als afgehandeld beschouwd worden en nogmaals vele dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan