Windows Systeemkopie maken breekt af ..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb vorige week een nieuwe Medion Pc Md 34135 gekocht met voor geïnstalleerd Win 10 home Versie 1809 build 17763.195.
Nu lukt het niet om een back-up te maken (met Windows 7)Stopt bij 93% met fout code:0x80070013
En Het medium is tegen schrijven beveiligd. Ik ben wel administrator, ik heb in de logboeken gezien dat er meer fouten in zitten.
Bij andere Pc’s heb ik nooit problemen.(versie:1803 build 17134.427)
Daarom had ik besloten om de Pc opnieuw in te stellen, ook dit lukt niet, melding: Er is een probleem met het opnieuw instellen van de pc, er zijn geen wijzigingen aangebracht,
Mijn bijdrage is mede bedoeld om mijn bevindingen hier te plaatsen en mijn vraag: wat kan ik er aan doen? Ik heb geen installatie cd.
Of maar afwachten tot er nieuwe updates komen?
Alvast bedankt.
Vriendelijke groet Anton.

Moderator Notice: ik heb je je eigen topic gegeven ..gelieve hier dan ook verder te gaan .
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de vraag Anton is wat jij eigenlijk wilt behalen ...m.a.w. wil je versie 1809 behouden of wil je liever terug naar versie 1803 wat dan in feite maar enkel uitstel is tot versie 1809 zich terug aanbied ..
ik heb géén installatie cd zeg je maar in feite bedoel je dus dvd of usb stick … wel via het Microsoft media creation tool 1809.exe kun je jezelf een iso aanmaken maar ook de dvd of een usb stick ...ligt er aan welke keuze je neemt ..kies je voor een opstartbare usb stick dan moet deze leeg zijn en minstens 8GB een kleiner stick is niet te gebruiken en een te grote stick word even zeer afgeraden omdat deze zo wie zo eerst leeg gemaakt word voor dat deze aangemaakt word als zijnde een opstartbare usb stick ..
indien de medion laptop orgineel gelaten is en er zijn géén partities verwijderd dan moet er een recovery partitie aanwezig zijn waarmee jij de laptop terug zet naar de fabrieksinstellingen ..
*indien je wenst op te starten vanaf de dvd of usb stick dien je dit ook aan te geven in je bios daarom plaats ik het volgende …


Start de pc op of herstart deze ....druk op de F12 toets om de bios in te gaan .
Je ziet vervolgens een bootmenu .
1..IDE CD
2..IDE HDD

Wil je echter een uitgebreider bootoptie zien ..selecteer je “ Enter Setup “ En klik je op Enter
Navigeer met de pijltjes naar het juiste menu optie “ Boot “
Meerdere keuzes zijn er aanwezig :
Information , Main , Advanced , Security , Boot en Exit
Je selecteert de “Boot “ Optie om de opstartvolgorde in te stellen of te wijzigen ..

Je heb de volgende keuzes...

1..IDE CD
2..IDE HDD
3..USB FDC
4..USB KEY
5..USB CD ROM
6..USB HDD ( opstartbare usb stick )
7..PCI Bev

Men gebruikt de pijltjes om de juiste optie te selecteren ...
Met de F5 en de F6 toets kun je deze dan naar beneden of naar boven toe verplaatsen...
Bevestig je keuze daarna met F10 en ENTER



**persoonlijk zou ik voor een verse installatie gaan en dit dan omwille van de meegeleverde bloatware van Medion maar hiermee vervalt dus je garantie...
dus denk eerst goed na of je dus wel wenst op te starten vanaf een dvd of een usb stick om vervolgens een verse installatie te doen .!
 
Mik met de Windows 7 backup bedoelt de TS "backupmaken en terug zetten (Windows 7) dit is dus een systeemkopie !

antonp *dat het medium tegen schrijven beveiligd is slaat wel op de externe schijf waar jij deze systeemkopie wenst te bewaren...
je mag zeker nooit de systeemkopie zelf opslaan op 1 van de partities van schijf 0 ook al is er plaats genoeg ..(nu ga ik er van uit dus dat er meerdere partities aanwezig zijn )
 
terug naar het probleem betreffende de foutcode 0x80070013
rechts klik op deze externe schijf en kies eigenschappen >tap beveiliging >in het lijstje klik je diegene aan die ingelogd is en zorg dat deze persoon (waarschijnlijk ben je dit zelf ) al de rechten heeft...
 
Mik;n237874 zei:
Wat bedoel je een back-up (met Windows 7)? Je werkt toch met Windows 10?
Of wil je de back-up terugzetten?
@Mik
Ik werk met windows 10 waar deze functie aanwezig is en die ik al jaren gebruik maar in deze nieuwe versie niet meer,

Qtex
ik had hem al een terug gezet naar fabrieks instellingen maar kreeg deze melding:Er is een probleem met het opnieuw instellen van de pc, er zijn geen wijzigingen aangebracht,
De pc is net een paar dagen oud en net nieuw geïnstalleerd ik denk dan ook dat versie1809 de oorzaak is het liefs hou ik het bij deze versie en hoop dan ook dat er snel patches komen.
 

Bijlagen

  • photo18710.jpg
    photo18710.jpg
    119.9 KB · Weergaven: 101
er zijn dus géén wijzigingen gebeurd .. doe eens start >instellingen >systeem >info
wat word er vermeld bij info ..
*bij mij staat er het volgende
**indien er bij u ook 17763.195 vermeld sta dan is je systeem up2date .
Ashampoo_Snap_woensdag 26 december 2018_20h25m51s_003_.png
 
Qtex;n237877 zei:
terug naar het probleem betreffende de foutcode 0x80070013
rechts klik op deze externe schijf en kies eigenschappen >tap beveiliging >in het lijstje klik je diegene aan die ingelogd is en zorg dat deze persoon (waarschijnlijk ben je dit zelf ) al de rechten heeft...
Oooh wat ben je snel!!!

Dat had ik ook al gedaan en ook op een externe harde schijf en hij is up2date
 
uw systeem is toch up2date ..je heb dezelfde versie draaien als ik hier behalve dat ik de pro gebruik en jij de home dus wat betreft het updaten is er géén probleem ..
je heb dus enkel een probleem met het aanmaken van een systeemkopie ….
waarom wil jij de optie gebruiken "backupmaken en terug zetten (Windows 7)" er zijn betere tools zoals EaseUS Todo Backup Home free
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan