Windows 10 Windows updates KB's

Status
Niet open voor verdere reacties.

MRMJC

Steunend lid
Vip Lid
Windows-updates die niet geïnstalleerd kunnen worden. Het zijn er 3, nl. KB4584229 (Edge), KB4586878 (.Netframework) en KB4598229 (Communicatie-update W-10).
Ze worden gedownload, daarna geïnstalleerd tot 30%, waarbij de computer wordt heropgestart.
Daarna gaat het verder tot bijna aan de 100%, want dan verschijnt de mededeling:
"De installatie is mislukt op (datum)".
Daarna begint het systeem alle wijzigingen ongedaan te maken, inclusief een hersopstart.
Nadien kan ik gewoon terug aanloggen.
Bij nazicht in de geschiedenis van de updates vind ik dan een errorcode 0x800f0922.

Ik werk een laptop ASUS GL552VW (U3E1) met 24 GB Ram & Windows 10 Pro versie 1909.
Gdata total security (betalende versie)
Nord VPN (betalende versie)

De door Microsoft aanbevolen "to do's" helpen me niets vooruit.
Ik heb nu tijdelijk (max. = 35 dagen) de updates gepauzeerd.

Nog iemand te kampen met dergelijk probleem ?
Iemand soms een oplossing ?
 
@porrelaar
@PhilipV

Qtex raadt een in-place upgrade aan, en dat is op zich een goed advies, maar voordat je die in-place upgrade uitvoert moet je de driver voor de Conexant SmartAudio HD verwijderen én ervoor zorgen dat die na een herstart van de laptop niet weer automatisch geïnstalleerd wordt door Windows Update.

Vooreerst alvast bedankt voor je zeer degelijke uitleg !
Ik heb daar even diep over nagedacht en daarna...... (zie hierna)

Ik heb iets geprobeerd & blijkbaar met succes.
Ik heb mijn "INTEL Driver Support Assistant" even geraadpleegd, en zag dat mijn zag dat de driver "CHDRT64.sys" voor "Conexant Smart Audio HD" met versie "8.66.94.51" dateerde van 11/26/2018.
Ik heb deze versie ingegeven in de Google zoeklijn,
en vond een gelijke versienummer met een latere datum, nl 22 maart 2019. Ik heb deze gedownload en geinstalleerd (+/- 5 min)
Na doorzoeken systeem werd oude driver gedeleet, daarna werd de nieuwe geïnstalleerd. Resultaat is dat conextant volledig verdwenen is, en vervangen door: (gegevens vanuit:)
icon-dsa@2x.png

Intel® Driver & Support Assistant​

:

High Definition Audio Device

  • Driver Details:
  • Provider: Microsoft
  • Name: HdAudio.sys
  • Version: 10.0.18362.356
  • Date: 4/9/2019
  • Device Details:
    • Device IdHDAUDIO\FUNC_01&VEN_14F1&DEV_510F&SUBSYS_10431C5D&REV_1001\4&151F11EA&0&0001
Vermoedelijk zou ik nu de normale gang van zaken (qua updates) moeten kunnen volgen ?????
Graag jullie mening hierover.

Alvast bedankt bij voorbaat.
 
Laatst bewerkt:
Als dit het enige punt van 'opstopping' in je versie-updates was, wel ... maar wacht maar even de reactie van porrelaar af ...
Het doet altijd deugd iemand te zien die verstandig omgaat met de adviezen die hij of zij hier krijgt.
Ik hoop dat je probleem opgelost blijkt ...
 
Als Conexant geheel verdwenen is in Apparaatbeheer, dan lijkt het erop dat hiermee de belemmering voor de installatie van versie 2004 en hoger is verdwenen.
Natuurlijk kun je nu gaan wachten totdat versie 2004 (of 20H2) op jouw laptop spontaan wordt aangeboden door Windows Update, maar dat zou nog wel even op zich kunnen laten wachten.

Als je geen zin hebt om te blijven wachten, dan kun je de upgrade naar versie 20H2 nu gaan forceren volgens de procedure die ik eerder beschreef.
Het kan in jouw geval ook eenvoudiger door naar deze website te gaan: https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
En dan daar te klikken op de knop Update nu.
Je downloadt dan het volgende bestandje:
1.19_16h13m15s_001_Windows10Upgrade9252-exe_openen.png


Na downloaden voer je dat uit als administrator.

Voor de zekerheid kun je van tevoren een volledige systeemback-up maken, die je op een externe harde schijf laat zetten.
Natuurlijk moet je ook in staat zijn om die back-up terug te zetten wanneer Windows onverhoopt niet meer wil opstarten. Daarvoor moet je een herstelschijf maken met hetzelfde programma als waarmee je de back-up maakt.
Gebruik daarvoor liever niet het programma Back-up maken en terugzetten dat standaard in Windows 10 zit. Dat programma is ongewijzigd overgenomen uit Windows 7 en wordt al jaren niet meer bijgewerkt.
Microsoft raadt aan om een back-upprogramma van anderen te gebruiken: "We recommend that users use full-disk backup solutions from other vendors." Bron: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/deployment/planning/windows-10-deprecated-features

Misschien ten overvloede: een herstelpunt maken heeft in dit geval geen enkele zin. Dat herstelpunt hoort dan bij versie 1909. Stel dat versie 20H2 bij jou niet helemaal lekker loopt, dan kun je het eerder gemaakte herstelpunt niet terugzetten, omdat je het vanuit versie 20H2 niet kunt bereiken.
 
@porrelaar

Ik heb momenteel "EaseUS Todo Home Backup (Trial)-versie 13.0", is dit een goede vervanger voor het programma Back-up maken en terugzetten dat standaard in Windows 10 zit ? Ik heb nl weinig ervaring met back-up programma's.

Als ik dan toch de 20H2 zal installeren, dan hoef ik de in #1 vermelde KB's niet meer te installeren, gezien ze voor versie 1909 zijn ?
Of toch nog eens proberen vooraleer ik aan de nieuwe installatie van 20H2 begin ?
 
Laatst bewerkt:
@porrelaar

Hallo,

Vooreerst bedankt voor al je raadgevingen & hulp bij de update van Win10 20H2.

Na heel wat probleempjes ben ik er uiteindelijk in geslaagd om Win 10 20H2 te installeren.
De meeste problemen speelden zich af bij het maken van een systeem backup.
Het zit nl. zo, ik heb een interne HD, die via een Sharkoon-dockingstation (USB 3.0) als externe HD wordt gebruikt.
Op 1 partitie laad ik al mijn foto's op (zowel JPG als RAW formaten), op part. 2 bewaar ik data.
Het enige backup programma waarmee ik een gedeelte kon wegschrijven was AOMEI partition standaard (=Free),
maar blokkeerde telkens iets over de 50%. Na veel proberen bleek DE oplossing nl.,
docking station aansluiten op USB 2.0, en alles werkte naar behoren; na +/- een paar uur had ik een geverifieerde BU.

Daarna verder gewerkt volgens je raadgeving in #20. De Windows update verliep vlekkeloos en Windows 10 20H2 startte perfect op.
Alleen een probleempje dat ik vroeger nog ben tegengekomen is dat mijn EIZO monitor (HDMI) continu aan & uit blijft flashen,
terwijl het kleine scherm van mijn laptop netjes aan blijft en heel normaal werkt.
Vroeger opgelost door oudere driver te installeren voor de "Intel® HD Graphics 530", maar dit lukt deze keer niet.
Kan jij me hiermee soms uit de nood helpen ajb ?

Alvast vriendelijk dank bij voorbaat.
 
Alleen een probleempje dat ik vroeger nog ben tegengekomen is dat mijn EIZO monitor (HDMI) continu aan & uit blijft flashen,
terwijl het kleine scherm van mijn laptop netjes aan blijft en heel normaal werkt.
Vroeger opgelost door oudere driver te installeren voor de "Intel® HD Graphics 530", maar dit lukt deze keer niet.
Kan jij me hiermee soms uit de nood helpen ajb ?
Je richtte je vraag specifiek tot mij, maar hier heb ik echt geen verstand van. Ik kan je er dus tot mijn spijt niet mee helpen.
 
misschien heeft het te maken met de 'refresh rate' van het tweede scherm, is een hardware instelling van het toestel. meestal staat dit onder 'game' of 'picture'.
 
Misschien zou dit wel eens de reden kunnen zijn, zoals te lezen op de link hieronder.

 
  • Wow
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan