Outlook winmail.dat

Status
Niet open voor verdere reacties.

cvdw

Steunend lid
Vip Lid
Recent ontvang ik van een bepaald persoon email met bijlage(n). Als die bijlage(n) een pdf bestand bevat, dan krijg ik een attachment dat Winmail.dat noemt.
De correspondent gebruikt outlook (office) en ikzelf gebruik ook outlook (office 2016).
Stuur ik een pdf naar mezelf (zelfde bestand), dan komt die correct toe.
De instellingen voor mail (bestand - opties - mail) bij de correspondent staan op HTML.
Als die zelfde correspondent een Word document doorstuurt, dan komt dit correct door.
Waar zou ik kunnen zoeken om dit probleem opgelost te krijgen, heeft iemand een goede tip?
 
stel dat jij of je contact persoon eerder een oudere versie gebruikte van de Microsoft Office en waar dat deze afzender al vermeld stond bij je contact personen ..
jij of je contact persoon zijn dan vervolgens overgestapt naar een nieuwere Microsoft Office en onder vind dat sommige bijlage's niet geopend kunnen worden en dat deze als Winmail.dat aangezien worden ..om dit probleem te verhelpen dien jij eerst deze contact persoon te verwijderen en daarna deze handmatig weer toe te voegen (het klinkt raar )..
lees het volgende maar eens na.. https://slimmesoftware.online/tips/winmail-dat-bijlage-voorkomen/
 
Met de link van Qtex heb ik de bestanden kunnen ophalen. Dank !
Ik kijk verder in de richting van "contactpersonen" voor de toekomst.

De instellingen bij mijn correspondent kan ik zomaar niet nazien, maar er werd bevestigd dat die op HTML staan (niet plain tekst).
Ik had zelf al eens geprobeerd met zo'n "decoder" programma (afgehaald van de website www.winmail-dat.com terwijl de (goeie)link naar een vrij gelijkaardige website verwijst namelijk https://www.winmaildat.com (er is maar een kort streepje verschil). Met dit decoder programma werkte het niet, met de "goeie" website wel.

Eind goed al goed !
 
hou er rekening mee dat men wel beweerd via de online decoders je persoonlijke gegevens te verwijderen als ook de mail die je diende te uploaden maar is dit wel zo !
op de site waar ik naar verwees geeft men hieromtrent ook duidelijk een waarschuwing !
 
deze correspondent zit niet in mijn contacten hoewel de naam wel verschijnt bij het maken van een nieuwe email en het invullen van het adres. Vanaf de eerste letter verschijnt het volledig adres in een lijstje. De verwijzing naar het adresboek zou in mijn geval niet opgaan maar waar zit dan dit adres wel opgeslagen
Kan dit een rol spelen ?
 
zelf heb ik géén Microsoft Office in gebruik en dus ook de "volwaardige " Outlook niet ...doch als ik me inlog op outlook.com en ik ga vervolgens naar personen en vervolgens zet ik het vinkje aan bij "alle" contact personen dan komen er bij mij dus ook een paar namen langs die me niets zeggen maar die wellicht ooit toegevoegd werden aan hotmail ..
 
deze correspondent zit niet in mijn contacten hoewel de naam wel verschijnt bij het maken van een nieuwe email en het invullen van het adres. Vanaf de eerste letter verschijnt het volledig adres in een lijstje. De verwijzing naar het adresboek zou in mijn geval niet opgaan maar waar zit dan dit adres wel opgeslagen
Kan dit een rol spelen ?
De 'automatische invulling' van contacten als je een mail opstelt heeft niets te maken met je contactenlijst maar wordt door Outlook apart bijgehouden in een bestand. Je kan dat bestand beperkt beheren in Outlook zelf, nl. door een voorstel te verwijderen op het ogenblik dat het wordt voorgesteld. Dan zie je rechts een kruis voor delete verschijnen. Heb je een ongewenste er tussen staan dan haal je hem zo eruit.

Daarnaast kan je dat bestand ook volledig beheren, opruimen, wijzigen met een héél handig tooltje...
Kan ik je aanraden !


Ik kan je overigens ALLE TOOLS van NIRSOFT aanraden : geweldig handige dingen staan er van die man op zijn site ...
 
  • Leuk
Waarderingen: cvdw
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan