Opgelost Word 2016 - regeleinde's vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hoe ik in een vrij grote Word tekst via 'Zoeken en vervangen' alle regeleinde's kan vervangen door paragraaf-einde's?
 
Een regeleinde kan een spatie zijn waarna de tekst op de volgende regel verdergaat.
Kan een woordafbrekingsteken zijn waarna de tekst op de volgende regel verdergaat..
Kan een alinea symbool zijn (waarschijnlijk bedoelt u dit).

Een paragraaf (§) bestaat uit minimaal 1 alinea.
Het symbool voor een paragraafeinde is daarom een alinea symbool.
 
@J.W. Kan je de poster ook verder helpen met zijn vraag aub ? Zelf dacht ik dat het onderscheid tussen LF (Line Feed - regel einde) en CR (Carriage Return - paragraaf of geforceerd regel einde) al sedert een paar versie uit Word verdwenen is ...

Als je meer erover weet, graag even begrijpelijk uitleggen hoe de LF kan vervangen worden door een CR.
 
@J.W. Kan je de poster ook verder helpen met zijn vraag aub ? Zelf dacht ik dat het onderscheid tussen LF (Line Feed - regel einde) en CR (Carriage Return - paragraaf of geforceerd regel einde) al sedert een paar versie uit Word verdwenen is ...

Als je meer erover weet, graag even begrijpelijk uitleggen hoe de LF kan vervangen worden door een CR.
De vraag is: wat bedoeld de poster met "paragraaf"?
In het Nederlands is paragraaf bijvoorbeeld een onderdeel uit een wetboek (paragraaf zoveel en zoveel)
In het Engels is paragraaf hetzefde als een alinea.

De poster wilt dus een "regeleinde" vervangen door een "paragraafeinde".
Een regeleinde is daar waar in principe een nieuwe alinea begint.
Een paragraafeinde (Nederlands) is aan het einde van een alinea.
Een paragraafeinde (Engels) is ook het einde van een alinea.
Al die eindes zijn hetzelfde, namelijk een alinea einde <<>>

Iets vervangen door hetzelfde haalt niet veel uit...

Misschien dat de poster nog iets anders bedoelt met regeleinde en paragraafeinde.
Dan mag er wel een beetje uitleg bij komen kijken.

Men moet bij zoeken en vervangen hier geen woorden maar symbolen ingeven.
Voorbeeld: zoeken naar en vervangen door is hetzelfde symbool
 
Een regeleinde is een 'Manual Line Break' en krijg je door het tikken van Shift+Enter
Een paragraafeinde is een 'Paragraph Break' en krijg je door Enter

Word reageert daarop met het al dan niet toevoegen van extra wit ruimte, afhankelijk van de settings van je Word.

Maar hoe je ze vervangt, weet ik niet ... zal nog effe zoeken.
 
Een regeleinde is een 'Manual Line Break' en krijg je door het tikken van Shift+Enter
Een paragraafeinde is een 'Paragraph Break' en krijg je door Enter

Word reageert daarop met het al dan niet toevoegen van extra wit ruimte, afhankelijk van de settings van je Word.

Maar hoe je ze vervangt, weet ik niet ... zal nog effe zoeken.
Een regeleinde is wanneer men op "Enter" drukt en een nieuw alinea begint. Dan krijgt men een alinea einde.
Een handmatig regeleinde is wanneer men op "Enter + Shift" drukt.

Dat zijn twee verschillende dingen.
De poster heeft het over "regeleinde".

Als de poster "handmatig regeleinde" bedoelde had de vraag moeten zijn:
<<Hoe vervang ik door "zoeken naar en vervangen door" alle handmatige regeleinden door een alinea einde>>

<<Tabblad start – vervangen – tabblad vervangen – klik in zoeken naar – klik onderaan op - “speciaal” – klik op “handmatig regeleinde” – klik in vervangen door op “speciaal” en klik op “alineateken” – klik dan op “alles vervangen”.>>
 
  • Leuk
Waarderingen: FVG
@J.W. Ik denk niet dat we van onze vraagstellers mogen verlangen dat ze eerst een cursus semantiek of linguistiek volgen alvorens ze hier een weldoordachte, uitgewerkt en taalkundig correcte vraag stellen...

Geloof me vrij : er komen hier wel onduidelijker vragen binnen hoor ! en een beetje tasten en zoeken brengt ons dan meestal wel bij het probleem.

Voornaamste is dat de vraagsteller waarschijnlijk nu wel zijn oplossing heeft en verder kan. ;) (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan