Status
Niet open voor verdere reacties.
F

fred1946

Gast
Even terug komend op me vorige topic van 18-10-2016 usb Stick 1 TB 3.0 niet te formatteren.
Heb een andere USB stick Formatteren met exFAT gedaan.
Als ik mappen sleep van extern HDD naar de USB stick zie ik dat sommigen mappen leeg zijn,of in eens leeg zijn terwijl er voor de map vol was.
Wil ik de files er nogmaals op zetten dan krijg ik te lezen of ik de files wil kopieren of vervangen enz.
Dus ze staan er op.
Heb ook in Schrijf beheer gekeken daar staat alles goed:In orde (Actief,Primaire Patitie)en de grote van de stick exFAT.
Iemand enig idee wat dat kan zijn of kan het aan de files liggen of doe ik iets niet goed.
Nogmaals vriendelijk bedankt voor het antwoord.
MVG Fred
 
Het lijkt er op dat de bestanden onzichtbaar zijn op de USB stick. Dit kan soms gebeuren als de stick niet goed verwijderd is uit het usb slot.

Probeer eens met een DOS opdracht de bestanden zichtbaar te krijgen. Ga naar de opdrachtprompt met CMD

Stel dat de USB stick de driveletter D heeft dan wordt de opdracht D: attrib -h -s -r /s /d *.*
 
Het lijkt me ook technisch onmogelijk dat het vroegtijdig verwijderen van een USB stick een logische systeemhandeling tot gevolg heeft (hidden attribute). Zoals je vermeld "ziet" het bestandsysteem deze bestanden, en geeft een gepast antwoord erop (kopieren of vervangen), maar "ziet" Windows ze niet in de verkenner. Kan dus ook gezocht moeten worden in het falen van de Windows explorer, om een nog onbekende reden.
Kan je beter de folder structuur eens bekijken in command line (eenvoudige dir of ls opdracht in de USB drive).
 
Het lijkt me ook technisch onmogelijk dat het vroegtijdig verwijderen van een USB stick een logische systeemhandeling tot gevolg heeft (hidden attribute). Zoals je vermeld "ziet" het bestandsysteem deze bestanden, en geeft een gepast antwoord erop (kopieren of vervangen), maar "ziet" Windows ze niet in de verkenner. Kan dus ook gezocht moeten worden in het falen van de Windows explorer, om een nog onbekende reden.
Kan je beter de folder structuur eens bekijken in command line (eenvoudige dir of ls opdracht in de USB drive).

Waar zouden dan steeds die vele onzichtbare bestanden vandaan komen ? Heb ik ook regelmatig last van en als je Google gebruikt ook honderdduizenden anderen.
Moet er bij vermelden dat ik zelden een USB stick via hardware verwijderen eruit haal.
Soms zijn mappen niet te verwijderen omdat daar hidden files aanwezig zijn. De DOS opdracht kan dan wel eens wonderen verrichten.
 
SKippy heb ik gedaan zie me USB stick en doe G: attrib -h -s -r /s /d *.* dan gaat ie terug naar G: ook geprobeerd daar te zoeken in dos maar ziet het daar ook niet.
Heb ook in TC gekeken zie daar ook niet de files wel de mappen.
Haal altijd veilig de stick er uit.
DDragon80 wat bedoel je precies en hoe doe je dat.
Had ook aan gedacht een probleem in windows(verkenner).
 
Mik ja klopt 1 tb stick NTFS lukt niet heb het geprobeerd lees ik kan formatteren niet voltooien.
Heb jij een idee hoe NTFS te formatteren.
Formatteer ik in schrijfbeheer met NTFS dan lees ik format niet voltooid.
Ik had ook gelezen als je exFAX doet dan kan je de stick op meer dingen lezen tv mediaspeler enz.
Heb ook de stick gecontroleerd in schrijfbeheer lees ik er zijn geen problemen op het apparaat of de schijf gevonden.
 
Mik ja klopt 1 tb stick NTFS lukt niet heb het geprobeerd lees ik kan formatteren niet voltooien.
Formatteer ik in beheer met NTFS dan lees ik format niet voltooid.
Ik had ook gelezen als je exFAX doet dan kan je de stick op meer dingen lezen tv mediaspeler enz.

Ik heb vragen over de juistheid van 1 TB Stick. Is dat een Schijf of daadwerkelijk een stick?
Als je deze niet kan formatteren in NTFS, dan is er volgens mij iets serieus mis mee.
Trouwens ik heb een mediaplayer van Medion md86596 en die speelt probleemloos NTFS af. Ook de Mediaplayer Eminent EM7485 (mogelijkheid om schijf in te bouwen) en EM7480 heeft daar geen problemen mee. Trouwens de 2 spelers spelen bijna alle formaten af. Ook ISO's.
De Eminent heeft ook USB 3.0. Beide systemen kan je via HDMI in Full HD aansluiten.
 
Het is een USB stick.
Wat de media speler betreft heb ik ook de Himedia Q10 Pro met 3.0 die speelt ook alles af via HDMI kabel maar dat is een andere verhaal,het gaat nu om de USB aansluiting.
Heb net een MKV film er op gezet speelt zonder problemen,maar wat vreemd is ik zie gelijk RAW in schrijfbeheer staan.
Zal het dan toch aan de files liggen.
Wat ik vreemd vind dat ik steeds een kader krijgt met verkenner werkt niet meer,zal dat het probleem kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan